• Moolie

Bf Maj 2015

marriew skrev 2015-04-17 12:12:47 följande:

BB stängdes ner i början på 2000-talet. Det är helt sjukt. De har även stängt ner akutkirurgi m.m..

Politikerna vill inte att vi ska bli sjuka eller föda barn här uppe.

Har en väninna som bor uppe i norr också... Tycker att landstingen får på tok för lite pengar... Mödravården generellt verkar vara kraftigt nedskuren... Här nere har jag tre olika förlossningar att välja mellan och den fjärde blev nedlagd. Sjukt att det skiljer sig så...
  • Moolie
    Titt ut skrev 2015-04-17 17:10:35 följande:

De senaste dagarna har jag blivit extremt hungrig, extremt törstig och extremt trött. Jag har inget minne av att jag blev så här med mina tidigare barn mot slutet. Det enda jag kommer ihåg är att jag var extremt trött dagen innan de föddes. Men jag har ju idag 1 månad kvar till bf så det kan inte vara förlossningen som är på gång. Fler som känner igen sig?

Det lan ju vara en kombination av våren och graviditeten. :) Många blir otroligt trötta på våren.
  • Moolie

Tycker det känns konstigt att det ska behöva ta så långtid för bebisen att ta sig den lilla biten ut...!

• Moolie
    Kissemiss skrev 2015-04-21 20:10:37 följande:

Och jag tänkte tvärt om, vad långt det är till utgången haha

Haha! Så olika man kan tänka! ;) Men fyra timmar känns lite väl!
    marriew skrev 2015-04-21 20:39:45 följande:

Nu börjar jag känna mig psykiskt redo för en förlossning tror jag. Har haft ganska onda förvärkar inatt och under dagen, känner även ett tryck neråt och har haft lite vattniga flytningar. Så jag tror det börjar bli dags snart :)

Nät har du BF? :)
  • Moolie
    dita skrev 2015-04-22 07:38:49 följande:

Hej alla pigga och glada. Det var ett tag sedan jag var inne och läste nu eftersom datorn krashade :( ser att någon redan fått sina små liv stort grattis Till er och välkomna till världen till de små.

Tjejer jag behöver er hjälp fick en färsk blödning i söndags och de kunde inte se var den kom ifrån någon som varit med om något liknande?

Vilken vecka är du i? Jag hade blödningar till och från under första trimestern. Mödravården under första trimestern är rent avskyvärd. Men testa ring och försök få ett vul.
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-22 09:52:26 följande:

Jag har bf 7maj. Så det är nästan exakt 2 veckor kvar. Har tid hos bm nästa torsdag men hon sa att hon tror den hinner komma innan (hon kunde inte förklara varför, hon bara trodde det:) )

Då har vi samma BF! 7 maj är vi också satta till! :P

Men jag känner inte alls att något är på gång... Har sendrag, ont i magmusklerna och sjuka tryck nedåt ändan uppe från magens övre del... Hade väldigt vattniga flytningar... Men ah... Allt är väl normalt att känna egentligen...
  • Moolie
    dita skrev 2015-04-22 12:37:40 följande:

Jag har bf 20 maj så jag är väl i v 36 men lill tjejen där inne verkar i alla fall mår bra och blödningen har slutat.

Så dum jag är... Vi ska ju föda i maj allihop... Gravidhjärna delux! Hahaha! Jag hade en liten blödning jag också. Och då var jag i v36. Det kanske händer något speciellt precis då i den veckan?
  • Moolie
    litetmoln skrev 2015-04-22 12:41:29 följande:

Jag har också BF 7maj :)

Känns det som om det kommer tidigare eller senare? :) Jag tror mellan 1 och 7e!
  • Moolie
    litetmoln skrev 2015-04-22 18:11:51 följande:

Jag har ingen aning! Jag känner inget speciellt Förutom att jag blivit lös i magen. (Kroppen brukar ju ibland tömma sig när det närmar sig) Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 så jag ställer in mig på att det blir så nu med. Nr 1 kom på BF dagen. Men bebis får gärna komma innan då det är en massa saker som händer just runt den 7:e så jag känner mig lite stressad över det.

Känner du något speciellt eller varför tror du på innan BF?

Det är nog mest den fysiska påfrestningen... Just de senaste dagarna har jag känt mycket tryck nedåt och kan inte ta långa kliv utan att det tar emot...! Och sedan vill jag inte gå över så jag hoppas på den 1a! ;)
  • Moolie
    pco skrev 2015-04-23 12:31:22 följande:

Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.

Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.

Min lilla bebis rör sig varje dag men inte jätte mycket... Känner mest runt måltiderna... Att inte känna något alls måste vara oroande... Du kan inte köpa en doppler? Har du moderkakan i framvägg? Det skulle förklara en hel del...
Svar på tråden Bf Maj 2015