• aleydis

Bf Maj 2015

Hej!

Jag vill gärna haka på!

25 år gammal, nu i vecka 6+6 och Beräknad 26 maj :) Går även gärna med i fb-gruppen, vem skulle man pm:a?

• aleydis

Hej, tror inte jag är tillagd i tråden
    Jag är 26 år, bor i Stockholm och är idag i v. 10+4, BF 26 maj!

Jag mådde bra fram till vecka 7, sen slog illamåendet till med full kraft och jag började vakna vid fyratiden på morgnarna och kunde inte behålla någon mat eller dryck fram till lunch. Till en början mådde jag bättre på lergigan comp, men det känns inte som det fungerar så jättebra heller. Det enda som fungerat hittils är att ställa klockan och gå upp och äta var fjärde timme under natten. Inatt sov jag förbi larmet och har spenderat halva dagen på soffan... Hoppas det försvinner snart. 

Jag undrar hur ni andra tänker om KUB? För mig kändes det självklart, har fått en bild att det görs ganska frikostigt även på oss under 35.Men när jag var hos barnmorskan så menade hon att det främst är för de över 35 och det kändes som man måste vara super-orolig för att få göra det? Jag tycker bara att det känns skönt att göra om nu testet finns.

• aleydis
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:23:08 följande:
    Nej jag har skrivit med dig tidigare, Det var jag som var hos BM imorgon och sa att jag var orolig just för att jag mår så bra och inte känner mig gravid osv. Då hon sa att så länge jag inte blöder är det ingen fara. O så var det över på 10 minuter. Inget Vul, inget lyssna på hjärtljud osv. Två korta besök bara! Sen nästa stopp blir RUL 18 dec.. Långt dit.. Så jag hoppas allt är OK och att jag bara haft tur med mitt mående.
    Jag vill gärna veta kön :) Men inte min sambo... Men jag ska nog övertala han ;) ha ha ... Jag har två döttrar sedan tidigare, och han har en av varje ... Jag vill gärna ha en till tjej, men de spelar ju ingen roll! Men jag hoppas det går att se! O även att min sambo accepterar att vi får veta om det syns.

Jag är så hemlig av mig, Vi ska på Julbord 12 dec med jobbet, känns som jag måste berätta innan.. Men de är ju så jobbigt moment tycker jag! Jag har två stora barn och ingen i vääärlden tror nog att jag skulle skaffa fler barn .. ;) he he

Jag tycker verkligen att du ska försöka boka ett vul själv, för din egen skull, förstår att det känns jobbigt att inte få några "bevis" . Jag känner samma även om jag har massa spt. Kan du byta barnmorska? Ska du inte göra kub ?
  • aleydis
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:55:05 följande:
    Jag fick ett sms av min mamma när jag hade berättat för henne.. Hon har reagerat dåligt alla 3 gånger jag varit gravid o blviit typ chockad...

Hon skrev "Ja ha.. Slå mig hårt i ansiktig så jag känner att jag lever"  Ingen glad gubbe inget grattis ingenting.
    Men hon älskar mig, och även sina två barnbarn, men hon blir alltid lika negativ / chockad när jag är gravid o det tar hårt på mig.. Fällt många tårar pga henne
    Usch vilken tråkig reaktion :(
  • aleydis
    fridajonsson skrev 2015-01-06 22:43:34 följande:

Har läst lite då och då men kanske ska säga hej!

28åring från Hudiksvall, väntar andra barnet med BF 18maj :)

Hej Frida,

Kul att höra att du bor i Hudik. Jag och maken vill flytta upp om drygt 1-2 år, mina föräldrar bor i Delsbo och vi vill bo kanske i Forsa/näsviken. Finns det saker att göra i hudik för föräldralediga?

Vi väntar första i juni och räknar alltså med att flytta upp när barnet är typ 1-1,5 år :)

Nu är jag i v. 19
  • aleydis
    kanien skrev 2015-01-29 06:38:51 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden smile1.gif

Härligt!

Jag tyckte oxå att det var lättare att känna fosterrörelser efter RUL, när jag visste att bebisen låg där inne och hade sett den klättra längs med väggarna. Nu är jag i v. 22, snart 23 och jag tycker jag känner tydliga rörelser. Sååå mysigt!
  • aleydis
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Ser att vi är fler hostisar och astmatiker ;)

Jag har förkylningsastma och har hostat sen i oktober, började bli bättre framåt jul, men sen blev jag sjuk igen och fick bronkit, har verkligen hostat tills jag spytt dagligen. Inte kunnat gå till skolan på föreläsningar för jag hostar så mkt, fått sova i separat sovrum för att jag hostar så på nätterna. Visade sig att jag hade växt av bakterien moraxella catharralis, och blev erbjuden antibiotika. Men jag ville inte ta i onödan nu som gravid ,avvaktade och jag blev bättre efter en vecka. Men sen blev jag sämre igen och har nu börjat på antibiotika. Maxdos inhalationssteroider har jag stått på sen oktober, men har inte hjälpt mkt.
  • aleydis
    Zorro skrev 2015-02-27 10:12:14 följande:

Jag hade starkt räknat med att vara hemma med värkar i flera timmar innan vi skulle åka in. För så är det alltid för förstföderskor sa min barnmorska. Jag hade tänkt ligga i soffan med värmekudde och tens. Hade tänkt duscha och ladda med massa godis och mat osv. Haha.

Men nä så blev det inte. Vaknade mitt i natten av etablerade värkar med 2-3 minuters mellanrum så det var bara att panikpacka det sista i väskan och åka in direkt. Var 3 cm öppen när jag kom in och fick epidural efter nån timme. Sen stannade det av lite av epiduralen och de kopplade in värkstimulerande. Sen blev det krystning i 4-5 timmar innan han kom ut. Totalt 13 timmar blev det från första värk tills han var ute.

Denna gång räknar jag med att få åka in rätt snabbt också. Fast det vore nog bra att stanna hemma ett tag iaf, även om det gör ont. Vi får se hur det blir med barnvakt och sådär, vill ju inte att 3-åringen ska se mig ha så ont.

13 timmar från start till slut låter bra! Jag är lite nyfiken bara, är du säker på att du krystade 4-5 h eller menar du något annat? Krystningen brukar bara vara 1 eller Max 2 h, man låter nästan aldrig någon krysta mer än 3 h pga risk för skador utan då blir det sugklocka. Men du kanske menar 4-5 h från du var fullt öppen ?
Svar på tråden Bf Maj 2015