Inlägg från: Anonym (V 8) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V 8)

Bf Maj 2015

Var imorse på mitt andra besök hos BM, är i vecka 13, och går in i vecka 14 imorgon. Det tog 10 minuter sen var jag klar, Jag som sett fram emot detta så länge.
    Jag fick ringa och boka tid för UL själv, mitt nästa besök hos BM blir inte förrän nästa år...

Jag sa att jag inte känner mig gravid, Jag mår alldeles för bra, har mått bra hela tiden, ingen mage syns och allt är så bra varje dag.. Då sa hon bara, så länge du inte blöder så kollar vi inget!

Sen fick jag gå hem :/ Å ringa o boka min egna tid för UL, kändes lite konstigt och kort lär jag säga.. Eller så är jag extra känslig nu!

• Anonym (V 8)
    Lilla räven skrev 2014-11-04 12:49:45 följande:

Men gud så tråkigt möte. Vet själv hur mycket jag ser fram mot dom små delmålen. Inte så att man måste springa hos bm i tid och otid så här i början men det är ju ändå skönt att få en bekräftelse på att allt ser bra ut. 

Jag vet inte hur många möten du varit på men en liten jämförelse. Jag går hos barnmorskegruppen i Göteborg och vi har gjort följande.

Möte 1
    Inskrivning samt vaginalt ul i v 7+1 (bekosta det själv för 300 . Vi fick se ett hjärta slå och allt såg normal ut för veckan. Vi blev då även daterade baserat på strl på fostret och inte bara senaste mensen. 

Sedan var det allmän gruppinformation med två andra par om hur verksamheten fungerar (privat klinik på uppdrag av västra götaland). Samt information om vilka möten man har i graviditeten från början till slutet, lite mer information om kub, rul samt det nya blodprovet man kan ta istället för fostervatten/moderkaksprov.

Efter gruppmötet fick vi träffa den bm vi har som vår egen. Jag och min sambo fick lämna relevant medicinsk information. Hon fråga lite vad vi jobbade med och lärde känna oss en smula. Det kändes bra att det inte bara handlade om mig utan även om min sambo. 

Detta möte tog ca 2 h.

Möte 2 
    Jag lämnar blodprov, urinprov och väger mig samt gör ett cellprov.
    Vi pratar om hur graviditeten varit så här långt, mötet tar ca 30 minuter.
    Hon bokade tid för kub samt skickar remiss för RUL som görs på Östra sjukhuset. 

Möte 3 
    KUB v 13+1 
    Ca 45 minuter

(Jag kommer ha RUL och ett till bm möte innan jul)

Ja jättetråkigt, Mitt första besök tog 1 timme nästan... Då fick jag göra urinprov,, väga mig och prata lite om jobb och min sambo var med. Men just denna gång! Andra gången kändes det såå snopet.. 10 minuter, Det var bara att lägga sig på britsen och få ta blodprov.. sen var de inget mer, fast jag sa att jag inte känner något trots att det är mitt tredje barn..

Å nu dröjer det till 18 dec då jag har tid för UL.
  • Anonym (V 8)
    Baby Doll skrev 2014-11-04 13:01:03 följande:

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla.

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Maj/Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu

Så roligt, Välkommen och GRATTIS :) :) Jo - Jag vet vem du är ;) Vet att du gästbloggat hos Mirka någon gång osv. Ska inte avslöja!
    När har du BF? Jag är nu i vecka 13 och väntar mitt tredje barn (men sambons och mitt 5.e totalt) med datum 13 maj! Spännande!
  • Anonym (V 8)
    Yonndax skrev 2014-11-04 13:49:34 följande:
    Jag fick boka tid själv för vul. Går inte att göra oss BM så fick ringa till gyn på sjukhuset. Fick betala det själv. Har haft ett möte med BM men det fick jag oxå ta initiativ till själv då jag kände att jag gick upp i vikt lite för fort. (väger lite mycket redan sedan innan) Det mötet tog 30 min och då fick jag den vanliga infon om att äta rätt osv. Hade jag inte bokat dessa möte själv hade första mötet med BM varit i v 12 för inskrivning och första och enda ul i vecka 18.
    Förstår hur det känns när man är orolig och bara vill ha lite lugnande besked. Önskar sjukvården hade lyssnat mer på en och man sluppit kämpa för att få till några möten för att känna sig lugnare. Hade det hade kunnat ingå ett tidigt vul och några möten med BM där man fick lyssna på hjärtat fram till RUL i vecka 18. Hade kännts bättre då.
    Exakt! - Känns som att de är "vardagsmat" för dom, o att dom inte tar en på allvar ibland bara för att DOM hör o ser sånt varje dag. Lite sorgset faktiskt.
    Men nu ser jag fram emot UL 18 december :) De tar sig. Önskar jag fick känna det efterlängtade FLADDRET SNART!!!
  • Anonym (V 8)

Går in i vecka 14 idag! O jag känner mig inte gravid o ser inte gravid ut heller... Jag är rätt mullig och har lite byllsmage ändå så de ser ut som vanligt för mig ännu.
    Mina föräldrar fick veta i helgen för vi skulle åka bort. Men de 4 syskonen får veta om två veckor kanske...
    Jobbet tänkte jag berätta för i december någon gång...
    FB o Insta får bli till Nyår om jag lyckas dölja magen så länge. Har BF 13 maj och RUL 18 december - Så nu dölängtar jag dit :)

Har inte mått illa en enda dag... Så börjar tvivla på att jag verkligen är gravid!? 

• Anonym (V 8)
    Bebben84 skrev 2014-11-06 09:17:26 följande:
    SU ska vara glad att du inte mått illa :). Hua vad jobbigt det är! Som att gå runt bakis men ändå klara av livet brukar jag förklara det som. Jag var heeeeelt sänkt i en månad. Men nu mår jag som tur är bättre! Har du fått göra något VUL? Jag har mitt RUL dagen efter dig :). Ska ni ta reda på kön?

Vi tänkte gå ut med det på Fb nästa vecka efter kub (om allt ser ok ut). Men dom flesta vet redan :)
    Nej jag har skrivit med dig tidigare, Det var jag som var hos BM imorgon och sa att jag var orolig just för att jag mår så bra och inte känner mig gravid osv. Då hon sa att så länge jag inte blöder är det ingen fara. O så var det över på 10 minuter. Inget Vul, inget lyssna på hjärtljud osv. Två korta besök bara! Sen nästa stopp blir RUL 18 dec.. Långt dit.. Så jag hoppas allt är OK och att jag bara haft tur med mitt mående.
    Jag vill gärna veta kön :) Men inte min sambo... Men jag ska nog övertala han ;) ha ha ... Jag har två döttrar sedan tidigare, och han har en av varje ... Jag vill gärna ha en till tjej, men de spelar ju ingen roll! Men jag hoppas det går att se! O även att min sambo accepterar att vi får veta om det syns.

Jag är så hemlig av mig, Vi ska på Julbord 12 dec med jobbet, känns som jag måste berätta innan.. Men de är ju så jobbigt moment tycker jag! Jag har två stora barn och ingen i vääärlden tror nog att jag skulle skaffa fler barn .. ;) he he

• Anonym (V 8)
    aleydis skrev 2014-11-06 09:30:41 följande:
    Jag tycker verkligen att du ska försöka boka ett vul själv, för din egen skull, förstår att det känns jobbigt att inte få några "bevis" . Jag känner samma även om jag har massa spt. Kan du byta barnmorska? Ska du inte göra kub ?
    Nej Vi blir inte erbjudna Kub där jag bor. Och om vi ska göra det så är det på självbekostnad samt 20 mil bort till ett annat sjukhus, Så jag och min sambo bestämde oss för att Inte göra Kub.
    Känns som jag inte orkar byta BM heller, hon är ju liksom inte dålig, utan mest kort/rak/o lite vass.. Jag får ju all info jag behöver men just de här att om jag är orolig så säger hon bara att "de behöver du inte oroa dig för"

• Anonym (V 8)
    Yonndax skrev 2014-11-06 09:38:58 följande:

Vi har inte berättat för våra familjer ännu. Inte för vår son heller. Tror dock han börjar misstänka nått. Har haft ett sent MA och ett mf tidigare så vi vill vänta till minst v 12 gärna till efter RUL innan vi berättar. Vet dock inte om det kommer att gå att dölja magen ända till efter RUL i slutet på dec. Träffar svärföräldrarna minst varje helg och magen kommer snart att synas. Dessutom fick vi inte direkt några positiva reaktioner när vi berättade om sonen för 4½ år sedan. Så vi är lite kluvna.
    Min föräldrar kommer bli glada därför vill vi vänta tills vi vet att det ser bra ut.

Jag fick ett sms av min mamma när jag hade berättat för henne.. Hon har reagerat dåligt alla 3 gånger jag varit gravid o blviit typ chockad...

Hon skrev "Ja ha.. Slå mig hårt i ansiktig så jag känner att jag lever"  Ingen glad gubbe inget grattis ingenting.
    Men hon älskar mig, och även sina två barnbarn, men hon blir alltid lika negativ / chockad när jag är gravid o det tar hårt på mig.. Fällt många tårar pga henne
  • Anonym (V 8)

Fler som väntar tredje barnet som INTE känt fladder ännu?
    Jag är i vecka 14 och väntar o väntar på att få känna de där..

• Anonym (V 8)

Ännu en dag utan varken någon som känns eller gör ont eller så. Är allt normalt där inne så är jag nog väldigt lyckligt lottad!
    Vecka 14, går in i vecka 15 imorgon o jag känner mig SÅ himla "ogravid"
    Å en evighet känns det till RUL 18 dec.
    Med tredje barnet trodde jag att jag skulle känna mer än jag gör. Syns inget på magen heller.. Hoppas inget är fel bara..
    När är det lagom att berätta på jobbet? Och för de andra syskonen? Känns som det närmar sig iaf... I och med att jag går in i vecka 15 nu

• Anonym (V 8)

Väntar också mitt 3.e barn - BF 13 maj är i vecka 14

• Anonym (V 8)
    Ace1982 skrev 2014-11-11 22:31:58 följande:

Är det någon som har börjat känna bebisen än? Ibland tror jag att det är den jag känner men sen tror jag inte de... Är väl gas antar jag ;p längtar sååå till jag känner det lilla livet inom mig...

Med min dotter kände jag i v 16 och med sonen i vecka 14, väntar med spänning nu :D

Samma här, Längtar något så fruktansvärt, Minns inte riktigt när jag kände "fladdret" fr barn 1 och 2.. men de var inte så tidigt tror jag.
    Jag går in i vecka 15 imorgon :) Så de närmar väl sig iaf!
  • Anonym (V 8)

Jag är i vecka 15 - Går snart in i vecka 16, känner ingenting ännu av bebisen men tycker det borde komma. Det är ju mitt 3.e barn.
    Däremot har jag fått fruktansvärt ont emellanåt i svanskotan, samt att de strålar ut i mina lår, det har jag inte haft förrut...
    De strålar även och värker vid troskanten framtill liksom på vardera sida. Någon som vet vad det är och om man kan göra något åt det?!

Min mage syns inget heller... Fast jag är i vecka 15... O vi har ännu inte berättat för någon, inte ens de 4 syskonen hemma... Får se när vi berättar, troligen efter UL.
    Känns mest pinigt på jobbet att jag inte sagt ngt..

• Anonym (V 8)
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 11:17:12 följande:

Jag är i vecka 15 - Går snart in i vecka 16, känner ingenting ännu av bebisen men tycker det borde komma. Det är ju mitt 3.e barn.
    Däremot har jag fått fruktansvärt ont emellanåt i svanskotan, samt att de strålar ut i mina lår, det har jag inte haft förrut...
    De strålar även och värker vid troskanten framtill liksom på vardera sida. Någon som vet vad det är och om man kan göra något åt det?!

Min mage syns inget heller... Fast jag är i vecka 15... O vi har ännu inte berättat för någon, inte ens de 4 syskonen hemma... Får se när vi berättar, troligen efter UL.
    Känns mest pinigt på jobbet att jag inte sagt ngt..

någon som vet vad det kan vara?
  • Anonym (V 8)

Går in i vecka 16 Imorgon!
    Åh vad jag tycker det är mest jobbigt med KLÄDER just nu!
    Jag har fortfarande inte berättat något, varken för min familj, eller syskonen eller jobbet. Jag är rätt kraftig sedan innan 170 lång och 78 kilo... Så magen ser bara lönnfet ut...
    Men jag kan ändå inte ha mina tidigare tröjor då de smiter åt för mkt..
    Men har jag mammakläder blir jag ju avslöjad. (?) HUR gör man då...
    Jag vet inte vad jag ska ha för tröjor alls. BLÄ vilken dryg period då man känner sig stor och tjock bara, o ingen fattar varför man lagt på sig.

• Anonym (V 8)
    Kissemiss skrev 2014-11-19 10:20:36 följande:
    Börjar det inte bli dags att berätta snart då?:)
    Jo absolut, men jag hade tänkt vänta till RUL? Kanske för långt? de är inte förrän 18 dec.
    Är väl mest jobbet och syskon till barnen jag känner måste få veta snart.. Men jag känner mig också så osäker så magen inte syns. VARFÖR SYNS DEN INTE :( lite jobbigt att den är helt borta liksom, Har inte varit på varken Vul ell kub heller. Kanske ska ringa Mvc..
  • Anonym (V 8)
    Ace1982 skrev 2014-11-19 12:39:45 följande:

Det är säkert så att du bär detta barnet längre in, jag var betydligt mindre med mitt andra barn än med mitt första, med första syntes de i vecka 15/16 och med andra kunde jag lätt dölja det fram till vecka 30, denna gången gissar jag på runt vecka 20, visst jag är mer svullen på kvällen, å känner man mig väl så syns det TYDLIGT på brösten vilka jag inte har några i vanliga fall ;p

Har du inte några andra "symtom"? Så som ömma bröst, illamående,trötthet?

Det är det som är så märkligt, Jag känner mig Precis som vanligt TYP. Fast när jag tänker efter så har jag väl lite symptom ändå, Har mått väldigt bra alla dagar, inte illamående alls. Brösten är stora men jag hade F kupa från början så svårt att se. Men jag har ont i svanken när jag sitter och ont i höfterna när jag går.. Har ju blivit "FETARE" ell vad man ska säga, Gått upp i vikt men de gör jag ju för att jag tillåter mig själv att äta sötsaker i alldeles för stora mängder. :(
    Har två barn sedan tidigare som är 10 samt 7 år, så de var längesedan dom låg i magen...
  • Anonym (V 8)

[quote=74370807][quote-nick]Baby Doll skrev 2014-11-20 11:29:54 följande:[/quote-nick]

Igår vecka 13 + 0 med 7:e barnet

www.mybabydolls.se

Vart har du köpt byxorna? ???????????? /v 16 idag

• Anonym (V 8)

Jag har varken gjort Vul eller Kub och väntar såå mkt tills den 18.december då det är dags för RUL!
    Känns som en evighet!
    Jag är nu i vecka 16 med 3.e barnet, Känner mig så ogravid ännu... Känner ingenting, o skulle såå gärna bara vilja få ett ynka tecken iaf.

Jag vill väldigt gärna veta kön, då jag har två flickor sedan tidigare på 7 samt 10 år,  (önskar mig en till tjej)
    Medan min sambo absolut INTE vill veta kön och han har en av vardera sedan tidigare (o hoppas på pojke ändå..)

Hur gör man då? jag ska nog lyckas övertala he he ;)
    Nästa vecka (v 17) ska jag berätta för jobbet tänkte jag, börjar väl synas snart, o vill berätta innan de är dags för julbord för att slippa dessa frågor om varför man kör osv.

• Anonym (V 8)
    pco skrev 2014-11-28 00:08:08 följande:

Sofia86: vilken fin mage :)

Tyvärr får man inte sola,, strålningarna kan vara farliga. :/ vet hur det känns, känner mig oxå kritvit haha!

Strålningen kan vara farlig för alla, men det är INGET som påverkar bebisen i magen, så det är helt Ok att sola solarium.
Svar på tråden Bf Maj 2015