Inlägg från: hellolove |Visa alla inlägg
  • hellolove

Bf Maj 2015

Hej! Jag hoppas det r okej att jag hakar på här jag med :)
    Jag plussade i torsdags, och har äntligen bokat tid med barnmorska! Som det ser ut nu är jag i slutet på vecka 6 eller början på vecka 7. Jag har inte ont i brösten eller illamående alls, men den där molande "mensvärken" känner jag av hela tiden. Jag blir lätt svettig eller frusen, är trött & kissar lite mer än vanligt. Också rätt gasig haha.

Jag är 23, född 90 och bor i Göteborg :) Detta är min första graviditet någonsin, och gravid blev jag bara dagar efter att jag slutat med p-piller! 

• hellolove
    Mamly1983 skrev 2014-09-24 08:07:43 följande:

Ingen som har tips mot hård mage? Jag dricker mycket vatten och knaprar katrinplommon.. Men dessa gör mig mest gasig.

Är det inte blåbärssoppa som brukar hjälpa mot hård mage? Eller nyponsoppa? Och yoghurt!
  • hellolove
    sophiejennifer skrev 2014-09-24 10:04:33 följande:

Hej,

Vi var på VUL i måndags igen (7+4) och då hittade BM inget tickande hjärta. Det kändes bra att ha fått en tredje åsikt eftersom de två första inte berättade varför de rekommenderade abort. Sitter på KK nu och gör en medicinsk abort då kroppen inte verkade stöta ut det själv, och det känns faktiskt bra. Det fanns inget mer vi kunde göra och det var olyckligt att vi lyckades med att bli gravida trots p-piller. Det var med stor sannolikhet pillren som gjorde att det blev såhär. 

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter och hoppas att ni får sova lite sen när bebisarna tittat ut! Hjärta

Styrkekramar! <3
  • hellolove

Men varför får vissa gå på ultraljud tidigt och andra sent? Jag ska på mitt första barnmorskebesök på måndag, och då ska man bara ha "samtal" typ... men ska hon inte dubbelkolla så jag faktiskt är gravid? Tänk om jag inte är gravid utan bara fantiserar ihop det? Fast jag har ju fått två streck på stickorna!

• hellolove

Är inskrivning och hälsokoll samma grej hos barnmorskan? För jag ska på hälsogrej hos barnmorskan på måndag, vilket blir mitt första besök där någonsin... 

• hellolove
    MorCaa skrev 2014-09-25 21:02:14 följande:
    Nä inte samma sak.. Hälsokoll är mer ett samtal där du får info om kost, rökning, Kub mm.. Och inskrivningen sker oftast runt v 11-12 och i samband med det så tas även en del prover mm.. :)
    okeeej, då hänger jag med lite! Stundtals känns det som om jag har noll koll. Så himla skönt att kunna få ställa lite "dumma" frågor utan att bli tittad lite snett på. Tack så mycket :)
  • hellolove

Jag ser att folk börjar undra över mat & dylikt. Jag har två frågor!

Jag är te-beroende, dricker mer än gärna tre-fyra koppar om dagen. Nästan enbart grönt & ekologiskt. Jag har läst på livsmedelsverket att man bör dricka max sex koppar SVART te om dagen för koffeinet i te, men är det någon här som har någon aning om det gröna teet? Någonstans läste jag om att det gröna teet också innehåller koffein, samt gifter (?). Vad tror ni, dricker ni te som vanligt under graviditeten?

Ikväll ska jag iväg på afterwork med mina närmsta tjejkompisar, de vet inte att jag är gravid, och jag kommer självklart inte dricka alkohol. Jag köpte hem mousserande äppeldryck som jag ser innehåller 0,5% alkohol (även om det står alkoholfri) men det kan väl inte vara någon fara. Eller? Jag kanske borde hålla mig till pommac, hur tror ni att det är?

• hellolove
    snuttan87 skrev 2014-09-26 17:33:14 följande:
    Hej! Tack och Grattis till dig med! jag håller med, känns som en evighet till ul! Jag ska på hälsokollen på måndag och hoppas då på att få ett datum för ul detta är min första graviditet och jag är lika rolig som du. Rädslan för missfall finns där o gör sig påmind men man ska väl inte oroa sig för mkt, utan istället njuta av känslan av att vara gravid
    Jag ska också på hälsokollen på måndag! Håller tummarna för att vi får ul-tider, hela gänget ;)
  • hellolove
    snuttan87 skrev 2014-09-26 17:41:26 följande:
    Vad kul! Vilken tid? ja vi håller tummarna!
    Klockan 13! :) Dudå?
  • hellolove

Jag dricker enbart en kopp grönt te om dagen, och drack ingenting med det minsta alkohol i. Det kändes bäst, jag vill inte riskera något. 

Vad fina magar alla börjar få! Längtar tills jag har något putande att skylta med :)

• hellolove
    snuttan87 skrev 2014-09-27 23:00:43 följande:

Hej

Någon utav er som känner att det känns som ännu mer värk/växtvärk efter ni haft sex?jag har råkat ut för det de senaste gångerna.. vad beror det på? :/

Det har jag också känt av! Sen änner jag av växtvärken mycket mer på kvällen när jag ska sova, då spänner det så mycket att man nästan vill spy... Men det är ingen fara iallafall, sa hon jag pratade med på 1177. :)
  • hellolove
    Titt ut skrev 2014-09-28 12:48:15 följande:

Jag har inte gått ut med graviditet för någon än. Väntar tills efter inskrivningen i vecka 11.

Måste få gnälla av mig, hoppas det är okej.

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Känner mig sjuk hela tiden, illamående, svag huvudvärk, svag i kroppen, orkeslös, yr, skakig, dålig i magen, ont i ryggen och extremt trött och detta samtidigt dygnet runt i över 1 vecka nu.

Jag har aldrig mått så här dåligt med mina två andra barn. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Tänk om det kommer vara så här i flera veckor framöver. Jag orkar inte ens leka med mina barn efter jobbet knappt läsa en bok på kvällen för dem. Vissa dagar när det är som värst kan jag knappt ta mig igenom en hel dag på jobbet.

Är det fler som mår som jag, hur mår ni andra?

Åh stackars dig, förhoppningsvis kommer du må bättre efter dessa veckor i början... Jag lider verkligen med dig. Jag har sån tur som inte mår illa, men jag har såååå spänd i tjejmagen om kvällarna så jag tror jag ska spy. Sen är jag extremt trött... och gasig! 

Jag har inte heller gått ut med det än, mina bästa vänner vet, min sambo (såklart) och hans mamma. Men resten väntar vi med :)
  • hellolove
    snuttan87 skrev 2014-09-28 18:39:16 följande:
    jag har sagt till på jobbet eftersom jag mådde väldigt illa i ca 3 veckor.. och sen har vi berättat för de närmsta 2  vännerna och mina föräldrra. :) men de e skitjobbigt att inte "få" berätta för alla, jag vill bara skrika ut det så alla ska få reda på min lycka!!:D
    Haha, know your feeling! Jag vill också berätta för ALLA, men både jag & min sambo vill vänta tills det känns lite mer på det torra liksom... Så jag väntar med att berätta för jobb till åtminstone vecka tolv :) Inte ens mina föräldrar vet, men det är för att de bor 40 mil ifrån och jag vill berätta det när vi ses, och inte över telefon :)
Svar på tråden Bf Maj 2015