• MiWe

Bf Maj 2015

Hej alla :)

Är just nu på 5+2, så BF beräknat till 26 maj.

Bor utanför Göteborg. Ska på inskrivning 10 oktober. :)

Just nu bara olidligt nojjig för MA, men har massor av symptom så ser mest fram emot VUL som vi har tid för 21 okt.

• MiWe
    Madicken01 skrev 2014-09-26 07:13:52 följande:
    Hej!

Då har vi bf nästan samtidigt :).

Jag tänkte ringa på måndag och boka tid för inskrivning.

Ja, MA är onekligen svårt att låta bli att tänka på, vill bara att tiden skall gå!

Kul att ha ett vul inbokat! Fick du be om det eller fick ni det automatiskt?

Kul!

Ja, jag har obligatoriskt VUL för att se så det pickar ett hjärta eftersom vi gjort IVF (vårt andra försök, men första pluset!) . Iom att vi kämpat länge är man väl extra nojjig, det är ju inte "bara" att köra på igen om det blir MA... =/

• MiWe
    Yonndax skrev 2014-11-07 15:00:16 följande:

Är gravid i v 10+6 och har problem med magen. Den känns väldigt uppblåst och gör ont. Har ont långt ner i magen och det går bak i ryggen. Inte som växtvärk eller sammandragningar. Är väldigt tryck öm och magen börjar bukta ut under brösten. Böjer jag mig ner för att ta på skorna upplever jag ett stort obehag och mår illa. Allt känns som att det stramar åt över magen, t.o.m vanliga trosor, eller lösa mjukisbyxor. Kände mig förstoppad i början på vecka och tog lite medicin för det och det hjälpte. Har inte haft problem med nr 2 efter det.Har sedan dess druckit mycket, ätit fiberrikt, undvikit mat som gör magen trög och uppblåst.Blir mätt väldigt fort och blir sen hungrig igen efter nån timme.Får knappt i mig en macka till frukost tex. Känner ett väldigt sug högt upp i magen precis under revbenen. Har försökt få tag på mvc i 2 dagar utan framgång. Nu har de gått hem för helgen och jag är hänvisad till akuten eller gyn. Känner inte riktigt att jag hör hämma där. Så dåligt mår jag inte. Känner mig bara orolig för att det kanske är nått värre (vad vet jag dock inte) men vill inte ta upp tid på akuten för lite magproblem. Är inte orolig för graviditet i sig då jag känt lite fladder i magen och jag blöder inte. Nån som har nått råd eller förslag.

Låter som jag haft det de senaste 3 veckorna...

Mår lite bättre nu (11+1), men fortfarande svullen och allt utom mammabyxor är obehagligt.

Det hjälper lite att äta lite och ofta, knäckebröd funkar bäst.

Har dock inte ont så som du beskriver i början av ditt inlägg, men har suget under revbenen. Och känner mig åksjuk mest hela tiden. :/

Hoppas det går över snart...
  • MiWe

Faaan också.

Idag 11+3 och bruna flytningar. ... :(((

Är det kört nu? :'(

• MiWe
    Cherryay skrev 2014-11-09 22:17:44 följande:
    Behöver det inte alls vara! Ge inte upp, ring och be att få kolla upp det imorgon, behöver inte vara kört. Håller tummarna :)

Tack för pepp.

Detta är ju vårt andra IVF så man går bara o väntar på att nåt ska gå fel.

pco skrev 2014-11-09 23:05:14 följande:

Absolut inte kört! Vid 2st tillfällen har jag haft klumpar, bruna o röda samt störtblödning o lille klimpen har fortfarande hållt sig kvar. Tänk på att vid graviditet så är man vääääääldigt skör där inne o bruna klumpar elr flytningar tyder på gammalt blod, en liten blödning där inne o det är inget ovanligt, tvärt om, det är jätte vanligt. Men ring för vul så du får komma på engång. Det fick jag bägge gånger. Håller tummarna! Lycka till!

Tack, jo jag försöker tänka positivt, men det är svårt.

Har UL för KUB på onsdag, och jag antar att de ändå inte kan göra något om jag skulle åka in imorrn till gynakuten. Är det MF så är det ju, man kan ju inte stoppa det liksom...

Ska ringa min BM imorrn, kanske kan man få lyssna efter hjärtljud om det inte är för tidigt för det på 11+4? De gör inte UL på MVC här.

• MiWe
    pco skrev 2014-11-10 10:04:24 följande:

Miwe: förstår precis hur du känner dig. Men även om du har det inbokat på ons så är ju inte så kul att gå 2dagar innan o inte veta. Bättre än att du mår dåligt i två dagar lixom.

Tyvärr kan man inte lyssna på hjärtat förrens minst i v 14 knappt då heller för det kan vara svårt att höra o gör man inte det blir man såklart orolig så hos oss har de iaf sagt runt 17-18 . ., hur är det nu då? Fortsätter det elr har det upphört?

Tycker det verkar mindre idag, så jag försöker nog härda ut till på onsdag. Tack för omtanken! :)
  • MiWe

Oj,jag har ju glömt att rapportera här.

Var på KUB/UL i onsdags, och fick jättefina siffror! Är så lycklig! :D äntligen vågar vi berätta!

• MiWe
    mali86 skrev 2014-11-21 16:48:29 följande:

Ja de flyttas ju lite hela tiden, får se vad de säger på UL!

Det känns både och jag kommer från Gbg så vi flyttar ner igen eftersom vi har familj där! Jag har lite vänner kvar där med, men lämnar väldigt många här uppe också!

Men tänkte de kunde vara kul att vara med i en sådan här tråd och komma i kontakt med lite andra mammor som kanske bor där nere också! Tyvärr va FB gruppen full! Men skriver vidare här i tråden istället :)

Skumt, hur kan en fb-grupp bli full. .?
  • MiWe

Det har nu hänt några nätter, inte på raken dock, att jag vaknat mitt i natten av att jag frusit något fruktansvärt. Alltså skakat av köld, klapprat tänder så det smällt högt. Någon fler som varit med om det?

14+5 idag.

• MiWe

Menlotta BF 15 april, flicka

Morca BF 2:a maj Pojke

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Miwe BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka

.............................

Sorry, även här blir det en tjej, precis som jag önskade! :D

Gott nytt år på er alla!

• MiWe

Det var nån som hade fallit bort ur listan. ..

............................................

Menlotta BF 15 april, flicka

Morcaa BF 2 maj Pojke

8 barnsmamman BF 2:a maj flicka

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Zorro BF 11 maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Nea12 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Miwe BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka

• MiWe
    Cherryay skrev 2015-01-02 12:21:10 följande:

Ja, Menlotta blev ju framflyttad från maj till april :)

15 april är fortfarande före 2 maj, om nu listan ska vara i datumordning? ;)
  • MiWe
    MorCaa skrev 2015-01-02 13:30:31 följande:

Så sant ni har alla.. :) stirrade mig blind på datumet.. :P hahaha! Tänk vad snurrig man kan bli.. ;) tur att ni har hjärnorna med er.. :P

Säg inte så, detta var bara en svag ljusglimt. ;)

"Gravidhjärna" är något jag ryckt på axlarna åt förut - NO MORE! Det borde vara varningstriangel runt halsen på alla gravida! (iaf på mig)

Och finstilt under allt vi säger o skriver:

OBS! Gravida kvinnor har inget ansvar för det de säger, skriver eller gör under påverkan av gravidhormoner. Ej heller kan de hållas ansvariga för minnessvaghet, exempelvis att minnas vad som sagt eller skrivits.

• MiWe

Det är upprörande att BM inte tar huvudvärken på allvar! =(

Bara så ni vet så är det ännu viktigare att de tar blodtrycket, eftersom högt blodtryck kan indikera havandeskapsförgiftning.

OM ni får huvudvärk och ser massa svarta prickar ÅK IN OCH KOLLA TRYCKET OMEDELBUMS! Det går på några timmar ibland, farligt för både mamma o barn.

• MiWe
    Zorro skrev 2015-01-18 16:12:58 följande:

Jag tror jag får ringa till min barnmorska imorgon och be om att få komma in och kolla blodtrycket. Jag känner mig helt konstig. Svårt att förklara, men det är nåt som inte stämmer. Antagligen är det stress som får kroppen att säga ifrån, och jag borde ta det lite mer lugnt. Men jag tänker att det kanske är bättre att kolla ändå.

Bra!
    Cherryay skrev 2015-01-18 16:56:48 följande:
    Jag hade skyhögt blodtryck sista veckan av förra graviditeten, för mig kändes det som migrän, sån extrem huvudvärk att jag bara låg och spydde, samt yrsel med typ svarta prickar som flimmrade... När jag har lågt blodtryck (vilket jag är mer van vid) blir jag först yr, sen mår illa och börjar svettas och sen blir det svart och jag svimmar...

Alltid bättre att kolla upp om man är osäker, helst så fort som möjligt, better safe than sorry brukar jag säga! :)
    Högt blodtryck kan vara allvarligt. Om man får samma symptom som Cherryay (huvudvärk, svarta prickar) men TIDIGARE i graviditeten så kan det vara riktigt bråttom. Då kan det betyda havandeskapsförgiftning och det är akut att komma under vård då. Det kan gå på några timmar alltså!
    Detta är viktigt att alla gravida är medvetna om.
  • MiWe

Ni som är oroliga och undrar om det satt igång/är normalt osv, RING FÖRLOSSNINGEN. De kan svara, ingen på ett forum på nätet kan ge ett bra svar. Ring hellre en gång för mycket än för lite.

Lycka till alla, snart är våra små här! :D

Svar på tråden Bf Maj 2015