Bf Maj 2015
Ah nu såg jag. Hujja. Bra det finns nåt mot det men är sprutor enda alternativet?
Vad jag vet är sprutor ända alternativet när man är gravid... Finns i tablettform, men det är farligt för bebis...
Ah nu såg jag. Hujja. Bra det finns nåt mot det men är sprutor enda alternativet?
Hej!
Jag har också plussat och går in i vecka 9 imorgon..
Än så länge är jag anonym då jag tänkt vänta med att berätta förrän efter ultraljudet.
Det som förvånar mig är alla VUL som fler och fler gör.
Jag skulle också vilja göra VUL men vem bestämmer vem som får göra det?
Ska på Inskrivning nästa Onsdag och det känns pirrigt!
Min sambo har väl inte reagerat ås mkt ännu. Men jag hoppas att ju mer synligt det blir på mig ju mer kommer han förstå.. Han tycker mest jag är överdriven och fånig när jag pratar vagn och namn osv. Han tycker det är ALLDELES för tidigt o byter samtalsämne... Lätt retligt för en bebisgalen mamma som vill prata bebis och förlossning heela tiden!
Tankspridd som man är så glömde jag skriva att jag ska på vul på tisdag kväll. Det är såpass sent på kvällen att sambon ska försöka att följa med dit. Sonen måste ju följa med oavsett, jag som ville vänta att berätta för han.. men inget att göra åt saken..
Tack för era svar tjejer. Ringde 1177 som skickade mig på VUL. Trodde jag var i v. 12 men 7+1 visade det sig. Tyvärr trodde dom starkt på ett påbörjat missfall och hittade ingen hjärtaktivitet :( Ska tillbaka på måndag för att kolla igen, om inte hjärtat slog då så föreslog dom skrapning. Blir dock lite orolig när jag läste runt lite :s Tydligen är det svårt att se hjärtat slår innan v.9 när man gör VUL pga den suddiga bilden? Man vill ju lita på läkaren men har läst att dom alltid brukar vänta en vecka innan nästa VUL för att vara säkra? Och vissa tjejer hade krävt VUL I v. 9 och då såg dom hjärtat slå? Jag vågar absolut inte hoppas på för mycket såklart men just nu känns det jobbigt med skrapning nästa vecka efter man har läst om det. Någon som har erfarenhet av det? :/
Fått tid för kub på Karolinska när jag är i vecka 14, 13+2. Har redan tagit blodprovet. Känns lite sent att göra kub då?
Finns d risker med kub?
Är i vecka 11+3 idag och mitt illamående har blivit bättre men det kommer fortfarande stötvis. Sen är jag trött och har fått tillbaka svag huvudvärk som jag hade de första veckorna. Jag har också blivit törstig och måste kissa ofta, även 1 gång på natten.
Har ni som gjort kub varit över 33 år? Min bm gjorde inte utan endast privata! Vad säger ni? Ni som gjort, vad fick ni för resultat? Kan man nöja sig med dem svaren?
Bild från förra veckan.
Nån som känner nått från bebisen ?
Ja känner smått fladder ????
Så söta ni är som skriver era veckor ;)
Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.
Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?
V9+5
Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtat hos bm första gången? Gissar att det skiljer sig åt men på ett ungefär?
Någon som kännt bebis ännu? :) Jag har tyvärr inte gjort det.
V16 (15+1)
På torsdag är det dags för RUL för oss. Är så nervös :) någon annan som har RUL denna veckan?
16 dagar kvar idag...
Har varit hos BM, allt såg bra ut. Hoppas så att det va sista besöket o att jag slipper nästa som är 2 dagar innan BF. Man kan väl drömma iaf...
Åh, grattis!! :)