Inlägg från: Tuvalie88 |Visa alla inlägg
  • Tuvalie88

Bf Maj 2015

Hej! Jag har läst i tråden lite på avstånd för att invänta vul då jag inte hade någon aning om vilken vecka jag var i. Men vi fick bf 29 maj så jag hoppar gärna in här!

Jag har en son på nio månader och vi är så glada att vi lyckades med täta barn. Om nu allt går vägen!

Min förra graviditet var rena drömmen och den här är motsatsen, mår så dåligt! Kräks flera gånger varje dag och sist mådde jag inte ens illa. Tänk att det kan vara så olika.

Är det någon som äter något mot illamåendet? Hur illa måste det vara för att man ska få tabletter mot det?

• Tuvalie88
    Ciconiidae skrev 2014-10-15 13:07:22 följande:

Det finns en vetebskaplig teori att man mår mindre illa när man väntar en pojke för att de manliga hormonerna lättar på illamåendet. Så kanske är det en tjej du väntar denna gång. ;)

Haha det tror min man! Jag sa direkt när vi fick plusset att det är en till grabb. Vi får förhoppningsvis se på rul som antagligen blir första veckan i januari. Spännande!
  • Tuvalie88

Jag tror också att alla graviditeter är olika oavsett kön men man blir ju lite fundersam när det är en sån enorm skillnad från den förra graviditeten. Vi är så extremt nyfikna så vi kommer kika även denna gång, och går det inte att se på rul så hoppas vi kunna se på tillväxtultraljudet vi också kommer få göra.

Någon mer som lider av mycket illamående? Hur gör ni för att få behålla det ni äter?

• Tuvalie88

Jag betalade 300 kronor för tidigt vul för att säkerställa graviditetsveckan. Kostade 300 hos alla privata gynekologer här i stan. Här är det också bara rul vecka 18-20 som erbjuds gratis.

• Tuvalie88
    Madicken01 skrev 2014-10-16 08:17:28 följande:

Jag har också bf i slutet av maj och vår yngsta är också nio månader. Kul! Vi är också glada över att få tätt även om man ibland undrar vad man gett sig in på ;).

Jobbigt att du mår så illa!! Hoppas det släpper snart.

Vi ska på ul om tre veckor, känns som en evighet!

Vad kul! Ja vi räknar med ett tufft första år när bebisen har kommit men sen tror jag att man har igen det. Förhoppningsvis kan de leka mycket tillsammans redan från att de är väldigt små. För oss blir det en väldigt bra tid att få barn då min man planerar att slå ihop föräldraledighet med semestern och på så vis vara hemma 2,5-3 månader när bebisen kommit. Det känns redan nu som en väldig lättnad
  • Tuvalie88
    goaround skrev 2014-10-16 20:12:38 följande:

Jag har också en tjej på snart 9 månader, hon är född 21 januari 2014, när är era bebisar födda? 

Tuvalie88, min man ska också vara hemma minst 3 månader när majbebis kommer :) så skönt :)

23 januari!
  • Tuvalie88

Jag har inte haft blödningar men min förra graviditet hade jag så fruktansvärt ont i några veckor! Var på två vul men allt såg toppen ut, var bara extrem växtvärk i livmodern. Rätt vanligt fick jag höra sen, det hade jag velat veta innan för jag blev så rädd! Jag hade så ont att jag vaknade mitt i natten och blev genomblöt av svett på sekunder. Grinade och undrade vad jag gett mig in på, hur skulle jag klara en förlossning när det där gjorde så ont!

Hoppas du kan slappna av lite i helgen, är nog ingen fara!

• Tuvalie88

Tänkte bara skriva till er som vill göra tidiga ultraljud, om ni nöjer er med ett vul så kostar det bara 300. Kanske värt det för att stilla lite oro eller nyfikenhet

Jag börjar äntligen må lite bättre! Nästan inget illamående och tröttheten är nu lite lättare att leva med. Har börjat få lite finnar i ansiktet nu också, något jag i stort sätt aldrig haft i mitt liv. Ingenting är likt min förra graviditet!

Vi funderar på emmaljungas syskonvagn eftersom vår son kommer vara 16 månader när bebis kommer. Hur gör ni andra med vagn som får tätt?

V 10(9+4)

• Tuvalie88
    Nelly88 skrev 2014-10-31 11:16:55 följande:

Hej! Dålig fart i vissa maj trådar så hoppar på här också! Väntar andra barnet BF 29/5, tycker tiden segar sig fram, vecka 11 imorgon och rul känns såå lååångt bort :(

Kul vi har samma datum än så länge när har du rul?
  • Tuvalie88
    Nelly88 skrev 2014-10-31 16:13:49 följande:

Har inte fått tid för rul, ska få tiden på inskrivningen 12/11, bara inskrivningen känns långt bort :( När har du fått tid för rul? Jag hoppas få innan jul!

Jag har rul 29 december! Ett väldigt bra datum för oss eftersom min man är ledig då och även min mamma som får passa sonen under tiden känns ändå som att tiden kommer gå fort eftersom det är december, advent och jul nu snart. Då brukar tiden gå alldeles för fort tycker jag som älskar hela december.
Svar på tråden Bf Maj 2015