Inlägg från: fr0kenandersson |Visa alla inlägg
  • fr0kenandersson

Bf Maj 2015

Har BF idag :):):) (16/5)gjorde hinnsvepning i onsdags så vi får se om något händer. Hoppas verkligen för nu vill jag bara ha min bebis.. :(

• fr0kenandersson

Tack alla!<3 hoppas på att få börja känna något snart:) känner någon smärta (kan inte beskriva) i nedre delen av magen, men inget mer:( med min vanliga otur går jag väl över..

• fr0kenandersson

Är hos min syster och gör hårförlängning på henne.

Fick mensvärk tillsammans med en sammandragning och när jag reste mig upp så kom resten av slemproppen ut. Antar att det är på gång?? Hur lång tid kan det ta nu??

• fr0kenandersson
    Blicka skrev 2015-05-16 18:51:06 följande:
    Min slempropp lossnade i omgångar i en vecka innan fl satte igång med första barnet.
    Oh no, hoppas inte det blir så här... Vill inte gå över :( iofs har jag en tid för hinnsvepning på tisdag igen om inget händer.. Men jag börjar bli galen av all väntan..
  • fr0kenandersson
    Titt ut skrev 2015-05-17 13:05:17 följande:

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom smile1.gif

Åh grattis!!<3
  • fr0kenandersson
    marriew skrev 2015-05-18 10:52:26 följande:

Hej igen alla smile2.gif

Fick nyss veta att vi får åka hem imorgon kväll då amningen funkar jättebra så han ligger nu över födelsevikten. Alla prover ser bra ut och han har ingen feber:)

Det enda problemet som jag har nu är värk mellan benen pga stygn, detta har lett till att jag är superförstoppad. Har inte kunnat göra nr2 sen dagen innan Fl.:(

Så ni som inte fått eran skatt än, se till att ha magen i form både före och efter fl. Det är hemskt att ha såhär :(

Usch stackare :( roligt att ni får komma hem dock! Skönare än sjukhus <3 det med nr 2, vanligtvis tar det flera dagar innan det kommer igång efter en förlossning oavsett hur mycket man behöver bajsa..:( så inga konstigheter:) men jobbigt är det ju.. Speciellt när man känner att man vill men inte kan :(
  • fr0kenandersson
    S1528 skrev 2015-05-18 12:49:05 följande:
    Jag födde på BF +14, spontan förlossning tack och lov.. Jag hatade varje minut de sista två veckorna.. Men jag kan trösta dig med att man glömmer fort ;)
    Åh skönt att slippa igångsättning ;) haha ja, får ha dom orden i baktanken ;)
  • fr0kenandersson

Hade BF för elva dagar sen, är så förbannad.. Orkar ju inte mer nu :/ allt blir bara värre och värre. På söndag har vi dock överburenhetskontrollen så förhoppningsvis sätts jag igång (om förlossningen har plats). Gjorde en tredje hinnsvepning hos bm idag, varför plågar man sig med det när det inte funkar?!

• fr0kenandersson
    Isabella93 skrev 2015-05-27 15:18:34 följande:
    Här väntas det för fullt..Bf+6 idag och jag är riktigt less på att vara gravid. Har värkar varenda dag och starka men det blir inget mer än så..gick idag i affärer och fick en rejäl värk men tycker det går över lika fort. Blir förhoppningsvis igångsättning på lördag om inget hänt innan dess, men hoppas på att den kommer innan.
    Känner med dig...
Svar på tråden Bf Maj 2015