Bf Maj 2015
Hej, såg denna tråd nu.
Jag är 22 år, bor i Avesta och har bf 21 maj :)
Kul med denna tråd och kan bolla om allt möjligt.
Hej, såg denna tråd nu.
Jag är 22 år, bor i Avesta och har bf 21 maj :)
Kul med denna tråd och kan bolla om allt möjligt.
Jag tycker det är väldigt svårt med namn, vi vet inte kön på bebisen och ska inte ta reda på det..alla runt omkring tror dock att det är en pojke och jag har haft en känsla sen första dagen att det är en pojke, min sambo har nu på senaste tiden känt att det är en flicka..jätte svårt!
De namn vi har som förslag är i alla fall
pojke: Hugo, Felix, Aron, Filip och William
Flicka: Paulina, Evelyn, Iris, Ira och Agnes
Sjukt svårt med pojknamn tycker jag :)
Jag känner regelbundna sparkar/rörelser som det ska vara, men jag känner också som några slags spänningar eller som att något vrider sig inne i magen fast samtidigt spänningar. Kan det vara sammandragningar eller kan det vara bebisen som rör på sig eller kanske organ som flyttar på sig?
Mitt första barn så har inte så stor koll på olika slags rörelser, det gör inte ont..tycker nästan det är skönt fast en konstig känsla..hehe!
Blev väldigt rörigt nu kanske, men hoppas någon kan förstå vad jag menar för känsla :)
Hej,
Hittade hit till denna grupp nu :)
Har BF 21 maj och fick reda på igår att vi väntar en liten pojke! Jag är 27 år och det är vårt första barn och bor i Stockholm.
Ska bli spännande att få följa alla!
Nej men så roligt! Och tack så mycket! :)
Vart i Sverige bor ni någonstans och är det ert första barn eller har ni några sen tidigare? :)
Jag bor i Sala, 3 mil ifrån Avesta och är 25år och väntar mitt första
Jag har bf 31 maj med en liten dotter dudå?
Hej!
Jag är så glad för er skull,ni som ska få bebisar i maj. Jag skulle med fått det men fick missfall i v 12. Håller nu tummarna på ett pluss om 1 vecka!
Går in här o läser ibland, på gott och ont. Det är kul o se att det går bra för er!
Kram
Hej!
Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske?
Tack för alla svar, jag känner mig lite lugnare nu. Ska till BM på onsdag så jag har tänkt att nämna hur det känns för henne då. Se vad hon säger om saken, vi ska även lyssna på hjärtslagen så det känns ju skönt, så får jag även då se om bebisen kanske börjar lägga sig till rätta.
Får hoppas att spänningarna lättar någorlunda, jag får se till att vila så mycket som möjligt nu känns det som. :)