• Zorro

Bf Maj 2015

Hej allihop. Jag har nog inte skrivit i denna tråden tidigare. Har skrivit lite i en annan tråd för Maj 2015, men i den händer inte så mycket så jag tänker att jag hoppar in här istället! Verkar vara lite mer fart här. =)

Är idag i vecka 14 (13+3) och har BF 10 maj. Är 30 år, bor i Värmland.
    Fick se vår lilla parvel på KUB i fredags. Allt såg bra ut! (Skönt!)

Har en son sen innan som är född mars 2012 så det kommer bli lite drygt 3 år mellan barnen. Känns lagom. Tror för övrigt att det är en till son i magen. Längtar till RUL då vi får veta!

Är det nån mer än jag som varit på KUB nyligen?

• Zorro
    Kissemiss skrev 2014-11-06 10:35:07 följande:
    Hej hej, jag var på KUB i tisdags och har också BF 10 maj.

Gick allt bra för dig?:)
    Ja det gick jättebra! Var väldigt väldigt nervös för att det skulle vara 2 st (eller ingen alls!!) där inne så första lättnaden blev ju när hon sa att det var en filur där inne. =) Den var inte lika vild och hoppig som sonen var på KUB'et men hon sa att den antagligen bara sov. Fick ställa mig upp och skaka på mig några gånger för att den skulle vakna till lite, så lite livstecken fick vi iaf. =) Hjärtat pumpade på fint och vi fick fina siffror (frågade aldrig vad det blev utan nöjde oss med "låg sannolikhet"). Nackspalten var 1,2 mm ungefär.

Hon tyckte dock att fostret blev lite äldre än den beräknade veckan när hon bara mätte huvudet, men kroppens mått stämde med veckan. Jag tror vi har stora huvuden i släkten så det var nog ingen fara.

Helt plötsligt slängde hon upp en bild i 3d på vår lilla alien! Jättehäftigt! De har inte haft 3d här i vårt landsting förut så jag blev jätteförvånad. Hon ville öva lite på maskinen sa hon, det fick hon gärna! Men jag kan ju inte säga att den var så söt egentligen. Haha. Hoppas att vi får se i 3d på RUL också!

När har ni RUL?
  • Zorro

Får ni ta blodprov hos er barnmorska? Jag önskar att man fick det här. Istället måste man gå till vårdcentralen till lab och göra det. Drygt när MVC och VC inte ligger på samma ställe. =(

• Zorro

Vi tog reda på könet med vår son och det ångrar jag inte en sekund! Barnmorskan på ultraljudet var 99% säker på kille och vi litade på henne. (Men självklart var vi medvetna om att det KAN vara fel). Vi gjorde det inte för att köpa "rätt" färg på kläderna, utan för att få det lite lättare med anknytningen. Både jag och min man tyckte att det var skönt att kunna säga "han" istället för "den". Det hjälpte mig även under min jobbiga förlossning på ett sätt. :) Denna gång kommer vi också att ta reda på könet för att lättare kunna förbereda blivande storebror. Enklare att säga "lillebror" eller "lillasyster" till honom. :)

• Zorro
    Jordgubb90 skrev 2014-12-03 07:53:36 följande:

Iiihhh, ska bli så spännande och läskigt :)

Måste bara fråga, är du "Jordgubb, 25 år fr Karlstad" här uppe i listan i trådstarten eller är det nån annan som också heter Jordgubb? Jag är också från Karlstad nämligen!

RUL om 9 dagar för övrigt. Längtar!! Hoppas vi får ta oss en titt i 3D igen (som vi fick på KUB)!
  • Zorro
    Jordgubb90 skrev 2014-12-03 12:47:08 följande:

Hej! Det är jag, men jag är inte från Karlstad. Skrev det förut när någon frågade bara för jag inte ville vara officiell med min graviditet . Hehe :) åh vad spännande! Man är ju så nervös inför det. :)

Hehe okej. :) Ja det är spännande. Vi har ju redan sett plutten på kub så jag är egentligen inte så nervös inför RUL, mest nyfiken faktiskt. Tror vi ska kolla kön denna gången också. Har hela tiden varit inställd på en till kille men börjar nu tro på en tjej faktiskt! :)
  • Zorro

Vi var på RUL i fredags! Allt såg bra ut och det visade sig att vår son ska få en lillasyster! Jag trodde ju på en kille fram till för två veckor sen, då fick jag plötsligt en övertygande känsla om att det var en tjej. Så jag blev inte ett dugg förvånad. (Och jag såg det till och med på ultraljudet innan barnmorskan skulle visa), frågade mest för att min man skulle få höra det från henne, hehe. :)

• Zorro
    Bebben84 skrev 2014-12-15 23:11:57 följande:
    Vad häftigt :). Jag vill verkligen verkligen veta könet på fredag och kommer bli så fruktansvärt besviken om det inte går att se :( men förhoppningsvis ser vi :)

För övrigt har jag nu börjat känna tydliga buffar, trots moderkaka i framvägg. Herrejösses så mysigt <3. Har längtat efter detta i 8 år :) nu börjar graviditeten verkligen bli mysig :)

V18.
    Ja det var kul! Och alltid kul att ha rätt såklart. =) Gissade rätt med sonen också! Men nu känns det jättekonstigt! Jag är ju en killmamma liksom! Haha.. Hur ska jag kunna ha en liten tjej här hemma? Det vet jag ju inget om!

Jag har moderkakan i bakvägg (lite bakåt och uppåt) som förra gången. Trodde jag skulle känna sparkarna tidigare denna gång, men jag började känna i vecka 16, precis som med sonen. För en vecka sen började jag känna sparkarna utifrån på handen också (mys!!) men nu tror jag att lilltjejen har vänt sig och sparkar inåt istället för nu känns det mer dovt.
  • Zorro
    MorCaa skrev 2014-12-16 18:02:09 följande:

Nu är sparkarna tydliga även utifrån.. Såå himla mysigt att vara gravid just nu.. :)

V 20+2

Åh va mysigt!!! =)
  • Zorro
    Bebben84 skrev 2014-12-17 06:45:55 följande:

Någon mer som börjat få hormonrand?

Nej inte än vad jag kan se. Minns inte när den kom med sonen. Minns bara att den satt kvar huuuur länge som helst efter förlossningen. Trodde aldrig att den skulle blekna och försvinna!
Svar på tråden Bf Maj 2015