Inlägg från: Miras mamma |Visa alla inlägg
  • Miras mamma

Bf Maj 2015

Jag vill också vara med här!
    Jag väntar vårt andra barn och enligt gravid appen är det BF 25 maj =D
    Ska på inskrivning på torsdag och nästa veka ska vi äntligen göra första UL. Längtar som bara den men är samtidigt orolig att det inte ska finnas nån liten bebis därinne...

• Miras mamma
    aj 378 skrev 2014-11-18 13:18:17 följande:

Hur har ni det med vikten? Har hittills gått upp tre kg i v. 13. Gick upp 35kg med första och gick ner allt plus lite till och nådde drömvikten och nu är jag så rädd att det ska bana iväg igen vill Max gå upp 12-15kg denna gången..

Jag har gått ner 3kg hittills, går in i v14 på lördag.
  • Miras mamma

Idag var vi på UL med KUB test och allt såg jättebra ut! Jag var så orolig innan att det inte skulle finnas någon bebis därinne men den låg och sprattlade sol bara den. Helt otroligt egentligen! BF 29/5 :)

• Miras mamma

Kände första lilla puffen från bebisen igår! Är i vecka 15. Ett litet "pet" strax bredvid naveln var det :D Samma dag sa min dotter för första gången "jag tycker om dig" till mig samtidigt som hon kramade mig. Börjar nästan gråta när jag tänker på det, behövs inte så mycket för att börja grina nu för tiden :)
    Hur mår ni andra som är i ungefär samma vecka? Är så glad att tröttheten har börjat släppa nu.

• Miras mamma
    Nelly88 skrev 2014-12-05 02:56:02 följande:

Mys! Jag är också i v 15, tror jag känner små pet från bebisen men inte alls ofta så är inte helt säker. Är också piggelin igen efter illamående och trötthet, känns jätteskönt! När har du rul?

Ska på RUL 7/1 så det är ett tag kvar. Vi gjorde KUB-test för 2 veckor sedan så vi har sett det lilla knytet en gång iaf :) Känns så märkligt att vi om ett halvår har en till liten att ta hand om. Har svårt att tänka mig att jag kan älska någon annan unge så mycket som jag älskar vår dotter.. Hur känner ni andra som väntar andra barnet?
  • Miras mamma
    Titt ut skrev 2014-12-06 12:07:41 följande:

Jag väntar tredje barnet men när jag väntade andra barnet så kom de tankarna upp för mig med, jag var lite orolig om jag verkligen kunde älska ett till barn lika mycket. Jag kände så ända fram till förlossningen. Men så fort han föddes och jag fick upp honom på bröstet så kände jag en otrolig kärlek vid första ögonkontakten Nu med tredje graviditeten så känner jag kärlek redan nu för jag vet att jag kommer att älska alla mina barn lika mycket.

Ibland tänker jag tom att jag inte vill älska någon lika mycket som jag älskar Mira :P

Jag förstår ju att jag såklart kommer känna lika mycket kärlek till den nya lilla bebisen när han/hon väl är här. Skönt att höra att fler känt likadant iaf!
  • Miras mamma

Tänkte bara höra hur ni runt vecka 32 har det med sparkar från bebisen. Min är helt vild och sprakar jättehårt! Har svårt att sitta eftersom det känns som att bebisen trycks ihop och då rör den sig ännu mera. Ibland blir jag illamående för att den sparkar så mycket mot magsäcken. Såhär var det verkligen inte förra gången jag var gravid.. Det är ju mysigt när man känner hur den rör sig men ibland är det väldigt obehagligt..

• Miras mamma

Så roligt att vi alla är inne på slutspurten nu! Om bara några vcekor kommer många av våra stora magar ha förvandlats till en massa små bebisar :) Själv kämpar jag på med försäkringskassan för att få dom att förstår att jag inte kan jobba längre. Arbetar som sjuksköterska och går in i vecka 36 imorgon. Har fått avslag 2ggr och har foglossning som ger mig kramp i hela benen helt plötsligt utan förvarning. Ibland känns det som att FK bara kränglar till det för att man tillslut ska tröttna och ge upp.. :(

Svar på tråden Bf Maj 2015