Bf Maj 2015
Hej! Dålig fart i vissa maj trådar så hoppar på här också! Väntar andra barnet BF 29/5, tycker tiden segar sig fram, vecka 11 imorgon och rul känns såå lååångt bort :(
Hej! Dålig fart i vissa maj trådar så hoppar på här också! Väntar andra barnet BF 29/5, tycker tiden segar sig fram, vecka 11 imorgon och rul känns såå lååångt bort :(
Kul vi har samma datum än så länge när har du rul?
Tack :)
Det är nr 2. Första fick jag för två år sen :)
Hej alla måste skriva av mig lite, jobbar natt på sjukhuset och ska jobba tredje natten inatt (ska jobba fem nätter på en vecka). Är helt färdig, sover så fort jag får chansen på jobb och sover från jag kommer hem tills jag ska gå och jobba, är fortfarande trött! Dessutom mår jag fortfarande illa, är i vecka 11 och trodde det skulle vara borta nu, tar jag inte lergigan comp tre-fyra gånger om dagen ligger jag bara och kräks. Kan nästan inte äta någonting, frukt och yoghurt går ner, lite glass och mackor funkar också precis. Orkar inte mer snart, redan sjukat mig från jobb en vecka i vecka 9. Någon mer som mår skit? Vill helst bara gräva ner mig i en månad :(
Mitt inlägg försvann i mängden, mår alla i denna tråden prima? Jag är i vecka 11 och har ingen aptit, mår illa och är trött hela tiden. Orkar inte göra någoting hemma, jobbar sen går jag i princip bara hem och sover. Känner mig värdelös då min sambo får dra tunga lasset med matlagning o ta hand om vår pojke...
Jag har mått som du fram till v12. Sen hände något magiskt och nu är illamåendet helt klart hanterbart! Hoppas samma blir för dig!
Hej, tror inte jag är tillagd i tråden
Jag är 26 år, bor i Stockholm och är idag i v. 10+4, BF 26 maj!
Jag mådde bra fram till vecka 7, sen slog illamåendet till med full kraft och jag började vakna vid fyratiden på morgnarna och kunde inte behålla någon mat eller dryck fram till lunch. Till en början mådde jag bättre på lergigan comp, men det känns inte som det fungerar så jättebra heller. Det enda som fungerat hittils är att ställa klockan och gå upp och äta var fjärde timme under natten. Inatt sov jag förbi larmet och har spenderat halva dagen på soffan... Hoppas det försvinner snart.
Jag undrar hur ni andra tänker om KUB? För mig kändes det självklart, har fått en bild att det görs ganska frikostigt även på oss under 35.Men när jag var hos barnmorskan så menade hon att det främst är för de över 35 och det kändes som man måste vara super-orolig för att få göra det? Jag tycker bara att det känns skönt att göra om nu testet finns.
Vi berättade för våra familjer direkt i vecka 5, jag har precis berättat på jobb är i vecka 11 nu o det börjar synas, vännerna får veta inom närmsta veckorna när man ses typ. Facebook o instagram lägger jag inte ut något förrän efter rul...
Får man ont under revbenen på hö sida kan det vara levern, har du ringt och pratat med 1177?
Huh jag tycker inte alls växtvärken är mysig (men jag förstår hur du menar, betryggande ändå). Men just nu vrider jag mig av ont i magen hela tiden. Illamående, halsbränna, kräkningar, förstoppning, gaser, rapig och så växtvärk på det är sådär roligt just nu... Längtar efter att få må BRA!