Inlägg från: Anonym (V 8) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V 8)

Bf Maj 2015

Hej!

Jag har också plussat och går in i vecka 9 imorgon..
    Än så länge är jag anonym då jag tänkt vänta med att berätta förrän efter ultraljudet.
    Det som förvånar mig är alla VUL som fler och fler gör.
    Jag skulle också vilja göra VUL men vem bestämmer vem som får göra det?
    Ska på Inskrivning nästa Onsdag och det känns pirrigt!
    Min sambo har väl inte reagerat ås mkt ännu. Men jag hoppas att ju mer synligt det blir på mig ju mer kommer han förstå.. Han tycker mest jag är överdriven och fånig när jag pratar vagn och namn osv. Han tycker det är ALLDELES för tidigt o byter samtalsämne... Lätt retligt för en bebisgalen mamma som vill prata bebis och förlossning heela tiden!

• Anonym (V 8)

V 9 här, Har BF 13 maj
    Mitt första besök hos BM idag kl 15 -
    Hur var Ert första besök? Hade ni sambon med Er? Vad pratade ni om?

Ska bli spännande iaf, dock fick jag känslan över telefon att jag fått en väldigt hård och kall BM :/ Så är lite nervös, Ringde och bad att få byta men då tyckte dom inte jag skulle besluta det över endast telefon utan träffa henne först. Men hon var väldigt Hägljudd o fräste mot mig kändes det som, Blä! Tur min sambo blir med.

Kissar 2 ggr/natt - Känns tidigt att göra det redan nu?
    Mår i övrigt BRA men känner mig svälld. Jag är rätt stor 170 lång, 78 kilo så mullig så på mig syns det inget o kommer väl kunna döljas länge i och med att jag alltid varit rund om magen ändå!

Känns däremot flottigt i håret, trött som en gris varje dag efter lunch fram till sena kvällen, Sexlusten är helt borta!

Hur mår ni?

• Anonym (V 8)

Går in i vecka 12 imorgon :) Och jag har nästan INGA symptom alls...
    Känner mig bara Tjock o svälld o lönnfet... O har fått enormt många Finnar på haka och hals, Ser hemsk ut :(

Vi har inte berättat för någon än, men har 4 äldre syskon som snart lär få veta, samt våra föräldrar...

• Anonym (V 8)
    snuttan87 skrev 2014-10-22 09:38:02 följande:

Mina symptom börjar med försvinna.. och det känns lite oroväckande tycker jag. :-/ är i v 11 nu. Hur tycker ni det känns att symptomen avtar? Jag är fortfarande mer kissnödig och mkt törstigare, men den där känslan som kändes som molande mensvärk är ju nästan helt borta.

Ja visst kjänns de lite konstigt när allt bara är helt som vanligt typ. Jag är också törstig och kissnödig, men de hänger ju ihop.. Dricker mer = mera kissnödig.
    Känns lite segt nu.. Vill att de ska börja synas så kanske de blir mera verkligt.
  • Anonym (V 8)
    Pillow skrev 2014-10-27 20:05:56 följande:
    Aha ok!

Hos oss fick man inte!

Osäker om jag bör göra, är 29 år!
    Jag är 30 år, Inte heller erbjuden, utan får bekosta själv. Men jag och min sambo beslutade att Inte göra.
  • Anonym (V 8)

Jag väntar mitt Tredje barn, har två äldre barn på 10 och 7 år..
    Vill också känna fladder :) Ska berätta för mina föräldrar idag eller imorgon då jag nästan "måste" eftersom vi ska på galej hela helgen och jag ska vara nykter, brukar annars alltid ta något glas vin med mamma. Så känner att jag måste / vill berätta innan.

Vagn har vi också tänkt på - Är sugen på en Bugaboo Buffalo, tänkte först köpa begagnad, men min sambo sa att de måste vara ny.. så de får väl bli så då.

Jag är i vecka 12, men går in i vecka 13 imorgon :)

• Anonym (V 8)
    Yonndax skrev 2014-10-29 12:43:44 följande:
    Ligger oxå på plus sidan men min BM var fantastisk och tyckte inte alls att det var nått problem. Om det inte känns bra och de gnatar på för mycket om vikten så be ev att få byta BM. Sin sak om att upplysa om och gnata sönder skallen på en.
    E88 skrev 2014-10-29 09:16:13 följande:

Idag är det dags för första besöket på mvc (11+0) mest orolig för de här med vågen då jag ligger lite på plus sidan :P vissa bm är ju terror då. Hoppas på att slippa glukosbelastningen iaf gjorde jag förra graviditeten. Hoppas också på att kunna tigga till mig ett ul för här gör man inget förens rul v.18 känns som en evighet vill bara se det lilla hjärtat. Är det någon mer här som inte gjort ul än?

Jag var på inskrivning för 3 veckor sedan och har ett högt BMI, väger 78 o är 170 lång. Ej varit på Ul ännu utan får vänta jag med till rutinul.

• Anonym (V 8)

Vecka 13 idag! Tjihooooo!
    Känner mig lite piggare o fräschare igen, Håret som varit FLOTTIGT i flera veckor börjar få glans och liv igen.
    Finnarna som kommit som en löpeld över hals och kinder börjar lugna sig. - Dock kanske det beror på att jag lagt mig i solariet två kvällar irad.. De är de enda som hjälper mot dålig hy tycker jag! Solarium!

• Anonym (V 8)

Kan man få FOGLOSSNING redan i vecka 13?!
    Jag har så otroligt konstig VÄRK i låren, de strålar liksom... Vad kan det vara?

• Anonym (V 8)

Är i vecka 13, o går snart in i vecka 14 och måste fråga Er! Alla verkar känna så mycket, växtvärk hit och dit och illamående och fladder och magar som jäst.
    MEN jag har inte känt någonting alls hittills o börjar bli smått orolig..
    Jag har mått fantastiskt hela tiden, inte illamående ens en minut...
    Jag har ingen värk i magen, inget svullet alls, även om jag gått upp i vikt pga att jag äter mer..

Ska till BM för andra gången på tisdag så ska väl fråga henne lite då, men jag är lite avis på alla som känner en massa...

Jag väntar mitt tredje barn så borde ju känna allt mycket tidigare också tycker man.

Svar på tråden Bf Maj 2015