• Cherryay

Bf Maj 2015

Var hos bm i v. 24+1 och SF mått låg på 25, precis som med förra dottern i samma vecka så det kändes lugnt :) ska bli spännande att följa utvecklingen, nästa besök blir i v. 28+6.

v. 26+2 idag

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-02-09 16:11:06 följande:

Jag vill gå med i Fb-gruppen som vi har. Kan ni lägga till mig? :)

Skicka ett privat meddelande med din e-mail adress till MammaMia91 här på FL så lägger hon till dig! :)
  • Cherryay
    kanien skrev 2015-02-11 17:06:33 följande:

Var till bm idag! Har ett sf-mått på hela 27cm i vecka 25 (24+2), tydligen så bär jag lillsnuttan väldigt högt upp, knappt så bm kände nå bebis under naveln utan hon ligger över naveln och min livmoder går nästan kant i kant med mina revben (där av min tunga andning), hade ett blodtryck på 110/75, ett järnvärde på 108 och ett blodsocker på 4,4 så jag fick lite skäll att jag inte skött mina järntabletter och att jag iprincip bara äter 1ggn om dagen (där av lågt blodsocker). jag hade även gått upp ca 8kg redan! Är just nu sjukskriven till sista mars pga kraftig foglossning!

Mitt blodsocker ligger vanligtvis mellan 3.1 - 3.7, så 4.4 är högt för min del :P
  • Cherryay
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:05 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??

Stort grattis till er båda! Supermysigt <3
  • Cherryay
    marriew skrev 2015-02-15 21:56:01 följande:

Är det bara jag som är sen på allt som ska inhandlas och inredas innan pyret kommer? Jag är i vecka 29 och har bara en bilbarnstol och kläder som jag fått av en kompis.

Börjar nästan känna mig lite stressad på att jag inte är förberedd om han skulle vilja komma ut tidigt:/

Beror ju mycket på hur pigg du är, själv ville jag bli färdig med allt tidigt pga foglossningen som blev illa redan i v 18, eftersom det blir allt svårare att orka gå i affärer och fixa hemma... Det är helt individuellt hur tidigt man börjar förbereda, behöver inte känna någon stress :) ta det i din egen takt beroende på ork och graviditetskrämpor :)
  • Cherryay
    MorCaa skrev 2015-02-16 08:38:09 följande:

Åh vad lustigt! Vi med!! ??

Stort grattis till er! <3
  • Cherryay
    giski skrev 2015-02-16 14:59:10 följande:

Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen, är i v. 26(+3)

Skicka PM med din e-mail till MammaMia91 här på FL så lägger hon till dig :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-02-23 22:44:05 följande:

Min första dotter var lugn i magen och var lugn på utsidan också. Den här tösen är vild som tusan i magen så jag är beredd på en vild liten tjej som kommer :D

Samma här i båda fallen, första dottern var lugn i magen o fortsatt vara lugn även utanför, denna gång räknar jag med en vild busunge baserat på aktiviteten i magen :P
  • Cherryay
    Zorro skrev 2015-02-26 14:44:11 följande:

Har ni börjat fundera nåt på förlossningen? Är ni förlossningsrädda? Har ni nån aning om vad ni vill ha för eventuell smärtlindring?

Har sista veckorna börjat fundera över förlossningen, är andra barnet nu men förra gången hann jag inte tänka något på det alls, utan när värkarbetet satte igång visste jag inte vad som hände :P var totalt oförberedd, men så blir det ju inte denna gång.

Själva förlossningen gick över förväntan förra gången, så det hoppas jag kunna få uppleva igen (vore en enorm lättnad efter alla graviditetskrämpor) men skulle gärna minska själva värkarbetet en aning, låg 22 timmar förra gången innan det var dags att börja krysta... Ingen smärtlindring och inte heller lustgas och tänkte försöka samma igen, förutsatt att kroppen går med på det denna gång, man har ju inga garantier liksom.
  • Cherryay
    Kissemiss skrev 2015-02-26 18:27:09 följande:

Gud jag har verkligen ingen aning vad jag har att vänta. Förstår ju att det är väldigt olika för alla.. Men börjar det ofta med timmar av smärtsamma sammandragningar hemma eller? Har haft en smärtsam sammandragning(förvärk?) hittills och jag grät krokodiltårar haha! Vankar man runt hemma och plågas eller hur funkar första stadiet innan man åker till förlossningen??

Generellt sett brukar man stanna hemma tills värkarna kommer med ett tätt intervall, mina började dock med fem minuters mellanrum direkt så fick åka in till förlossningen där de kollade om det var "på riktigt", var då öppen 3 cm så det var ju på gång men de sa att det kan ta i princip hur lång tid som helst innan man öppnat sig färdigt, så fick då åka hem igen och vänta... Åkte in till förlossningen igen 20 timmar senare och blev då inlagd eftersom det var öppet 8 cm.

Hur lång tid värkarbetet tar är helt individuellt, och det behöver inte göra speciellt ont heller, alla är olika!
Svar på tråden Bf Maj 2015