Bf Maj 2015
Var hos bm i v. 24+1 och SF mått låg på 25, precis som med förra dottern i samma vecka så det kändes lugnt :) ska bli spännande att följa utvecklingen, nästa besök blir i v. 28+6.
v. 26+2 idag
Var hos bm i v. 24+1 och SF mått låg på 25, precis som med förra dottern i samma vecka så det kändes lugnt :) ska bli spännande att följa utvecklingen, nästa besök blir i v. 28+6.
v. 26+2 idag
Jag vill gå med i Fb-gruppen som vi har. Kan ni lägga till mig? :)
Var till bm idag! Har ett sf-mått på hela 27cm i vecka 25 (24+2), tydligen så bär jag lillsnuttan väldigt högt upp, knappt så bm kände nå bebis under naveln utan hon ligger över naveln och min livmoder går nästan kant i kant med mina revben (där av min tunga andning), hade ett blodtryck på 110/75, ett järnvärde på 108 och ett blodsocker på 4,4 så jag fick lite skäll att jag inte skött mina järntabletter och att jag iprincip bara äter 1ggn om dagen (där av lågt blodsocker). jag hade även gått upp ca 8kg redan! Är just nu sjukskriven till sista mars pga kraftig foglossning!
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??
Är det bara jag som är sen på allt som ska inhandlas och inredas innan pyret kommer? Jag är i vecka 29 och har bara en bilbarnstol och kläder som jag fått av en kompis.
Börjar nästan känna mig lite stressad på att jag inte är förberedd om han skulle vilja komma ut tidigt:/
Åh vad lustigt! Vi med!! ??
Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen, är i v. 26(+3)
Min första dotter var lugn i magen och var lugn på utsidan också. Den här tösen är vild som tusan i magen så jag är beredd på en vild liten tjej som kommer :D
Har ni börjat fundera nåt på förlossningen? Är ni förlossningsrädda? Har ni nån aning om vad ni vill ha för eventuell smärtlindring?
Gud jag har verkligen ingen aning vad jag har att vänta. Förstår ju att det är väldigt olika för alla.. Men börjar det ofta med timmar av smärtsamma sammandragningar hemma eller? Har haft en smärtsam sammandragning(förvärk?) hittills och jag grät krokodiltårar haha! Vankar man runt hemma och plågas eller hur funkar första stadiet innan man åker till förlossningen??