Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

[quote=74874234][quote-nick]Bebben84 skrev 2015-02-17 19:07:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Gud vad fina bilder

Så mycket finare minne än alla halvdåliga mobilbilder i spegeln!

• Kissemiss

Jag har ett nytt symptom här som jag tänkte kolla om någon annan har. Varje kväll (enbart kvällar) så bränner/hugger/svider/ilar det två cm över naveln och lite till vänster. Nös precis och AJ vad det brände till, ryser bara jag tänker på smärtan. Försökt googla lite men hittade inget bra. Vad kan det vara?

• Kissemiss

Vecka 28+4 idag och kom precis hem från BM, hjärtljud på 145 slag i minuten, mitt blodtryck var 125/70 och sockret låg på 4.2. Hon sa inte vad mitt SF mått var denna gång men jag följer kurvan perfekt, är på min egen kurva typ 1 mm över "standard"kurvan

• Kissemiss
    Fröken1987 skrev 2015-02-23 12:54:42 följande:

Igår höll jag på att greja med både det ena och andra ( i dålig ställning). Kändes bra! På kvällen kunde jag inte röra mig, min sambo fick flytta mig från soffan till sängen! Känns som ischiasnerven typ. Ni som haft ont, kommet det bara gå utför nu eller kommer det gå tillbaka??!! Idag är jag på jobbet, kan röra mig men fortfarande ont. Dock inte så jag gråter!

Det kommer och går :)
  • Kissemiss
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:58:20 följande:

Hur mår ni?

Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,

Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.

Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!

Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

Kanske var den där stora blodådran som klämdes? Testa googla vena cava syndrom
  • Kissemiss

Min bebis är verkligen galen i magen! Under dom sex timmar jag sitter på min kontorsstol så sover han kanske en timme. Resten av timmarna ålar och buffar han runt där inne så hela magen skakar. Verkligen inte lätt att koncentrera sig på jobb ;-P

• Kissemiss

försöker gissa vilka kroppsdelar jag ser och känner genom magen men det är ju omöjligt!! Jag har ingen aning om det är en fot eller hand. Jag känner alltid högt upp i magen, precis under brösten och sedan ut mot sidorna.. Hmmm vill veta ju

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-24 13:34:28 följande:

Jag förstår hur min ligger genom när hon har hicka :D då förstår jag vad som är upp och vad som är ner :)

Min filur verkar aldrig ha hicka! :P
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-24 10:25:16 följande:

Har någon här som jobbar på kontor fått graviditetspenning?

Nä det känns ju inte möjligt att få? Jag har sjukpenning dock!
Svar på tråden Bf Maj 2015