• Titt ut

Bf Maj 2015

Ja tänk att den är så stor! Läste att i vecka 37 är bebis redo att födas. Den är

Klar. Känns så konstigt att det ligger en bebis i magen som lika gärna kan vara på utsidan.

• Titt ut
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 00:03:00 följande:

Har haft panik ångest i 14 år, så jag är rätt van vid den & lärt mig tackla de värsta, men de blev ju större efter denna ovilja från vården att ta vår oro på allvar,

Fick dock veta att lustgasen kan ge b12 brist ( & jag som bara använder lustgas)& ger ångest & depression som symtom så detta ska jag kolla upp, tänk om 14 år med ångest egentligen bara är vitaminbrist.. Så sur jag kommer bli !

Tråkigt att de inte tog er på allvar. Hmmm spännande det där med lustgasen att det kan ge b12 brist. Tycker verkligen att du ska gå till läkaren och få ta blodprov för det. Jag fick b12 brist i mitten av den här graviditeten och äter b12 tabletter. Det är ju vanligt att alla våra vitaminer som vi har i kroppen minskar under graviditeten, vi blir lite utmärglade som min läkare beskrev det. Så har man redan låga värden innan så har man inte mycket kvar sen. Så värt att kolla upp sig några månader efter förlossningen, fick jag rådet att göra. Vitaminbrist kan leda till att vi mår dåligt i onödan.
  • Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-04-24 10:34:55 följande:
    Update!

Vi hade sex.. Direkt startade sammandragningarna!

Vi fick åka hem och vänta på riktiga värkar. Men om inget händer så startas allt på lördag.... så spännande!
    Å vad kul! Hoppas värkarna sätter fart!
  • Titt ut

Härligt att det är många som känner av att förlossningen närmar sig. Jag är i vecka 36+5 och här är bebis inte fixerad, jag har några sammandragningar varje dag speciellt på kvällen, ca 5 st. Jag har haft två smärtsamma förvärkar men inget mer. Det ilar lite i bröstvårtorna och brösten känns hårda och lite råmjölk har kommit ut. Så för mig är det ganska lungt men oj vad jag är osmidig och otymplig. Jag tar mig fram i slowmotion och vankar som en anka Blir trött av minsta lilla ansträngning och måste ligga ner och vila minst en gång om dagen.

• Titt ut

Stort grattis kissemiss! Skönt att allt gick bra.

Usch stackars er som har såna hemska foglossningar och kräkningar! Lider med er. Det är ett måste att få gnälla av sig. Jag skulle också be bm om igångsättning om jag hade så ont och jobbigt. Den sista tiden är tuff, vi får stötta varandra de sista veckorna. Inte lång tid kvar nu!

• Titt ut
    marriew skrev 2015-04-27 06:11:10 följande:

Jag var och handlade i förrgår men fick avbryta allt och kämpa mig ut till bilen med onda förvärkar. Var inge roligt att stå i affärn och pusta sig igenom värkar. Gick dock över efter en timme när jag tagit mig hem. Efter det har jag haft en ond värk och resten har varit som mensvärkar, molande men ibland lite värre.

Nu inatt har jag haft lite värre mensvärkar och väldigt ont i ryggen. Nu på morgonen är det ryggsmärtan som vägrar släppa.

Ska jag prova ta en alvedon kanske och hoppas att det släpper så jag kan sova lite? Jag undviker helst att ta alvedon och andra tabletter.

Oj vad spännande, något på gång låter det som. Ryggvärk som molar brukar vara ett tecken på att förlossningen närmar sig. När har du bf? Jag tillhör också de som undviker alvedon och andra tabletter, har läst så mycket om att för mycket användande av värktabletter och vad det kan leda till hos barnet, som adhd. Men under förvärkarna/förlossningen så tycker jag helt klart att du ska ta alvedon om smärtan är olidlig.
  • Titt ut
    marriew skrev 2015-04-27 10:59:02 följande:

Har bf 7maj. Ja jag får hoppas på att det är tecken, är jobbigt att ha sådär så länge.

Under förlossningen kommer jag ta den bedövning jag erbjuds och behöver. Men när det bara är förvärkar, även om det gör ont, så är det inte olidligt. Det är jobbigt såklart, men det känns som att jag ändå väntar på att det ska bli värre så varför lindra den förberedande smärtan. (Lätt att säga nu när jag ryggvärken försvunnit, har bara en molande känsla kvar som inte gör ont) :)

Så resonerar jag också. Smärtan som man känner inför och under förlossningen är till för att känna vad som är på gång. Utan den skulle jag inte känna mig delaktig eller hur jag ska förklara.
  • Titt ut
    hellomum skrev 2015-04-28 16:01:05 följande:

Åk hellre in en gång för mycket. Du har gjort detta två gånger innan och har bättre koll på din kropp än BM. Jag kan tom tycka att de borde säga till dig att åk in vid minsta misstanke pga din historia.

Jag har också långt till förlossningen, 1 tim. Jag nämde min orolighet till bm ang detta och hon sa åk in direkt när du känner att det är på gång. Vänta inte på att det ska vara vissa minutrar mellan värkarna som de säger på förlossningen. Lyssna på din kropp och är du minsta orolig och känner att du inte tycker lika som de på förlossningen så är det bara att åka in. Så kommer jag göra, jag tänker inte sitta och klockan värkarna, det kan gå fort på slutet.
  • Titt ut
    litetmoln skrev 2015-04-28 20:38:02 följande:

Tack alla för råd. Jag har tagit upp detta innan med min BM men hon har inte kommit med något bra. Tycker inte att hon har varit till något större hjälp med något under graviditeten. Jag har pratat med en annan BM nu och hon säger som er. Åk så fort du känner något. Så svårt att avgöra bara när det är något då jag kan känna mensvärk av och till även om det inte betyder att det är dags än. Men det är väl bara att åka så fort mensvärken ändrar lite karaktär.

Ska i alla fall strunta i förlossningen råd och bara åka.

Tråkigt att ha bm som inte är till någon hjälp, jag hade också en sån bm med 2:a barnet.

Ja det är jättesvårt att veta när det är dags. Jaghar ju också känt mensvärk, 1 1/2 timme sist. Men jag tänker som du att när den ändrar karaktär är det bara att ringa förlossningen och säga att man kommer in. Förutsatt att barnvakt finns på plats också.
  • Titt ut
    Isabella93 skrev 2015-04-28 22:05:36 följande:

Är det någon här som hört typ som en knäppning inne i magen? Jag har hört det två gånger idag och blir fundersam på vad det kan vara för ljud :)

Den ända gången jag hörde en knäppning var när vattnet gick med mitt första barn. Kanske är fosterhinnan som är på väg att spricka? När har du bf?
Svar på tråden Bf Maj 2015