Bf Maj 2015
Åh vad häftigt! Har också en vild unge i magen och känner den ofta och mest på kvällarna.Men längtar och också till att sambon kan få känna ordentligt :)
Åh vad häftigt! Har också en vild unge i magen och känner den ofta och mest på kvällarna.Men längtar och också till att sambon kan få känna ordentligt :)
Jag fick ju redan för flera månader sedan order om att ta två järntabletter per dag resten av graviditeten. Jag tar dock 1 per vecka typ.. Spelar det någon roll om jag inte tar dom? Känner mig inte speciellt trött och har ingen huvudvärk
Ett jädra krabb när alla fyller samma månad :) o dyrt med ;)
Ja gå över tiden är man inte så sugen på
! Tycker redan ja känner de i ryggen ! Har än så länge gått upp 3 kilo, med sonen gick ja upp 8, men då va ja 22 o nu snart 29,så man har väl inte lika lätt o gå ner att haha. Hur många barn har du?
Vi har köpt en syskonvagn och en till spjälsäng annars har vi nog allt till den första tiden...även blöjor faktiskt haha min mamma och pappa var i norge och köpte det till oss :)
Men behöver nog köpa på mig lite kläder i stl 50-56 för det har jag nästan inget.
Måste bara fråga hur de är med sparkar å sånt för er.. Jag är ju som sagt i vecka 21 el 20+6. har känt massa sparkar i nästan 2 veckor men nu så har de vart väldigt lugnt i magen i 2 dagar. känner lite sprattel när man sitter framåtlutad bara.. behöver man oroa sig tror ni?
någon er som känner igen sig??
Har ichias i vänster skinka sedan imorse, gör så galet ont!!! Tjuter till varje gång jag måste böja mig ned :'(
Jag är i vecka 23 och känner väldigt tydliga sparkar trots moderkakan i framvägg. Känner morgon, mitt på dagen några ggr och sen är det fest i magen på kvällen :). Du känner flera ggr om dagen så du kan vara lugn :). Sen har bebisen vissa lugna dagar också. Men från v25 ska man känna varje dag annars ska man ringa till förlossningen.
Ska åka till Danderyd för kontroll, ringde dit för jag inte känt något på 24h (vecka 25). Fy vad jag är nervös!
Hjärtat slår! Vi måste dock vänta kvar på jourläkare som ska ta fler tester, kolla om det är för mycket vatten osv.. Kan ta timmar! Är lite lugnare nu:) Så skönt att barnmorskan sa att vi hade tagit ett ansvarsfullt beslut att åka in:)
Hemma nu! Allt såg bra ut med bebis, lagom med vatten och bra hjärtslag. Han ligger och "sparkar" inåt plus att jag har moderkakan i framvägg. Känns skönt att ha kollat upp och jag kommer sova som en stock inatt.
Vad söta ni alla är som bryr er, betyder verkligen mycket för mig!!<3 kram!