Bf Maj 2015
Snart iväg på VUL/UL!! Ska bli sååå spännande!! Inte full koll på hur långt gången jag är därför vi ska dit, men vecka 8-9 tror jag!
Snart iväg på VUL/UL!! Ska bli sååå spännande!! Inte full koll på hur långt gången jag är därför vi ska dit, men vecka 8-9 tror jag!
Hemma från VUL och en underbar känsla att se det lilla knytet och det flimrande hjärtat!!
Exakt enligt beräkningar, en dag framflyttad så 8+2 idag och bebis beräknad till 19-20maj!! Vilken härlig start på helgen!! :)
Wow!! Hittade precis hjärtljudet på dopplern jag har hemma! Trodde aldrig jag skulle hitta det men chansade! V11(10+5) idag :)
Va på vul i v.9(8+2) men alltid skönt att veta att allt fortfarande är bra!!
Den heter Pocket Fetal Doppler!
Vet inte varför barnmorskan ska ha ngt att säga om det!?
Skulle det vara skadligt skulle det aldrig finnas att köpa! Och det skulle jag heller aldrig utsätta fostret för :)
Sen är det som med allt annat - för mycket av ngt är aldrig bra!!
Jag tycker den är toppen och lugnar mig :)
Har oxå hört med min doppler i flera veckor är nu i 16(15+4)! Problemet är att man oftast letar för högt upp! Som tidigare skrivit är det längre ner än vad man tror!
Ta det lugnt, hjärtat slår därinne - lite svårt att hitta ibland bara men när du har gjort det en gång blir det enklare :)
Kostar som ett läkarbesök! Bokade där för tidigt VUL utan problem, ville kolla så allt såg bra ut och vilken vecka jag va i!
Trodde inte dom skulle ge mig det här i Karlshamn (där jag går) men lyckades få det trots att de inte alltid beviljar det! Så jag avbokade tiden i Karlskrona! Dom va jättetrevliga på Nova när jag ringde så kolla och be om ett UL och säg att du är intresserad av att veta kön så får du ju svar direkt va dom erbjuder!
Hoppas det löser sig!