• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-28 21:17:30 följande:

Så söta ni är som skriver era veckor ;)

Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.

Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?

V9+5

Jag kommer oxå köpa en begagnad. Köpte en ny till sonen.... Vill dock ha en annan nu. Har mer koll på vagnar o vad jag saknade med den vagnen (en I candy apple va det.). Va nöjda med liggdelen men inte sittdelen... o det är ju den man använder längst. Hoppas på att hitta en bugaboo till ett bra pris eller möjligvis en babyjogger. Nån som vet om bugaboo förlängt suffletten på sina senaste modeller, eller är 2011 års suflett och den nya lika stora. En sufflett som kan dras hyfsat långt ner är guld värt. Parasoll är totalt värdelöst (blåser åt sidan o är mest i vägen) enligt mig. Vill oxå ha en lättstyrd vagn. Måste kunna styra med en hand, underlättar vid många tillfällen ;). Skulle helst vilja designa min egen vagn för det är omöjligt att hitta den perfekta har jag märkt ;p
  • Elsa83
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-10-28 21:46:11 följande:

Köp hellre en "riktig" (då menar jag ett mer känt märke, t.ex Brio, Emmaljunga) begagnad än en no-name internetvagn för ett billigt pris.

Du har igen det på att de finns reservdelar, kvalitén är bättre och man får helt enkelt det man betalar för. Så vill man hålla kostnaderna nere så tycker jag det är bättre än att köpa billigt skit.

Sen är det såklart skillnad på begagnat och begagnat. Alla vagnar har såklart en gräns för när de är uttjänta så syna noga innan du köper.

Tips från barnvagnsförsäljaren ;)

Tack!! Vad bör man vara uppmärksam på? (mitt första barn)
  • Elsa83

Ni sa att man ska kunna styra med en hand. Är det de med tre hjul då eller?

• thjafj
    Elsa83 skrev 2014-10-28 23:52:42 följande:

Ni sa att man ska kunna styra med en hand. Är det de med tre hjul då eller?

Vi hade en Emmaljunga city cross och den är smidig och lätt att köra med en hand även utan svängbara hjul..
  • Den och den
    Jordgubb90 skrev 2014-10-28 18:49:28 följande:

Jag måste ha missat namndiskussionerna så skulle gärna väcka det igen. Vad har ni tänkt för namn? :)

V13 (12+3)

Vi är inne på Sixten eller Elsa....

Sixten Leo Ingvar (andranamnen är namn från släkten.Leo från mitt håll och Ingvar från sambons)

När det gäller Elsa så är andranamnen mycket osäkert.... Gully verkar det bli från min sambos håll men jag vet inte riktigt vad jag ska bidra med, har ju två tjejer sen innan och även Elsa är ett släktnamn så det känns som jag har börjat tömma förrådet. Det namn jag "bidrar" med vill jag ska vara både fint och ett släktnamn :)

12+3
  • Den och den
    Elsa83 skrev 2014-10-28 21:17:30 följande:

Så söta ni är som skriver era veckor ;)

Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.

Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?

V9+5

Vi kommer också köpa en begagnad vagn. Jag köper hellre en begagnad vagn av bra kvalité för tex 3000 än en ny för 3000 eftersom min erfarenhet säger mig att det inte är bra vagnar man får för dom pengarna. Been there Done That ;)
  • Den och den
    Den och den skrev 2014-10-29 06:33:36 följande:
    Vi kommer också köpa en begagnad vagn. Jag köper hellre en begagnad vagn av bra kvalité för tex 3000 än en ny för 3000 eftersom min erfarenhet säger mig att det inte är bra vagnar man får för dom pengarna. Been there Done That ;)
    Jag vet att jag är grymt generaliserande och har säkert helt fel. Det finns alldeles garanterat andra av er som har andra erfarenheter och det är ju inget konstigt med det :)

Jag förklarade bara varför jag tänker som jag gör och det är för att jag personligen har dålig erfarenhet och inte vågar chansa igen. Jag hade kanske inte ångrat mig denna gången men har som sagt inte råd eller lust att chansa på det så jag kör säkra kort :)
  • Madicken01
    Lilla räven skrev 2014-10-28 19:54:34 följande:

Jag har helt fastnat vid Kronan Duo/s och "ser" liksom inga andra vagnar. Jag tror det uppfyller allt jag vill ha hos en vagn både utseende och funktion. Men jag kanske gör en helvändning när vi står där i barnvagnsaffären.

Någon som har åsikter om den vagnen? :D

Vi har en Kronan city och är super nöjda. Den är ju snarlik DuoS, vi valde mellan dessa och det var bara en tillfällighet att det blev cityn och inte DuoS.

Kan varmt rekommendera kronan!
  • MorCaa
    Menlotta skrev 2014-10-28 20:28:12 följande:

Där har vi helt delade åsikter. Den vagnen skulle jag bläddra förbi helt haha!

Denna däremot:

www.barnpavag.se/sv/produkter/barnvagnar/duo-barnvagn-york-sport-alu-inkl-babyskydd-28m.html

Jag är helt kär! Priset är det ju inget fel på heller. Däremot får jag nog tänka om angående färgen även om det är den vita som får mitt hjärta att slå ett extra slag 

Jag hade tänkt mig en brio happy men blev lite sugen på din favvo nu.. Tänk va svårt det ska va.. :P