• Blicka

Bf Maj 2015

Lindaliba skrev 2015-03-29 20:57:47 följande:

Jobbar 86 % som innan graviditeten, kontorsjobb. Slutar jobba 30/4. Planerat snitt på Huddinge den 21/5.

Snittas samma dag som du - på huddinge
  • Blicka
    Lindaliba skrev 2015-03-29 22:36:56 följande:

Snitt samma dag, vilket sammanträffande Blicka. Vi har inskrivningssamtal den 18/5.

Samma här!
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-03-29 22:29:12 följande:

Vad är det för bindor man behöver till avslaget, räcker det med de extra stora nattbindorna eller behöver man några specialbindor av ngt slag?

Hade nattbindor i början, vanliga sedan.
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-03-29 22:54:28 följande:

Tack för svaren, då köper jag ett paket nattbindor. Vanliga har jag massor av sedan innan. :)

Låter klokt!
  • Blicka
    Titt ut skrev 2015-03-30 07:20:30 följande:

Nu är det snart april! Sista månaden innan maj!! Helt galet vad snabbt tiden går tycker jag. Nu kör vi slutspurten tjejer, målet närmar sig! smile2.gif

Åh vad jag längtar! Ska bli så mysigt att få träffa min inneboende
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-30 21:59:12 följande:

Sista dagen på jobbet alltså smile1.gif

Det lät skönt med sista jobbdag i sikte. Får lite paus själv då det är vab med äldsta imorgon. Fin mage
  • Blicka
    Titt ut skrev 2015-03-31 13:30:48 följande:

Jag har inte köpt mycket kläder alls. Har kollat igenom mina andra barns gamla kläder och tagit fram några i stl.50-62. Men annars så väntar jag tills bebis är född. Tycker det är roligare att gå och titta i butikerna sen och under rätt säsong. Svårt att veta exakt hur mycket bebis växer, vissa barn växer ju otroligt snabbt medans andra inte gör det. 

Så resonerar jag med! Ska plocka fram bebiskläderna som finns sedan förut o sedan köpa ngt nytt.
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-03-31 14:15:03 följande:

Precis varit hos barnmorskan och allt ser bra ut. Sf-mått 35 cm, 150 slag/min huvudet fortfarande fixerat och ligger långt ner så barnmorskan hade svårt att känna det så fick kolla med ultraljud:) har fått lite klåda i underlivet så ska till apoteket nu och köpa svampmedicin. Vecka 36 (35+3) imorgon har bara 1 månad kvar till BF alltså 30 dagar galet vad det går fort!!!!

Jag har haft problem med svamp under graviditeten jag med, flera ggr. Har kört lactal balans också emellan o det har hjälpt. Skönt att höra att allt annat var bra.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-31 19:51:28 följande:

Ingen bebis har fötts alldeles för tidigt i tråden! Måste vara ganska ovanligt? :P

Får verkligen hoppas vi slipper det. Jag vill då att min stannar o växer på sig! Får försöka att inte anstränga mig för mkt med pågående köksrenovering.
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-03-31 21:48:46 följande:
    Nej, det får vi verkligen hoppas, men det är nog inte långt kvar då det inte är många veckor till Maj. De som är beräknade i början av Maj är väl snart i vecka 37 redan. :)
    Så är det! Spännande att det närmar sig för nedkomster.
Svar på tråden Bf Maj 2015