Inlägg från: Cykelpumpen |Visa alla inlägg
  • Cykelpumpen

Bf Maj 2015

Någon som har ett par lugnande ord att bjuda på?:/
    Någon av er som hade ordentlig växtvärk och små blödningar i början? :/

Senaste tre dagarna har jag haft ondare än vanligt i magen (kramper ner till i magen)  och det kommer lite blod då och då. Jag hade ett missfall för ca 10 år sen och då kändes det verkligen mycket värre när det satt igång, men är skitnervös att det här är början till någonting dåligt :( Som tur är har jag UL på måndag, annars hade jag nog ringt 1177 och nojat. Jag försöker tänka att det är individuellt och att både stark växtvärk och små blödningar är normalt, men det är grymt läskigt när dom sypmtomen kan vara början till ett mf :/ 

Jag hoppas att jag inte "drar ner" stämningen här inne, det vore bara skönt att få fråga några andra som sitter i samma båt. Jag vill inte prata för mycket med pappan för han blir orolig och så känns det bara dubbelt värre. (Jo han känner till detta såklart, men spelar lite cool inför honom...)
  • Cykelpumpen

Tack för era svar tjejer. Ringde 1177 som skickade mig på VUL. Trodde jag var i v. 12 men 7+1 visade det sig. Tyvärr trodde dom starkt på ett påbörjat missfall och hittade ingen hjärtaktivitet :( Ska tillbaka på måndag för att kolla igen, om inte hjärtat slog då så föreslog dom skrapning. Blir dock lite orolig när jag läste runt lite :s Tydligen är det svårt att se hjärtat slår innan v.9 när man gör VUL pga den suddiga bilden? Man vill ju lita på läkaren men har läst att dom alltid brukar vänta en vecka innan nästa VUL för att vara säkra? Och vissa tjejer hade krävt VUL I v. 9 och då såg dom hjärtat slå? Jag vågar absolut inte hoppas på för mycket såklart men just nu känns det jobbigt med skrapning nästa vecka efter man har läst om det. Någon som har erfarenhet av det? :/

• Cykelpumpen
    Mariposas skrev 2014-10-18 08:50:18 följande:

Har tyvärr ingen erfarenhet av det du skriver... Men fick själv missfall i början av juni. Åkte precis som du in pga av lite blödningar, hade dock inte ens särskilt ont men magkänslan sa att något va tokigt. Trodde då att jag va i v 8-9 men det visade sig att det slutat utvecklats v 5. Blev hemskickad o fick en tid en vecka senare för ytterligare kontroll. När en vecka gått hade blödningarna satt igång rejält och kroppen tog själv hand om det så jag behövde aldrig skrapas. Nu är du ju lite längre gången än vad jag var. Men det kan ju vara så att kroppen tar hand om det själv inom nån veckor om det skulle va missfall. Samtidigt är det en grym väntan... Skickar över en styrkekram. O hoppas på det bästa såklart..

Tack snälla för svar. Är ganska övertygad om missfall efter den här natten med kramp och kraftigare blödningar. Hoppas kroppen reder ut allt så man slipper skrapning som du skrev. Men det är bara att försöka igen.

Lämnar tråden nu, lycka till alla andra :)
Svar på tråden Bf Maj 2015