Bf Maj 2015
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Hej. Hittade er just. Bor i Stockholm. BF 19e maj, men kommer få snitt en vecka tidigare. Detta är andra barnet. Har en dotter på 2,5 år.
Blir snitt på SÖS, troligen runt 13e. Födde första barnet på södra BB och kände mig otroligt trygg trotts komplikationer med en stor sfinxruptur, som va tvungen att op om året efter och läkarna vill inte riskera att det går sönder mer eftersom det är mycket ärrvävnad. Hade varit fint att föda vaginalt på södra igen. Men snitt känns ok, kan ju planera barnvakt och verkligen veta när det sker. Varför får du snitt?
Hej!
Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske?
Jag hoppas min stannar till snittdagen 21/5.
Vart på föräldragrupp idag, det var bra men kände mer att det va min man som fick ut nåt av det, men det kommer väl grejer sen som är lärorikt även för mig :)
Hade även tid hos bm idag 7kg har jag gått upp nu i 32+1 o sf-ligger nu på 32cm så det är väl okej antar jag.
Har ni börjat på dessa kurser?