Bf Maj 2015
Hej!
Jag vill gärna haka på!
25 år gammal, nu i vecka 6+6 och Beräknad 26 maj :) Går även gärna med i fb-gruppen, vem skulle man pm:a?
Hej!
Jag vill gärna haka på!
25 år gammal, nu i vecka 6+6 och Beräknad 26 maj :) Går även gärna med i fb-gruppen, vem skulle man pm:a?
Hej, tror inte jag är tillagd i tråden
Jag är 26 år, bor i Stockholm och är idag i v. 10+4, BF 26 maj!
Jag mådde bra fram till vecka 7, sen slog illamåendet till med full kraft och jag började vakna vid fyratiden på morgnarna och kunde inte behålla någon mat eller dryck fram till lunch. Till en början mådde jag bättre på lergigan comp, men det känns inte som det fungerar så jättebra heller. Det enda som fungerat hittils är att ställa klockan och gå upp och äta var fjärde timme under natten. Inatt sov jag förbi larmet och har spenderat halva dagen på soffan... Hoppas det försvinner snart.
Jag undrar hur ni andra tänker om KUB? För mig kändes det självklart, har fått en bild att det görs ganska frikostigt även på oss under 35.Men när jag var hos barnmorskan så menade hon att det främst är för de över 35 och det kändes som man måste vara super-orolig för att få göra det? Jag tycker bara att det känns skönt att göra om nu testet finns.
Har läst lite då och då men kanske ska säga hej!
28åring från Hudiksvall, väntar andra barnet med BF 18maj :)
Jag älskar min bm!
Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden
Jag hade starkt räknat med att vara hemma med värkar i flera timmar innan vi skulle åka in. För så är det alltid för förstföderskor sa min barnmorska. Jag hade tänkt ligga i soffan med värmekudde och tens. Hade tänkt duscha och ladda med massa godis och mat osv. Haha.
Men nä så blev det inte. Vaknade mitt i natten av etablerade värkar med 2-3 minuters mellanrum så det var bara att panikpacka det sista i väskan och åka in direkt. Var 3 cm öppen när jag kom in och fick epidural efter nån timme. Sen stannade det av lite av epiduralen och de kopplade in värkstimulerande. Sen blev det krystning i 4-5 timmar innan han kom ut. Totalt 13 timmar blev det från första värk tills han var ute.
Denna gång räknar jag med att få åka in rätt snabbt också. Fast det vore nog bra att stanna hemma ett tag iaf, även om det gör ont. Vi får se hur det blir med barnvakt och sådär, vill ju inte att 3-åringen ska se mig ha så ont.