• Blicka

Bf Maj 2015

Miras mamma skrev 2015-04-01 12:42:39 följande:

Tänkte bara höra hur ni runt vecka 32 har det med sparkar från bebisen. Min är helt vild och sprakar jättehårt! Har svårt att sitta eftersom det känns som att bebisen trycks ihop och då rör den sig ännu mera. Ibland blir jag illamående för att den sparkar så mycket mot magsäcken. Såhär var det verkligen inte förra gången jag var gravid.. Det är ju mysigt när man känner hur den rör sig men ibland är det väldigt obehagligt..

V32 jag med o tydliga aktiva perioder liksom vilostunder. Rörelserna är ytliga så känns av mkt. Inte så ofta det blir obehagligt.
  • Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-04-02 09:32:16 följande:

Jag är pckså i V 32, otroligt lugn bebis som rör sig sällan,
    Syns ännu inga sparkar utanpå magen och min sambo har känt ett fåtal ggr.
    Jag skulle vilja att den sparkade mera :) he he

För övrigt väldigt "less" på att vara gravid nu, blää va jobbigt det är ibland, elefankänslan när man knyter skor eller rör sig.

Känner igen otympligheten! Tufft att knyta skor, plocka grejer från golv o klä på barnen. Usch. Längtar efter bebis!
  • Blicka
    Baby Doll skrev 2015-04-02 22:13:52 följande:

Vecka 32+1 här och bebis möblerar om där inne. smile1.gif Några fler bebisar över 32+ veckor som ligger på tvären??

phprQUIJi54485.jpg

Min ligger med huvudet ner men lite snett med resten av kroppen. Som en ostbåge eller vad man ska säga. Alltid varit mer bebis på högra sidan av magen jmf vänstra. V 32+0 Hoppas din lägger sig till rätta.
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-04-05 17:24:17 följande:

phpudbS1954479.jpg

Idag har jag och min mamma knopat ihop ett babynest. Är nöjd fast nallarna hamnade uppochner :P

Vilket fint! Där kommer nog bebis att trivas tog det tid?
  • Blicka

Ngn här som är öm runt naveln? Vissa dagar har jag riktigt ont o det spänner. Min navel har blivit utstående i alla mina graviditeter, även denna men ömhet o smärta har jag klarat mig utan fram till nu. Börjat fundera på navelbråck men vet inte.

• Blicka
    Sabine skrev 2015-04-05 19:16:09 följande:
    Jag är ingen höjdare på att sy men med min mammas hjälp tog det totalt 3-4 timmar att sy.
    Det var ju inte farligt! Håller på o gör en mobil till vagnen. Virkar små ugglor.
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-04-08 19:13:09 följande:

Ingen som tar ut semester i samband med hemgång? Jag tänkte ta ut 30 dgr och inte börja med föräldradagar förrän 1-2 mån (beroende på när bebis kommer) efter bf. Har inte sett ngn annan som tänkt så, har jag missat ngn nackdel som detta för med sig?

I vår kommun kan inte äldre barn gå på fsk om man har semester, men har rätt till som mest 25 h/v om man är föäledig.
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-08 20:19:09 följande:

Det hör med semester, jag hade oxå först tänkt ta det men om jag tar ut semester nu detta året så får jag ingen sen när jag kommer tillbaka i och med att man (jag iaf som jobbar inom kommunen) tjänar inga semesterdagar när jag är fl så därför måste jag tyvärr spara de dagarna så jag inte riskerar att inte ha någon semester sen.

Ni som tar ut semester under fl perioden får tjänar ni in semester trots att ni är hemma?

För de 25 dagarna jag har nu hade ju annars vart till denna sommaren, så använder jag de nu så finns inga kvar. Nästa sommar behövs inga sem (får inga nya heller då jag vart fl)då jag fortfarande planerar fl o h tänker gå tillbaka i augusti nästa år dvs jag hinner få i 5mån 2 dagar vilket resulterar annars i endast 10 sem. Året där på.

Samma här - kan inte slösa alla nu för då har jag inga sen. Kommer ta semester ngn vecka innan BF o flex. Resten sparar jag till när jag är tillbaka.
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-08 20:34:13 följande:
    Okej va skönt då är det inte bara jag hehe :p

Men du, en annan fråga. Måste mannen registrera sig till FK på nåt sätt, skicka efter papper o fylla i elr nåt till de 10 första dagar samt sen när han ska vara fl. För som det är nu finns han ju lixom inte ens med där om att han ska få barn osv. För när den har kommit sen så kan han ju inte bara logga in på BankID och tro att han existerar dör med fl dagar osv.
    Hmm det var en bra fråga. Tror dock att det bara är att registrera via appen med BankID när bebis kommit. Har inget minne av att vi skickat in ngt tidigare inför de andra barnens födsel.
Svar på tråden Bf Maj 2015