• pco

Bf Maj 2015

Oväsen skrev 2015-03-23 22:31:10 följande:

Jag väntar också på meddelande från Libero om deras box. Verkar vara när man går in i v. 33 som man får meddelande så jag får väl ge mig till tåls tills på torsdag. Kronans och Liberos babyboxar har jag redan hämtat ut och så har jag beställt från Apoteket Hjärtat samt fått koder att hämta ut från Lloyds apotek, Babyproffsen och Apoteksgruppen. Många babyboxar blir det! Glad

Jag är idag i v. 31+ nåt och jag har de senaste dagarna tyckt att bebisen inte rör sig lika mycket som tidigare. Jag känner henne fortfarande lite då och då men jag tycker inte hon rör sig lika mycket. Är det något ni andra känner igen?

Hej ang. Så är jag i samma situation som dig. Jag har börjat känna av henne mindre o mindre på senaste så åkte in o kollade igen igår kväll. O allt såg bra ut. De säger att barnet får mindre plats i magen att röra sig på o därav så sparkas de inte direkt längre förutom kanske någon enstaka gång, det är mer bara rörelser o det känns inte lika tydligt. För de gjorde ultraljud o då såg man att den rörde sig med huvud o händer o fötter men inget jag kände av för att det är så små rörelser. Dessutom har jag moderkaka i framvägg o den växer oxå med tiden o trevar uppåt så när den elr sig uppåt (huvudet låg nedåt med fötter upp) o rörde sig där är det inget jag känner. Har du moderkakan i framvägg? Om inte så är det ändå hur som heldt bara små rörelser nu vilket alla inte känner av. Men de säger att blir man orolig så kollar man hellre upp det men att man ska ha denna infon oxå i bakhuvet så man inte stressar upp sig allt för mkt.

Hoppas att du förstod vad jag menar hehe.
  • pco

Ja herregud, snart april :) tiden går fort men ändå inte tycker jag. Nu är alla bebiskläder tvättade iaf, vagnen har kommit men den hämtar vi ut senare då vi tog även stöldgaranti de 3 första månaderna vilket börjar gälla när vi hämtar ut den så vi väntar lite. Barnrummet är målat men ska även tapetseras lite o sen dags för att sätta upp säng o köpa skötbord o lite andra diverse grejer till rummet.

Hur l

• pco

Oj förra inlägget råKade bli skickat innan jag var klar.. Hur långt har ni andra kommit med allt som ska ordnas?

Ungefär hur mkt kläder o vad har ni köpt? Har ni redan köpt i 62 oxå elr när planerar ni att göra det?

• pco

Åh va alla är duktiga och hunnit med mkt, speciellt du bebbe84 :) men de stl upp till 74 är det då höst/vinter kläder? För jag vill oxå börja köpa mellan 62-74 men vet inte riktigt än vad för kläder lixom o flisisar o vantar? För typ 62-68 som typ används i augusti ca o frammåt o då är det ibland varmt ännu o sen kommer hösten snabbt på. Elr hur har du tänkt kring allt detta?

• pco

Måste bara säga, guu vad kreativa ni är :) här har man köpt babynest, jag kan inte sy o sånt tyvärr.

• pco
    Kissemiss skrev 2015-04-07 17:50:17 följande:

Fy det ilar mycket mellan mina ben idag, känns som han försöker borra sig ut! Lite obehagligt och jag rycker till när det går en ilande smärta genom kroppen! Känns som det är nära.. Eller så går man två veckor över tiden och får i slutet på maj :P Var hos BM idag, hade liite högre blodtryck än vad jag brukar ha så fick en extra tid nästa vecka för att kolla så det inte blir högre :) känner inte mig konstig så det är nog ingen fara! Bebis låg neråt och nästintill fixerad, hon kunde vicka lite på hans huvud. Fy det gör verkligen ont när hon känner på huvudet!

Det ilar och svider mellan benen på mig med lite då o då, o det gör så fruktansvärt ont tycker jag :/ vet du varför det blir så? Jag har ingen aning. Ska till bm på torsdag så får fråga då annars.

Det är bra att de gör extra kontroller o håller koll :)
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-04-07 21:23:57 följande:
    På mig sved det och ilade när hon fixerade sig. Och det kan fortfarande ila till när hon borrar och har sig med huvudet
    Jaha okej :) då förstår jag, tack :)
  • pco

Vaknade upp idag helt kallsvettig och kände mig såååå ogravid. Låg ganska länge o buffa på magen utan respons tills jag tvingade i mig massa vatten o sen efter en stund tror jag att jag kände den, den här i magen har verkligen spelat mig många spratt. Jag kände den inte jätte tydligt men men något buktade ut. Ja asså jag längtar såååååå tills detta är över, jag är inte gjord för att vara gravid. Hur känner ni andra? Känner bi mkt varje dag elr har ni oxå varit tveksamma någongång?

För mig går det typ i perioder att jag känner den väldigt mkt till att sen inte känns den nästan alls :/

• pco
    Bebben84 skrev 2015-04-08 09:44:27 följande:
    Jag känner mycket varje dag men en dag och kväll kände jag inget och fick ingen kontakt med bebben i magen. Så då åkte vi in. Fick veta att den fastnat med benen i spagat haha och därför inte kunde sparka. Dagen efter var hon som vanligt igen i magen. Fick tips att om det händer igen att dricka ett glas ISKALL saft med 70% saft och 30% vatten och gärna buffa lite och sätta på hög rockmusik :)
    Hehe okej det lät lite roligt faktiskt :p ..japp det med att dricka vet jag, hjälper tyvärr inte alltid här, har vart inne 3 svängar på fl o kollat att allt är bra, ursch hoppas man slipper det mer nu.

En annan fråga, har du lagt upp din dagar på FK? Jag vet inte riktigt hur man ska göra då jag har graviditetspenning till 2maj och där emellan fram till BF får jag inga pengar (BF 13maj) och i och med att de räknar från 20:onde till 21 varje månad så säg att den kommer runt BF så får jag ju endast pengar för 7 dagar i hela maj elr om man t o m går över och hinner annars inte få nåt alls, så går det tyvärr inte för oss att riskera att inte få nåt alls. Så därför ska jag ta ut föräldradagar i förväg ( vilket jag egentligen inte vill) från 4maj men problemet är ju att de ändrat att man måste fylla i 'graviditet' eller 'ta hand om barn' och jag vill gärna fylla i så innan så jag vet att jag får pengar men gör jag det och har fyllt i graviditet och sen har den kommit och de på FK har godkänt det blir det lite problem, då man måste göra om det och de ska hinna godkänna detta. ., så hur gör du?
  • pco
    Jordgubb90 skrev 2015-04-08 16:02:08 följande:

Någon som kommit på något fint namn som ni i princip bestämt er för till er bebis? Vi har tre favoritnamn och de är Olle, Isabelle och Olivia. Sambon gillar Olivia bättre än Isabelle men jag är helt fast vid Isabelle.

Vilka fina namn :) :)

Ja vi har väl haft några på vägen som fallit bort o några bestått o någon har kommit till. Men vi har Molly,My, Tuva och Cornelia. Mannen vill helst Molly elr My elr Olivia men för mig faller Olivia bort pga att min syster dotter heter det i andra namn efter mormor, om hon inte hetat det hade vi tagit det. Men annars tycker jag Tuva elr Cornelia. Visst jag har inget emot de andra men dessa två har jag verkligen fallit för.
Svar på tråden Bf Maj 2015