Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

Hej på er! Jag plussade för en vecka sedan och då stod det gravid v2-3 på digitala. Vilket borde betyda att jag var i v.4-5 då. Alltså är jag i v.5-6 nu :) Jag har pco så sist jag hade mens var i maj. Så det är lite svårt att räkna ut min BF. Men tog ett gravtest för 3 veckor sen och då var det negativt så kan ju inte vara hur långt gången som helst ;)

• Jordgubb90

Oj glömde skriva. Jag är 25 år, bor i Karlstad och om allt går som det ska så är det mitt första barn. :)

• Jordgubb90

Någon mer än jag som får ont/känningar i bebismagen när man lyfter benen? Typ om man tar på sig strumpor? Undra om det är normalt! :P

• Jordgubb90

Någon mer än jag som har problem med maten? Är cirka v7, vet inte riktigt ännu. Jag har så dålig aptit. Allt ser äckligt ut och det växer i munnen när jag försöker äta. Mest mitt på dagen, morgon och kväll går lite bättre.

• Jordgubb90

Min mage ser likadan ut som era, men fick förklarar från BM att den magen kommer att försvinna en vända då det bara är tarmarna som svullnar :D haha!

• Jordgubb90

Hej allihopa! På onsdag nästa vecka ska jag på VUL. Har egentligen ingen aning om vilken vecka jag är i då eftersom jag har pco och hade mens senast i maj. Men gissar på ungefär v.9 eftersom jag plussade 29 aug och fick negativt test två veckor innan. Jag är såklart spänd inför ultraljudet och det jobbiga är att jag är helt övertygad om att det inte finns ett friskt litet foster där om ens ett foster överhuvudtaget. Det känns så overkligt att jag på riktigt inte alls tror att jag kommer då se något nästa vecka :( Någon som kännt lika och ändå fått se ett litet foster?

• Jordgubb90
    K82 skrev 2014-10-02 11:57:29 följande:
    Jag visste inte vad jag trodde riktigt innan vul. Var nojig över myom-operation mest ochvågade inte riktigt tro att det skulle vara nåt men glädjen som uppstod då jag såg fostret överträffar det mesta. Det kommer gå bra och ett positivt gravtest är ett ppositivt gravtest. Håller tummarna
    Jag hoppas att du har rätt! Känns helt omöjligt att jag skulle ha ett litet friskt foster där. Känns omöjligt att jag skulle bli mamma i maj nästa år. Kan inte tro det! Är så nervös. :P
  • Jordgubb90

I övermorgon ska jag på VUL. Är såååå nervös eftersom jag inte tror att jag har något i magen. OM där finns något så borde jag vara i v10 ca. Någon mer som känner att det inte finns någonting i magen? Kanske någon som varit på vul och varit säkra på att där inte är något men fått motsatsen bevisad? :)

• Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-10-06 14:31:11 följande:
    Jag var på UL i onsdags, v9. (VUL behövdes inte). Gjorde det för att jag mår för bra, känner typ ingenting.. Men där inne slog ju ett litet hjärta!!:)
    Underbart att höra. Behöver mer sånt :) Och grattis till dig att du fick se ett hjärta. :)
  • Jordgubb90
    MammaMia91 skrev 2014-10-06 14:53:01 följande:
    Jag har inte tänkt boka något vul/ul trots att jag mår så bra som jag gör. Det ända jag känner av är tröttheten, att jag får ont i ljumsken efter lååång promenad och att jag blir lite lite åksjuk när jag åker bil/buss/tåg. Men jag mådde ännu bättre när jag väntade dottern så jag oroar mig inte.
    Skönt att känna sig så säker. :) Jag ska på vul för att jag har pco och går på fertilitetsmottagning. Men är ju som sagt sååå nervös. Men härligt att höra att du mår bra och mådde bra med din förra och ändå var gravid! :D
Svar på tråden Bf Maj 2015