Cherryay skrev 2015-04-10 21:28:11 följande:
Vet hur det känns, är i v 35+1 idag och fick bekräftat i förra veckan att bebis är fixerad i säte, här känner inte bm efter hur bebis ligger förrän först i denna vecka men jag vet att bebis legat likadant de senaste två månaderna, dock tog jag ju för givet att det var huvudet jag känt fixera sig - inte säte... Tankarna bara far runt i huvudet, måste fatta beslut angående ev vändningsförsök, planerat kejsarsnitt eller vaginal sätesbjudning. Har läst allt som går att läsa om alla tre så informationen har jag visserligen, men känner sån ångest och panik inför vad jag ska välja, totalt borta, förstår inte hur jag ska kunna stå ut med de här känslorna eller komma fram till ett val, håller på att bryta ihop efter bara en vecka... Kände mig så redo för förlossningen men nu vet jag varken ut eller in, nära ett sammanbrott...
Nej fy! Känner att samma panik börjar komma. Vågar inte ens tänka tanken om bm säger nästa gång att han är fixerad i säte. Ett vändningsförsök och kejsarsnitt är dom saker ja är livrädd för. Och idag förklarade bm all info om säte, så att föda i sätesbjudning har hon lyckas skrämma upp mig med nu så de är inte heller något alternativ känner ja. Usch vill bara ha en vanlig förlossning! :(