Inlägg från: Pyssilullan |Visa alla inlägg
  • Pyssilullan

Bf Maj 2015

Hjälp mig nu- hur skulle ni gjort?

Är nu i V 16 - ännu inte berättat för någon, heller ej de 4 syskonen ... På 7,8,10 år

Sambons barn bor här varannan helg... Ska vi säga de nu ikväll? Eller vänta till helgen om 2 V då jag är i V 18?

• Pyssilullan

Tänkte så jag med.. Men bor i en väldigt väldigt liten by.. Berättar vi för dom vet hela byn det imorn ???? hade tänkt vänta till Rul men jag börjar ju växa nu...

Vet barnen lär jag ta det med chefen direkt i veckan. Gud va svårt de är!!!!!

• Pyssilullan

Hej! Så roligt att följa Er
    Jag gick in i vecka 17 idag ... Fortfarande inte berättat på jobbet eller för de blivande syskonen. Men nästa helg tänkte vi "släppa bomben" till familj och barn.

Min mage syns inte under dagarna, men det är som enorm träningsvärk och molvärk och känns som magkatarr till och från, Kvällarna ddäremot står magen ut och är spänd, så då gömer jag mig hemma under en filt ;)

Nedräkning till Rul 18 dec, känner inga rörelser och ingenting så känns liiite oroligt, då det är mitt tredje barn. Har ej gjort vul ell kub så detta ser jag verkligen fram emot.

• Pyssilullan
    sofia86 skrev 2014-11-27 23:23:00 följande:

Vecka 17(16+5) en liten groda som far runt i magen.

Längtar till ultraljudet som är den 17:e december. Känns lååångt dit !

Någon som har koll på om man får sola solarie ?känner mig så blek o vit !

Jodå! Man får visst sola! Det är inga problem alls, jag solar solarium 1 dag i veckan och är nu i v 17...
    Det står till och med på minbebis.com 40 veckor om att de är helt OK och det har jag gjort under alla mina graviditeter,.
  • Pyssilullan

Åh skönt att höra fler svar! Då är det nog inget att oroa sig för!många pratar om en doppler, verkar endast gå att beställa?! Har varit in på minst 10 apotek utan att någon har hemma.

På måndag avslöjar jag hemligheten för syskonen ????

• Pyssilullan
    Kissemiss skrev 2014-12-07 19:11:19 följande:

Dumma 1177s gravidapp som skriver "De flesta känner att fostret rör sig..". Det lugnade inte mig direkt Vecka 19 imorgon..

Håller med dig jag - Är i vecka 18 med tredje barnet och har inte ens kännt en buff, märkligt. Ibland tror jag att graviditeten är inbillning för jag har ju dessutom inte fått någon "hård yta" på magen än. Bara mjuk o lönnfet fortfarande.
    Hoppas de kommer kännas snart.

Idag ska jag berätta för chefen om jag får något bra tillfälle. Sjukt jävla nervös..
    Vi är så tighta här.. Bara 6 personer och nära varandra, men jag har alltså döljt detta nu i 18 veckor.. Undra om han blir sur :( Så nervös så de bara bubblar i min mage! Usch!
  • Pyssilullan
    Nelly88 skrev 2014-12-08 22:34:02 följande:

Är det bara jag som inte träffar bm alls ofta nu i början? Hade inskrivning i vecka 12, sen rul v 19 och nästa träff med bm är inte förrän v 25 (då får man lyssna på hjärtljuden första gången). Känns som var o varannan går på flera ul innan rul och även har besök hos bm innan v 25...

Nejdå, samma för mig!
    Var på inskrivning v 9 - Sen nu är jag i vecka 18 och har inte varit dit mera.. Nästa grej blir RUL 18 dec. O sen besök hos BM i januari igen. Känns väldigt glest,
    O min mage växer ju inget så man börjar ju nästan bli orolig.
    Vill ju känna det första fladdret också, borde ju vara dags snart, är mitt 3 e barn
  • Pyssilullan
    Bebben84 skrev 2014-12-09 11:14:07 följande:
    Jag har varit på inskrivning i v8, sen besök v12 och sen besök idag v17. Nästa är v21. Går hos mamamia som är privat. Kanske annorlunda där.

Jag var där idag och har gått upp 5 kilo. Helt ok med tanke på att jag inte rör mig eller tänker värst på vad jag äter. För bra järnvärden hade jag också så måste dra ner på tillskotten :).

Sen fick vi lyssna på hjärtat igen och jag har tydligen en riktig vild liten bebis i magen enligt min bm. Den sparkade dessutom hårt på maskinen så hon fick starta om den :D. Men det kände inte jag. Känner bara fladder ibland. RUL nästa fredag! Herrejösses så spännande!!
    Å jag har Nästa torsdag :) Såå spännande! Jag vill så gärna veta kön, men absolut inte min sambo :/ Så vi är oense, måste ju komma överens innan dess...
  • Pyssilullan

Ja och jag vet inte HUR vi ska lyckas komma överens heller.
    Jag tycker det är praktiskt att få veta, och lite kul att få bestämma med namn och så vidare, min sambo vill spara spänningen, men jag tycker det är lika spännande ändå..

Svar på tråden Bf Maj 2015