• a j 91

Bf Maj 2015

Cykelpumpen skrev 2014-10-17 11:04:25 följande:
    Någon som har ett par lugnande ord att bjuda på?:/
    Någon av er som hade ordentlig växtvärk och små blödningar i början? :/

Senaste tre dagarna har jag haft ondare än vanligt i magen (kramper ner till i magen)  och det kommer lite blod då och då. Jag hade ett missfall för ca 10 år sen och då kändes det verkligen mycket värre när det satt igång, men är skitnervös att det här är början till någonting dåligt :( Som tur är har jag UL på måndag, annars hade jag nog ringt 1177 och nojat. Jag försöker tänka att det är individuellt och att både stark växtvärk och små blödningar är normalt, men det är grymt läskigt när dom sypmtomen kan vara början till ett mf :/ 

Jag hoppas att jag inte "drar ner" stämningen här inne, det vore bara skönt att få fråga några andra som sitter i samma båt. Jag vill inte prata för mycket med pappan för han blir orolig och så känns det bara dubbelt värre. (Jo han känner till detta såklart, men spelar lite cool inför honom...)
     Jag fick mf några månader innan jag blev gravid med ettan, då gjorde det så ont att jag inte kunde stå upp, va i v 9. Sen i början av den lyckade graviditeten hade jag ordentlig växtvärk, ungefär som ond mensvärk men de va inget fel ändå, min bm sa att det inte var konstigt när det växer så fort och mycket och det är det ju inte när man tänker på det! 

Förstår att du inte vill dra upp det för mycket hemma, brukar också hålla oron lite för mig själv för att inte oroa sambon i onödan :)
  • a j 91

Vi (jag ;) ) berättade för min familj när vi plussade, och jag berättade på jobbet i v 11 då jag bad om att få återgå till helt föräldraledig igen för jag mår så illa och orkar inte jobba, är fastanställd sen ganska många år så det är lugnt. Berättar för vänner när ämnet kommer upp och vi kommer berätta för sambons familj när han får tummen ur och gör det! Kommer inte lägga upp något på facebook förrens bebisen har kommit ut :)

Oroar mig inte så mycket för missfall, är i v 13 nu, men vi skulle verkligen sitta i skiten då vi tackat nej till dagis och plugg pga bebisen som ändå kommer snart och våra fp-dagar räcker inte till så mycket mer än i sommar :O

• a j 91

Jag gjorde VUL med ettan och det var verkligen inte trevligt, kommer inte göra det utan medicinsk anledning igen :O :(

Vi funderar på en bugaboo eller babyjogger, får se när vi provat i butik, viktigt att ettan får plats och sitter bra :)

• a j 91

Mår hittills helt ok, är dock väldigt trött och mår illa, och är inte riktigt lika skönt att jaga efter en 1-åring som när man var barnlös och låg på soffan och kollade film ;)

Vi har inte gjort kub-test, är bara 23 så får betala själv här i göteborg, vi skulle ändå behålla barnet även om det visat sig ha downs, och om det har det är ju bebisar bebisar så man hinner nog vänja sig lite innan diagnosen börjar bli allt för tydlig i vardagen. Skulle nog inte våga göra fostervattensprovet i alla fall så då känns det ju onödigt också, är även lite trevligare att få diagnosen med sin fina bebis i famnen än av en bm i v 18 och få upp tusen bilder och tankar under månaderna tills bebis kommer.

Min mage syns med vissa kläder, är dock föräldraledig så ingen ser mig ändå ;)

• a j 91

Har ingen aning om hur mycket jag har gått upp, men tror inte det är så mycket. Jeansen passar fortfarande och ingen kroppsdel mer än magen och tuttarna som märkbart växt :P

Längtar så till RUL! 4 veckor kvar?! Vet ju att jag är löjlig men kan inte låta bli att oroa mig lite för hur bebisen har det där inne. Känns inte ens som det är nån bebis där inne. Kastas mellan att boka privat ultraljud så fort dom öppnar telefonen dagen efter till att tycka 4 veckor är helt ok :') Är så himla nyfiken!!!!!!

Svar på tråden Bf Maj 2015