• LFru

Bf Maj 2015

Hej!
    Får man vara med här, 161 trådsidor in?
    Jag är 28 år, från Göteborg och har BF 18 maj 2015. {#emotions_dlg.flower}

• LFru
    Jordgubb90 skrev 2014-11-10 13:27:47 följande:

Välkommen :) Hur mår du?

Tack så mycket!

Jag har mått väldigt illa o början. Eftersom det är en oväntad graviditet fattade vi ingenting när jag började må dåligt. Har haft lite problem med illamående tidigare, men aldrig på den nivån. Till slut stod jag inte ut och sökte läkare. De avfärdade det som stress och skickade hem mig...haha..nu vet vi bättre !

Är ju precis i början av vecka 14 och har sedan en veckan börjat känna mig hungrig igen och jag kan ÄTA!! Äntligen!

Däremot har jag sedan innan kronisk migrän och spänningshuvudvärk och från det att vi plussade har jag inte längre kunnat ta den medicinska behandling det kräver för att jag inte ska få migränanfall varje dag. Så sedan en vecka ligger jag hemma sjukskriven för det. Så det är lite jobbigt. Annars känns det helt magiskt med endast vanliga lindriga symtom som ömma bröst och spänningar runt magen i ljumskarna.

Ser fram emot att lära känna er lite bättre! Har försökt "läsa ikapp mig" på vad ni skrivit, men det är så himla mycket
  • LFru
    Ace1982 skrev 2014-11-11 22:31:58 följande:

Är det någon som har börjat känna bebisen än? Ibland tror jag att det är den jag känner men sen tror jag inte de... Är väl gas antar jag ;p längtar sååå till jag känner det lilla livet inom mig...

Med min dotter kände jag i v 16 och med sonen i vecka 14, väntar med spänning nu :D

Hej! Roligt att följa hur alla upplever det. Eftersom jag väntar mitt första barn så vet jag inte riktigt vad som ska kännas/hur det känns. Har läst att många förstagångsföderskor inte känner förrän framåt v.18. Men det kanske är just därför...att man inte vet att det är bebisen man känner?

Jag är i v 14 (13+3) och har två gånger  den sista 1,5 veckan stannat upp i det jag gjort och reagerat på några små korta pulserande "tryckningar" under naveln. Kan ju bara vara gaser eller tarmförflyttningar som någon annan skrev. Vad tror ni?
  • LFru
    Bebben84 skrev 2014-11-14 09:05:11 följande:

Har ni tänkt något på att vaccinera er mot influensan? Dom råder gravida att göra det då vi tillhör riskgruppen. Har ni pratat med er bm om det? Jag känner mig så kluven :/

Har inte diskuterat det med BM än, men har för mig att det inte är förrän efter vecka 20 eller liknande som det är aktuellt. Tänkte höra med dem på RUL.
  • LFru

Jag har inte gått upp någonting ännu, gick ner lite i början då jag också mådde så sjukt illa att jag knappt stod ut! Men sedan v.13 har jag kunnat äta ordentligt (nu v15) och ingenting händer. Blir lite nojjig när jag ser alla fina magar som ni har, min är inte alls stor. På kvällen kan jag se lite smågravid ut, men då är man ju svullen. På morgonen är magen typ borta.

Så igår var jag den jag lovat mig att inte bli och ringde mvc för att få komma och kolla så det inte handlar om MA. Fick tid imorgon. Håller tummarna att allt är bra!

• LFru

Tack för svar! Egentligen så vet jag ju att det inte är något ovanligt..men av någon anledning har jag svårt att släppa oron. Kanske är det en effekt av att vi nu berättat för nästan alla och jag börjar må bättre utan att det börjat synas än..känns lite som om man kanske hittat på eller har lurat alla närstående. Nu var jag ju iofs på KUB-ul för några veckor sedan och såg vårt lilla underverk sprattla runt. Men jag har inte RUL förrän 18 dec och kände att jag inte vill oroa mig för tråkigt besked då, precis innan jul och kunna njuta av julstämning och bebis även innan RUL. Känner mig däremot sådär skitlöjlig som jag lovat mig att inte bli! . MVC tog det bra iallafall och var väldigt förstående!

Hör av mig imorgon om hur det gick!

• LFru

PS. Jag är också väldigt smal så jag tänkte också att det borde synas direkt typ. Men tydligen inte som sagt...

• LFru

Hej alla!
    Igår vad jag på MVC på mitt nojjiga-besök. Kändes nästan dumt när jag kom dit eftersom jag blivit såå mycket lugnare så fort jag fått tiden bokad (vetskapen att jag slipper vänta till RUL 18/12 dämpade mycket av oron). Allt var iallafall bra med bebis! Så skönt! Nu har jag lovat mig själv att detta var mitt första och ENDA nojjighets-impuls! Oskyldig

Min man har också börjar väga mig och mäta magen varje dag för att bevisa för mig att jag visst växer.. haha

• LFru
    mali86 skrev 2014-11-20 18:43:25 följande:

Går med i FB gruppen om jag får! BF 19 maj

Nu Sthlm men ska flytta hem till Gbg innan den bebisen kommer :)

Hej och välkommen! Kul! Har också BF typ då. Hade först 21/5, men blev framflyttad till 18/5. Hur känns det att flytta till annan stad när bebis är på gång? Har du/ni familj i GBG som lockar?
  • LFru
    Nelly88 skrev 2014-11-21 11:15:44 följande:
    Så skönt att allt såg bra ut! Jag räknar ner till RUL som besatt, 39 dagar kvar... evighet! Har varit och köpt en liten babyoutfit i strl 50 bara för att tillåta mig själv att försöka njuta av att vara gravid, men efter RUL tänker jag skrika ut till hela världen att vi ska ha en till :)
    Haha, förstår det! Vi har handlat saker som galningar redan, dock inga kläder än. När jag har stunder när jag knappt tror på det längre går jag och tittar på sakerna och känner värsta lyckoruset! Så mysigt!

Du kanske har tips på hur jag ska tänka med klädinköp. Vi kommer inte handla allt ännu, men eftersom jag sitter hemma och har mycket tid att planera för ankomsten, funderar jag mycket på vad det är jag egentligen behöver. Är lite rädd att vi ska köpa på oss för mycket som bebis snabbt växer ur. Det kommer ju vara hyfsat varmt den första tiden också kan man ju anta. Vad ska man köpa/hur många av varje behöver man EGENTLIGEN och vilka storlekar?
  • LFru

Tack så jättemycket för tipsen Nelly88. Jag tänker också att det är bättre att köpa när det närmar sig och affärerna har rätt säsong på kläder. Jag inser ju genast att vi tänkt klara oss på alldeles för få ombyten..haha!

En dum fråga kanske, men vad är det för skillnad på en vanlig mössa och en hjälmmössa? Är gratismössan man får i babyboxen från Åhlens en hjälmmössa? Även fast jag har stor erfarenhet av barn inser jag nu när vi ska få vårt första egna att det är sååå mycket jag inte har koll på. Som t.ex. att de inte ska ha vanliga sängkläder som täcke det första året?! Känner att de flesta av mina vänner på FB som fått barn lagt upp bilder på den färdigbäddade spjälsängen när det börjat närma sig..fick en chock när jag såg att det stod "rekommenderat från 12 mån" på ikeas täcke, haha! (vet inte hur hysteriskt viktigt det är, men jag inser ju att jag har en del att googla om..)

• LFru
    Tack så jättemycket! Sjukt bra med tips från någon som har gjort det förr!
  • LFru
    mali86 skrev 2014-11-22 08:23:15 följande:

Inte helt haj på att skapat grupper!

Men om de finns fler som bor i Gbg och ska få barn i vår och inte redan är med i någon grupp, och är sugna på att vara det kan ni gärna skicka ett meddelande till mig här så kan jag läsa på lite hur man gör och försöka styra en ny!

Jag är också på en grupp för de som bor i GBG!
  • LFru
    pco skrev 2014-11-24 18:53:28 följande:

Så kul tjejer. Här är en till som har rul 15 dec! Längtar och är super nervös. ... Spyandet har tagit fart till varjedag igen, varje morgon samt varje kväll. O så fort jag ätit lite så så känner jag mig proppmätt och allt kommer upp, förutom idag. De 4 senaste dagarna har jag inte ätit ett ända mål, bara frukt och gurka och druckit vatten och saft. Ursch någon mer elr? Har träningsvärk i magen efter allt :(

Usch stackare! Jag har mått väldigt illa, men har inte spytt så många gånger. Det blev bättre ett tag, men kom tillbaka en sväng förra veckan för att vara borta den här igen. Så kämpa på! Det blir säkert bättre snart. Vad jag förstått är det inte många som har kvar det i andra halvan av grav, även om det kan hänga kvar efter v.12 då det "brukar" bli bättre. Har du testat någon av medicinerna som MVC erbjuder?
Svar på tråden Bf Maj 2015