Bf Maj 2015
Då ska du bara veta vilket babyskydd du ska ha, då de alla har olika adaptrar :) Men de flesta märkena funkar.
Här känns symptomen rätt lite.
Brösten ömmar lagomt,illamående lite sådär ibland, trött vissa dagar, andra inte... Så ibland funderar man såklart om de verkligen finns någon där inne.
Jag jobbar i en lek och babybutik, därav mitt val att vara anonym då jag träffar rätt mycket folk som kan tänkas hänga på denna sida ;)
Förra graviditeten fick jag havandeskapspenning på halvtidt sista tiden och tog semester en månad innan BF. Skjöt på den de året till oktober istället. Det funkade bra. Kommer söka HP även denna gång då det tär på ryggen att vanka fram på stengolv :)
Får se när vi berättar, ingen vet om det ännu men jag tror vi vill gå på UL först. SKa på inskrivning mitten av oktober men de går jag på själv. Sambon hänger med på UL då han inte kan ta ledigt hur som helst :)
Det finns en vetebskaplig teori att man mår mindre illa när man väntar en pojke för att de manliga hormonerna lättar på illamåendet. Så kanske är det en tjej du väntar denna gång. ;)
Då gällde de vetenskapliga teorierna inte mej.
Mådde prima hela förra grav med knappt några krämpor och illamående var bara sånt jag läste att andra hade.
Ut kom en liten tjej :)
Någon som har koll på det här med föräldraledighet och föräldrapenning?
Om man har ett fast jobb och ska vara ledig, och bara vill ta ut 3 dagar per vecka i föräldrapenning för att spara dagar... Hur funkar det? Kan man göra så eller måste man jobba de dagar man inte tar ut FP?
Så söta ni är som skriver era veckor ;)
Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.
Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?
V9+5