• Sabine

Bf Maj 2015

Hej hitta denna tråden nu. Är 24 år bor utanför göteborg. Väntar vårat andra barn BF 1 Maj. Vår son kom oktober 2013 så kommer skilja 18 månader på dom.

Vi har köpt en syskonvagn för längesen var nog bara i vecka 13 eller nått...men beginners sålde ut emmaljunga double viking 2014 modell till pang pris så kunde inte låta bli.

Vi har inte tagit reda på kön och vill inte det heller.

Men namn har man ju funderat på om det blir en tjej är förslagen Laura, Melissa eller Selina. Om det blir en pojke Jesper, Oscar eller Ernst.

• Sabine

Vi har köpt en syskonvagn och en till spjälsäng annars har vi nog allt till den första tiden...även blöjor faktiskt haha min mamma och pappa var i norge och köpte det till oss :)

Men behöver nog köpa på mig lite kläder i stl 50-56 för det har jag nästan inget.

• Sabine
    Kissemiss skrev 2015-01-16 16:02:22 följande:

Oh vilken vagn blev det?:)

Det blev en Emmaljunga double viking 2014 års modell. Beginners hade erbjudande så fick vagnen med en sittdel och en liggdel, Vitt chassi och gråa delar för 5999:-

Min son kommer vara 18 månader nu när den nya lilla bebisen kommer så känns skönt att ha en syskonvagn men har även kvar vagnen som vi hade till honom när han var nyfödd. Skönt att slippa gå med syskonvagnen om han inte är med.

Har sett att det vart prat om vikt här i gruppen jag kollar aldrig min vikt själv utan väger mig enbart när jag är hos bm. När jag gick med min son gick jag upp 5 kg totalt och allt försvann samma dag ;)

Men denna gången är min craving polkagrisar förra gången var det vindruvor får se hur mycket jag går upp denna gången!! Haha
  • Sabine
    Cherryay skrev 2015-01-16 17:27:27 följande:

Ja, här är det väldigt glest som omföderska, inskrivning v 12, rul v 18 (dock fick vi i v 21, det görs däremot på sjukhuset, inte hos bm) och nästa besök bokar man själv i v 25... Får väl veta vid nästa besök hur resten av tiden kommer se ut, tror det blir lite tätare kontroller då iaf...

Man brukar säga att kroppen "kommer igång" och reagerar fortare som omföderska, den har redan varit med om en graviditet så då vet den hur allt går till, är ju förstås ingen garanti på något sätt men förhoppningsvis så ska allt bli smidigare denna gång :)

Har inte heller haft så många besök hos min bm fick ett tidigt ultraljud extra för att jag inte visst vilken vecka jag var i. Jag trodde jag skulle ha barn runt 20 maj först sen när vi gjorde det extra ultraljudet blev vi beräknade till 7 maj. När vi gjorde rul blev vi flyttrade igen till 1 maj!!! Har lite panik över detta då jag slutar skolan den 24 april så hoppas ungen stannar i magen och inte väljer att titta ut förtidigt.

Så nu imorgon går jag in i vecka 26 och ska inte till min bm förens om två veckor för första mäta magen och lyssna hjärta på bebisen. Men bebisen sparkar å bökar och har sig så är inte så orolig utan jag vet att den lever.
  • Sabine
    SupZan skrev 2015-01-17 09:17:18 följande:

Måste bara fråga hur de är med sparkar å sånt för er.. Jag är ju som sagt i vecka 21 el 20+6. har känt massa sparkar i nästan 2 veckor men nu så har de vart väldigt lugnt i magen i 2 dagar. känner lite sprattel när man sitter framåtlutad bara.. behöver man oroa sig tror ni?

någon er som känner igen sig?? 

Jag är i vecka 26 idag och har känt bebisen varje dag ifrån vecka 21. Huvudsaken är att man känner nångång per dag tycker jag. Jag tänker inte då mycket på om bebisen om den rör sig eller inte. Har fulr upp med annat. Men den sparkar som tusan kl 23 på kvällarna och på morgonen när jag vaknar. Den är ganska lugn på dagarna.
  • Sabine
    Kissemiss skrev 2015-01-18 17:28:42 följande:

Har ichias i vänster skinka sedan imorse, gör så galet ont!!! Tjuter till varje gång jag måste böja mig ned :'(

Usch inte kul! Hade ischias i början men den verkar ha avtagit nu så jag hoppas att det inte blir värre!!
  • Sabine
    sofia86 skrev 2015-01-19 23:24:34 följande:

Några fler som ser hur bebisen rör sig? Kan ligga hur länge som hellst o njuta av o se hur hon rör sig, vilken känsla ! :)

Ja jag ser tydligt hur det går från sida till sidan på magen...riktigt mysigt:) är i vecka 26 (25+3)
  • Sabine
    MorCaa skrev 2015-01-22 07:46:34 följande:

Nu kör vi de hundra sista dagarna!! Imorn är jag nere på tvåsiffrigt! Wow!! :D

Nu går det fort! Själv är jag nere på tvåsiffrigt ska ha 1 maj! Men hoppas nästan att jag går över några dagar. Slutar skolan 24 april och vill hinna boa innan bebisen kommer. Samt skola in sonen på förskolan!!
  • Sabine

Har hämtat ut två babyboxar nu en ifrån apoteksgruppen. Den innehöll en söt mössa ifrån åhlens, olika vitaminer både brus och tablettform, pyssel och olika rabatter och tidningar.

Och en ifrån lloydsaotek som innehöll en napp ifrån MAM, mjölksyretabletter, nån kräm mot tandsprickning, några oas som man ska torka sig med efter man har ammat och rabatter och tidningar.

Ska även få en ifrån babyland och hämta ut en ifrån kronans droghandel.

• Sabine
    Cherryay skrev 2015-01-23 14:46:10 följande:

Varit hos bm för första kontroll sen inskrivning. Gått ner 2 kg och alla prover/värden är perfekta, måste dock ändå göra glukosbelastningen pga mitt höga BMI :/

Idag har även de första babysakerna inhandlats och beställts :) fortfarande en hel del kvar att fixa men känns så roligt att ha börjat! :)

Fick göra glukosbelasting förra gången när jag gick med sonen för att jag har för högt BMI. Men denna gången behövde jag inte...har fortfarande för högt BMI. Men tydligen hade dom ändrat reglerna vårat landsting :)
Svar på tråden Bf Maj 2015