Bf Maj 2015
Hej! Jag väntar mitt tredje barn nu i maj. Bara 100 dagar kvar enligt min app. Känns galet så fort tiden går ibland!
Får vi vara med? ;)
Hej! Jag väntar mitt tredje barn nu i maj. Bara 100 dagar kvar enligt min app. Känns galet så fort tiden går ibland!
Får vi vara med? ;)
Hej o grattis! Vad roligt med en trea - väntar min nr tre jag med. Hur gamla är dina tidigare barn?
Mina är 5 1/2 o 1 1/2 så blir ovant med två i relativt nära ålder lär vara fullt upp! Min stora blev också jätteglad över beskedet, hade väntat mig åh nej inte en till då lillebror kan vara ganska på sin storebror jag har BF 27/5, du några dagar innan eftersom du är nere på 100 dagar?
Hej och välkommen här är en till som väntar tredje :)
Idag är jag nere på två siffrigt till BF jippi :) Har nog aldrig blivit så glad som när jag upptäckte det.
Tjejer hur ofta träffar ni barnmorskan?
Oj, det där med föräldrapenningen har jag inte satt mig in i än. Får se hur länge jag orkar jobba också.
En sak som grämer mig just nu är fosterrörelser. Jag har känt tydliga buffar och drag varje dag, oftast när jag satt mig ner efter att ha hållit igång ett tag. Men nu de senaste dagarna är det kolugnt i magen. Det kommer endast några få drag eller några små buffar, sen inget mer.
Är det nåt att oroa sig över? Jag är i v 26 just nu.
Som tur är ska jag till bm imorgon så då kan jag ta upp det men vill höra från er också som är runt samma vecka hur er bebis rör sig?
Fler som har växvärk varje dag? Jag har det verkligen VARJE dag fortfarande och börjar bli rädd att min bebis är mega :O
V.26
Så. Besök hos bm klart! Sf-mått 25 (strax över medel) och järnvärde 123 så klart godkänt. Dock anmärkte hon lite på det jag kallat växvärk senaste tiden. Tydligen har man inte det i v26. Så är antagligen någon form av förvärkar. Ska träffa läkare nästa vecka som ska undersöka saken närmare.
Idag kom babyboxen ifrån babyland. Den innehåller En napp ifrån esska, haklapp från trygg hansa, tandkräm från oral-b, tandkräm till barn, två blöjor ifrån pampers, ett litet pack våtservetter och lite rabatter.
Oj, ser att ni skrivit om förberedelser inför bebis. Hade tänkt fråga det tidigare också :) men har oftast bara tid att läsa, knappt tid att skriva något.
Vi har iaf inte skaffat nåt än till bebis. Men funderar på att börja köpa kläder snart. Hittade dessutom ett jättesött gosedjur som jag funderar på att köpa ^^
Ni som lagt upp bilder, superfina! Verkar så mysigt att gifta sig med stor mage :)
Och du som tagit bilder på magen och syskonet bredvid. Väldigt fina bilder. Blir ju jättebra som minne sen också :)
Här är det iaf bra. Sitter i ett väntrum och ska kolla navelsträngsflödet. Har Hf i bakgrunden så de vill ha extra koll.. Vilket är bra. Men jag har en graviditet emellan som gått bra, så ibland känns det lite som onödig tid att kolla upp. För risken att det går galet igen tror jag inte finns just nu. Bebis växer som han ska och följer sin sk viktkurva bra. Bara första som var väldigt liten av sig redan vid första rul och det utvecklade sig just till hf (om det inte redan börjat där, vad vet jag).
Men jag känner mig iaf inte orolig vid denna graviditet.
Oj, vad långt det blev :D haha
Hoppas det är bra med er och bebisarna i era magar!
Jag är på väg till bm. Har molvärk o kan inte fokusera på jobbet så ringde o fick tid direkt. Vet inte om det är sammandragningar eller ngt annat. Bra att kolla iaf.