• aj 378

Bf Maj 2015

Hej!! Hoppar in här, har BF 30maj. Jag är 25 år ifrån Värmland, detta är mitt andra barn. Gick över 19 dagar innan jag blev igångsatt med min första så det blir förmodligen en junibebis men har kub nu på fredag (v.12+5) och längtar jättemycket!

Har ni gått ut med att ni är gravida än?

• aj 378
    pco skrev 2014-11-17 13:32:48 följande:

På mig har inte börjat synas nåt än mer ån att man kanske är lite svullen. Känner mig orolig att den inte växer så ska på ultraljud igen i morgon, sist var 12+0 och i morgon är jag 14+5 v16 på ons.

I förrgår pirrade det till under naveln typ som en nerv som kommit i kläm vilket det iof kan vara men man kan ju önska att det är bebben.

Vi är 28 resp. 29 år och detta vart vårt 10:onde och sista ivf försök. Haft mkt blödningar mellan v 6-8 och har 4mf bakom oss så jag är extremt rädd måste jag säga. Jag vågar inte tro på det och min man är super glad men jag har inte sagt någongång att jag är glad över detta o känner ingen glädje för jag vågar inte det. Klart man är glad där inne någonstans men vågar inte plocka fram det.

Först och främst - stort grattis till graviditeten!! Kan förstå att det inte är lätt att slappna av efter allt ni har gått igenom! Jag hade själv två missfall innan mitt första barn (det tog två år att ens bli gravida) och njöt inte en sekund av tredje graviditeten. Bara oroade mig varenda dag ända fram tills han låg på mitt bröst! Jag försökte ta en dag i taget hela tiden. Gjorde upp små delmål som jag räknade ner till istället för att fokusera på oron. Nu när ni har kommit såhär långt så har missfallsrisken minskat väldigt mycket och du ska se att allt kommer gå bra! Stor kram :)
  • aj 378

Hur känner ni inför att använda doppler? Har en hemma som jag tar fram när oron smyger sig på. Jag tycker att det är värt att ha hemma för att lugna mina nerver för er som är sugna på att höra hjärtslagen menar ja

• aj 378

Hur har ni det med vikten? Har hittills gått upp tre kg i v. 13. Gick upp 35kg med första och gick ner allt plus lite till och nådde drömvikten och nu är jag så rädd att det ska bana iväg igen vill Max gå upp 12-15kg denna gången..

• aj 378
    Miras mamma skrev 2014-11-20 14:41:53 följande:

Idag var vi på UL med KUB test och allt såg jättebra ut! Jag var så orolig innan att det inte skulle finnas någon bebis därinne men den låg och sprattlade sol bara den. Helt otroligt egentligen! BF 29/5 :)

phpjCX3zv47616.jpg

Åh va mysigt ska iväg på kub imorgon ja
  • aj 378
    Kissemiss skrev 2014-12-12 19:40:46 följande:

Bara jag som äter alldeles för mycket sötsaker? Julens fel haha. Vi har choklad överallt från kunder och idag finns det lussebullar i mängder. Livrädd för att bebin kommet väga 5 kilo när den ska ut :S Jag kan ju inte stå emot sötsaker.....

Jag! Ändå borde jag veta bättre. Men det är ju sååå gott födde en 5,4kg bebis och gick upp 35kg med sonen. Nu har jag tack och lov 'bara' gått upp 4kg än så länge, v. 17 på söndag! Men måste bättra mig med maten alltså hur står man emot allt gott under julen?? :-O
  • aj 378
    Kissemiss skrev 2014-12-12 20:32:42 följande:
    Hua! Födde du vaginalt?
    Ja, jag födde vaginalt och allt gick jättebra konstigt nog!
Svar på tråden Bf Maj 2015