• Serah

Bf Maj 2015

Hej igen! Oj, var ett bra tag sen jag skev härinne. Jag går in och läser ofta hur det går för er :) men tycker det är så bökigt att logga in på mobilen så det är sällan jag är inloggad :p

Ser att det hänt lite för några av er iaf :D spännande!

Själv har jag ca 26 dagar kvar till bf. Men känner mig rätt så less nu. Jag är heltrött om dagarna. Men inga känningar alls, förutom lite sammandragningar till och från. Men inga som gör ont så det räknas väl inte som några förvärrar då heller.... Eller jo, nåt annorlunda har jag börjat känna, att det ilar längs med ena benet ibland, inte ofta. Men kag antar att det nog bara är pga fogarna? Inga förvärkar?

• Serah
    Miras mamma skrev 2015-04-24 10:37:27 följande:

Så roligt att vi alla är inne på slutspurten nu! Om bara några vcekor kommer många av våra stora magar ha förvandlats till en massa små bebisar :) Själv kämpar jag på med försäkringskassan för att få dom att förstår att jag inte kan jobba längre. Arbetar som sjuksköterska och går in i vecka 36 imorgon. Har fått avslag 2ggr och har foglossning som ger mig kramp i hela benen helt plötsligt utan förvarning. Ibland känns det som att FK bara kränglar till det för att man tillslut ska tröttna och ge upp.. :(

Men fy! Usch vad jag lider med dig! :( funkar det inte att du blir sjukskriven då? Eller är det det du bråkar om med dom?

Jag blev sjukskriven för två veckor sen. Kontaktade min bm och sa att jag inte orkade jobba mer pga diverse saker. Jag hade skrivit upp alla tunga saker som fanns att göra på jobbet (fsklärare) och förberedde mig på att vara offensiv. Men det första läkaren sa när han såg mig var "din gångstil tyder på att du har ont". Jag behövde knappt rabbla upp hela mitt försvarstal, endast en tredjedel. Sen sjukskrev han mig :o

Hoppas innerligt att du "vinner" mot försäkringskassan denna gång. Att vara sjuksköterska är ett tungt och påfrestande jobb, något som de på försäkringskassan birde veta! Stor kram till dig! Och lycka till :)
  • Serah
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

05.35 föddes min sötnos!

Stort grattis :D
  • Serah

Grattis till er som fått era bebisar!

Är så himla nervös just nu. Åkte in till förlossningen för att jag knappt känt några rörelser igår kväll och sen på morgonen. Nu är jag inne för igångsättning. Bebisen rör sig men väldigt sparsamt...

• Serah
    S1528 skrev 2015-05-04 12:48:37 följande:

Vilken vecka är du i med tanke på igångsättningen?

37+4

Bebisen är några minus mindre och så har han en cysta i buken de inte vet vad det beror på. De och de minskade rörelserna gjorde att det här beslutet togs.
  • Serah
    S1528 skrev 2015-05-04 13:12:40 följande:

Åh :/ Jag hoppas att igångsättningen går smidigt för dig och att liten är frisk och kry när han kommer ut!

Tack! Har iaf maken vid min sida men han delar inte samma oro (vilket kanske är bra)
  • Serah
    pco skrev 2015-05-04 17:33:00 följande:

Jag har oxå känt mindre rörelser o vart inne i omgångar. I morgon ska jag dit för att diskutera en ev igångsättning just för detta oxå.

Håller alla tummar att det går bra för er.

Och för att kanske lugna er lite så kan jag säga att rn cysta är inte farligt. Min systerdotter föddes oxå med det o samt jag själv, jag har hela tiden cystor som aldrig försvinner.

Tack för alla tummar! :)

Åh vad skönt att läsa! De tror att denna cysta är en dubbelvägg av tarmen men det kan ju inte kollas upp förrän liten är ute.

Har fått dropp och elektron på bebisens huvud nu.

Det kändes ganska tryggt att de valde igångsättning. Vet inte hur jag skulle klarat av dagen annars. Känner inga rörelser nu heller. Kanske bara en eller två buffar under hela den tiden jag varit inne. Så det känns bra med hjärtljuden låtandes bredvid.

Hoppas du också blir igångsatt så att du slipper oroa dig. För det är verkligen inte kul :( vilken vecka är du i då? Med tanke på att du fått komma in så många gånger innan de vill ta beslut om igångsättning?
  • Serah
    pco skrev 2015-05-04 19:08:22 följande:

Ja ursch förstår dig. I lördags kände jag den endast 1 gång o aa efter det väldigt lite oxå, jag sover dåligt o ännu sämre pga detta, jag har verkligen inte mått bra psykiskt nu det sista o dessutom har vi 4mf bakom oss o massa av års kämpande både med hjälp och på egen hand.

Idag är jag i v 38+5 så har 8 dagar kvar till BF men jag hoppas verkligen på en igångsättning som du. O det som skrämmer mig är att jag aldrig hört er stött på någon som haft såhär under så lång tid som jag t o m min barnmorska säger att 'ja det hör ju inte till vanligheten' o de på fl kan inte heller svara på varför det blir så för den ligger inte heller o sparkar inåt.

Hur snabbt fick du igångsättning efter du vart in o kollat? Jag är orolig att de imon säger att det inte finns nån ledig tid elr nåt på jätte länge :/

... Men va skönt för dig att vara inne o ha koll för då släpps ju alla oromoment för tillfället.

Det är nog ingenfara med cystan tror jag inte. Håller alla tummar för er.

Men fy! Att gå så länge med den oron! De borde de ju förstå! Det skapar ju både stress för dig och barnet, precis som ovanstående skrivit.

Kräv som sagt en igångsättning imorgon! För både din och bebisens skull!

De bedömde ganska snabbt för igångsättning. Jag var in och fick göra ctg, sen två ul, en där bm kollade och sen en med läkare. På första ul'et var det ingen rörelse alls, efter lite buffande rörde sig endast fingrarna. Sen när läkarna kom rörde han en fot eller så. Men allt som allt var det väl 1timme efter jag kom in som beslutet togs.

Han kom iaf ut efter 21. Det var riktigt tufft om jag ska vara ärlig, men gu så skönt att han är ute nu!

Han är fortfarande väldigt medtagen och slö vilket oroar mig en hel del. Han har inte heller tagit tag om bröstet utan fick bli matad med tesked. Nu ska jag försöka sova lite innan barnläkaren kommer. Maken somnade på två sekunder. Haha får se hur det går för mig ;)

Håller även tummarna för er som gått över tiden att det kommer igång nu!
  • Serah

Tack för alla grattis! :) ja, nu har vi all hjälp vi kan få här och det känns tryggt.

Under omständigheterna är iaf allt bra. Och de har, som ni skriver, full koll på honom :)

Pco: jag håller tummarna på att du blir igångsatt idag så att du slipper ovissheten!

Svar på tråden Bf Maj 2015