Bf Maj 2015
Hej!
Får man vara med här, 161 trådsidor in?
Jag är 28 år, från Göteborg och har BF 18 maj 2015.
Hej!
Får man vara med här, 161 trådsidor in?
Jag är 28 år, från Göteborg och har BF 18 maj 2015.
Välkommen :) Hur mår du?
Är det någon som har börjat känna bebisen än? Ibland tror jag att det är den jag känner men sen tror jag inte de... Är väl gas antar jag ;p längtar sååå till jag känner det lilla livet inom mig...
Med min dotter kände jag i v 16 och med sonen i vecka 14, väntar med spänning nu :D
Har ni tänkt något på att vaccinera er mot influensan? Dom råder gravida att göra det då vi tillhör riskgruppen. Har ni pratat med er bm om det? Jag känner mig så kluven :/
Jag har inte gått upp någonting ännu, gick ner lite i början då jag också mådde så sjukt illa att jag knappt stod ut! Men sedan v.13 har jag kunnat äta ordentligt (nu v15) och ingenting händer. Blir lite nojjig när jag ser alla fina magar som ni har, min är inte alls stor. På kvällen kan jag se lite smågravid ut, men då är man ju svullen. På morgonen är magen typ borta.
Så igår var jag den jag lovat mig att inte bli och ringde mvc för att få komma och kolla så det inte handlar om MA. Fick tid imorgon. Håller tummarna att allt är bra!
Tack för svar! Egentligen så vet jag ju att det inte är något ovanligt..men av någon anledning har jag svårt att släppa oron. Kanske är det en effekt av att vi nu berättat för nästan alla och jag börjar må bättre utan att det börjat synas än..känns lite som om man kanske hittat på eller har lurat alla närstående. Nu var jag ju iofs på KUB-ul för några veckor sedan och såg vårt lilla underverk sprattla runt. Men jag har inte RUL förrän 18 dec och kände att jag inte vill oroa mig för tråkigt besked då, precis innan jul och kunna njuta av julstämning och bebis även innan RUL. Känner mig däremot sådär skitlöjlig som jag lovat mig att inte bli! . MVC tog det bra iallafall och var väldigt förstående!
Hör av mig imorgon om hur det gick!
PS. Jag är också väldigt smal så jag tänkte också att det borde synas direkt typ. Men tydligen inte som sagt...
Hej alla!
Igår vad jag på MVC på mitt nojjiga-besök. Kändes nästan dumt när jag kom dit eftersom jag blivit såå mycket lugnare så fort jag fått tiden bokad (vetskapen att jag slipper vänta till RUL 18/12 dämpade mycket av oron). Allt var iallafall bra med bebis! Så skönt! Nu har jag lovat mig själv att detta var mitt första och ENDA nojjighets-impuls!
Min man har också börjar väga mig och mäta magen varje dag för att bevisa för mig att jag visst växer.. haha
Går med i FB gruppen om jag får! BF 19 maj
Nu Sthlm men ska flytta hem till Gbg innan den bebisen kommer :)
Tack så jättemycket för tipsen Nelly88. Jag tänker också att det är bättre att köpa när det närmar sig och affärerna har rätt säsong på kläder. Jag inser ju genast att vi tänkt klara oss på alldeles för få ombyten..haha!
En dum fråga kanske, men vad är det för skillnad på en vanlig mössa och en hjälmmössa? Är gratismössan man får i babyboxen från Åhlens en hjälmmössa? Även fast jag har stor erfarenhet av barn inser jag nu när vi ska få vårt första egna att det är sååå mycket jag inte har koll på. Som t.ex. att de inte ska ha vanliga sängkläder som täcke det första året?! Känner att de flesta av mina vänner på FB som fått barn lagt upp bilder på den färdigbäddade spjälsängen när det börjat närma sig..fick en chock när jag såg att det stod "rekommenderat från 12 mån" på ikeas täcke, haha! (vet inte hur hysteriskt viktigt det är, men jag inser ju att jag har en del att googla om..)
Inte helt haj på att skapat grupper!
Men om de finns fler som bor i Gbg och ska få barn i vår och inte redan är med i någon grupp, och är sugna på att vara det kan ni gärna skicka ett meddelande till mig här så kan jag läsa på lite hur man gör och försöka styra en ny!
Så kul tjejer. Här är en till som har rul 15 dec! Längtar och är super nervös. ... Spyandet har tagit fart till varjedag igen, varje morgon samt varje kväll. O så fort jag ätit lite så så känner jag mig proppmätt och allt kommer upp, förutom idag. De 4 senaste dagarna har jag inte ätit ett ända mål, bara frukt och gurka och druckit vatten och saft. Ursch någon mer elr? Har träningsvärk i magen efter allt :(
Lycka till Jordgubb90! Berätta gärna hur det gick!