• Moolie

Bf Maj 2015

marriew skrev 2015-02-15 21:56:01 följande:

Är det bara jag som är sen på allt som ska inhandlas och inredas innan pyret kommer? Jag är i vecka 29 och har bara en bilbarnstol och kläder som jag fått av en kompis.

Börjar nästan känna mig lite stressad på att jag inte är förberedd om han skulle vilja komma ut tidigt:/

Jag har inte heller allt hemma och är i v28+3. Mina föräldrar överraskade oss med en vagn. Den kan ju barnet sova i om den skulle födas för tidigt. Sen samsover man i början... Då behövs ingen spjälsäng... Skötbord är överskattat... Tycker det mesta är överskattat inom baby-världen faktiskt... Men man köper ju det man vill ha! Varken mer eller mindre.

Vi har lite kläder och hygien-artiklar hemma och vagnen hos mina föräldrar. Babyskyddet lånar vi via landstinget och lånetiden börjar när vi hämtar ut den och varar i 9 månader.
  • Moolie
    Bebben84 skrev 2015-04-13 18:03:21 följande:

Jag har exakt samma. Klockade dom tillslut.

Har glömt fråga dig vad det är för app du alvänder! Den verkar super smidig!
  • Moolie
    litetmoln skrev 2015-04-14 19:04:32 följande:

Hur har ni tänkt bädda vagnen nu i maj? Filtar? Täcke? Overall?

Är det onödigt att köpa ett täcke till vagnen? Det blir väl inte använt under sommaren, eller? Och till hösten har man väl hellre åkpåse än täcke?

Hur tänker ni?

Jag har köpt täcke till vagnen. Kommer ha det till mer än bara vagnen då man kan lägga ifrån sig barnet eller bära barnet i täcket. :) Ett vagn-täcke är ganska stort och kan göras både varmt och luftigt.

Har även en fleecefilt till de varmare dagarna.
  • Moolie
    litetmoln skrev 2015-04-14 23:09:10 följande:

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

22 dagar här. Och det går sakta... Får bara mer och mer ont, mer och mer trött, mer och mer irriterad...

Jag gillar att vara gravid och allra helst skulle bebis få stanna inne för alltid... Men foglossningarna dödar mig just nu...
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-15 08:50:44 följande:

22 dagar kvar för mig. Längtar med skräckblandad förtjusning. Ska vara hos BM om en timme, hoppas att lillkraken har fixerat sig rätt. Sist låg han ofixerad men med huvudet neråt men han har bökat och möblerat om i hela magen några dagar nu så är lite orolig att han ska ha vänt sig fel. Han har iaf bytt sida från höger till vänster:)

Min är också med huvudet nedåt men inte fixerad... Men det var för en vecka sedan... Och jag känner inte ett skvatt av vad rörelserna är... :/ Men benen är åt höger och har varit så den senaste månaden...
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-15 12:49:58 följande:

Min ligger nu nästan helt fixerad, hon kunde bara rucka litegrann på huvudet men det hade sjunkit ner ganska bra:)

Men han hade bytt sida och ligger nu med rumpan på vänster sida, det är den som jag känner när han bökar omkring där inne:)

Vilken vecka är du i?

Imorgon är jag i v37, första barnet. Så jag tycker att det borde börja fixera sig nu som din gör. Men man får väl drömma vidare. ;) Vilken vecka är du själv i?
  • Moolie
    8barnsmamman skrev 2015-04-15 15:53:04 följande:

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

Nej men fy!!
  • Moolie

Oh jösses... Jag som ville ha sex i helgen... :O tror jag hoppar det ändå! Får vänta till 1 maj!

• Moolie
    Isabella93 skrev 2015-04-16 12:34:31 följande:

Hej. Är det någon mer än jag som känner att kraften i kroppen är som bortblåst? Jag är nu i vecka 36 och känner att jag har saker att göra men jag orkar bara inte! Käner mig både sömntrött och trött fysiskt i kroppen. Blir samtidigt frustrerad över att jag inte gör någonting..Hmm!

Jag sover, sover och sover... Helt sjukt! :( Knappt jag klarade av att hålla mig vaken under läxläsningen...
Svar på tråden Bf Maj 2015