• redfox

Bf Maj 2015

Jordgubb90 skrev 2014-11-08 09:09:21 följande:

V15 idag :D Inte långt kvar till RUL nu... Så neeeervös redan nu. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att ta reda på könet? :)

Här där jag bor tar nästan alla reda på könet. Har fött två barn och med ettan tog vi inte reda på vad det skulle bli, medan vi gjorde det med tvåan. Vet inte om jag tyckte det var mer spännande att inte veta. Vet inte heller med mig att vi köpte mer könsbundna kläder med tvåan som vi visste könet på. Tycker att ni som föräldrar ska göra precis som ni vill. Men jag vet mig att det är ett evigt tyckande från både höger och vänster kring vad som är rätt och fel att göra.
  • redfox

Blev förvånad när jag ställde mig på vågen idag, +1,3kg är i v.12. Normalt brukar jag hå upp rätt fort till en början för att sedan sakta av. Har spm mest gått upp 14 kg.

• redfox

Men så roligt!
    Ska och ta blodprov idag och sedan ul på måndag. Räknar dock med att jag inte kommer få svar direkt på måndag då det är så pass nära mellan blodprov och ul. Hur långt innan har ni tagit blodprov?

• redfox

Var på NUPP idag och allting såg bra ut. Blev dock tillbakaflyttad 4 dagar. Ingenting som direkt överraskade mig, har nämligen varit med om samma sak med alla tidigare barn. Är dock inte speciellt roligt då jag inte är en person som tycker att det är speciellt roligt och mysigt att vara gravid.

• redfox

Viktuppgången är väll mycket individuell. Jag har gått igenom två graviditeter och har som mest gått upp 13 kg (andra graviditeten). Min bm har flertalet gånger påpekat att jag är lyckligt lottad, och det är jag beredd att hålla med om. Har flera vänner som gått upp 20 kg för att sedan förlora dessa ganska direkt efter förlossningen.

• redfox

Jag har också haft fruktansvärd mensvärk innan jag fick sonen. Det gjorde mig härdad. Så pass mycket att jag aldrig förstod att förlossningen hade startat för det var ju inte så hemskt......

• redfox

Berättade idag för barnen att vi skulle få en bebis till våren. Sonen på 5 år blev chockad, medan dottern på 3 år blev jätteglad och frågade om bebisen skulle komma i eftermiddag. Det här kan bli en lång vår för henne.

• redfox

Men så roligt med alla ultraljud, själv måste jag vänta över 1 månad innan det är dags för vårt ultraljud.

• redfox

Men så roligt med alla ultraljud, själv måste jag vänta över 1 månad innan det är dags för vårt ultraljud.

• redfox

Jag är en riktig sockerråtta i vanliga fall, men aldrig när jag är gravid, till sambons förtret.

• redfox

Vi har bestämt oss för att inte ta reda å vad det blir för någonting, men vem vet, kanske är vi allt för nyfiken när dagen väl närmar sig. Vid första graviditeten to vi inte reda på vad det skulle bli, medan vi gjorde det vid andra graviditeten. Spännande båda gångerna.

• redfox

Vår son var mindre än dottern, å andra sidan föddes hon 1 vecka efter honom. Har faktiskt inte hört att tjejer ska vara generellt mindre än pojkar vid födseln.

• redfox

Jag måste säga att jag mår riktigt bra. Idag har jag till och med varit på äventyrsbad med man och barn och åkt vattenrutschkanor och badat bubbelpool.

• redfox

Vi har inte heller tagit reda på kön. Vi är dock överens om både flick och pojknamn, vilket är ett mindre mirakel med tanke på att vi aldrig varit överens. Dottern hade från början ett helt annat namn under 1 dag, tills dess att jag bestämde att hon skulle heta Astrid. Nu är det ju i och fr sig många månader och vi kan ändra oss flera gånger, men men. Har rul nästa vecka och det ska bli så roligt!

• redfox

Jag är beräknad till den 2:a juni och har planerat att gå den 2:a maj. Jobbar som slöjdlärare och skulle kunna arbeta längre. Vill dock vara utvilad innan liten anländer. Första gången föddes sonen innan jag hade hunnit gå på föräldraledigt och det var ingenting att rekomendera.

• redfox

Vi väntar vårt 3:e barn och kör lite av en repris på de namn det inte blev de andra gångerna. Pojke: Levi, flicka: Elsa. Sedan är det inte skriver i sten att det blir just dessa namn. Har säkert hunnit ändra mig fler än en gång innan bebisen är döpt. Mellannamnen är inte så viktiga för mig, inte heller antalet. Sonen har ett och dottern 2. Kanske får vi hotta till det och ge sista 3 mellannamn Skrattande.

• redfox
    Nala80 skrev 2015-01-06 22:06:22 följande:

Hej!
    Har också BF i maj. Våran lilla är beräknad till den 14 maj. Väntar vårat tredje barn. Är det fler i den här tråden som har barn innan? Jag har två flickor.

Väntar även jag mitt 3:e barn. Har en pojke och en flicka sedan tidigare.
  • redfox

Varför örontermometer? Är det några rekommendationer som har tillkommit sedan jag fick barn sist? Då skulle man absolut inte använda örontermometer, utan en för rumpan med mjuk spets. Detta eftersom bebisens hörselgångar är så pass trånga att det är svårt att få en korrekt temp på bebisen.

Svar på tråden Bf Maj 2015