• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Titt ut
    Bebben84 skrev 2014-12-17 22:24:01 följande:

Häftigt att känna så tydligt :). Jag har moderkakan i framvägg och känner sparkar så fort jag lägger mig ner. Har även känt några utanpå. Helvild bebis här med :D.

Men med tanke på att jag har moderkakan fram så känner jag nog ändå rätt tidigt. Är i v18. Annars brukar man känna i v22-23. Så sjukt jäkla mysigt :). NU är det mysigt att vara gravid <3

Håller med dig till fullo, så mysigt att vara gravid nu. Jag njuter varje dag för jag vet att efter den här mellan perioden så kommer det bli tufft igen mot slutet. Så skönt att få må bra under julen.
  • Zorro

Jag håller med er andra. NU är egentligen den mysigaste tiden att vara gravid. Jag måste passa på att njuta ordentligt!

* Magen börjar bli stor, så det syns att jag är gravid, folk behöver inte spekulera och tissla och tassla, men ändå är den inte så stor att det är jobbigt!

* Sparkarna i magen är fortfarande mysiga, och revbenen får vara ifred från karatesparkar (min son var en riktig kampsportare i magen och jag minns hur ont det gjorde ibland).

* Jag kan gå uppför trappen till mitt jobb utan att bli så andfådd att jag måste stanna och vila var 5:e trappsteg.

* Jag kan fortfarande ha min vigselring, minns inte när jag var tvungen att hänga den runt halsen förra gången.

* Jag mår nästan inte illa alls längre!!! (Moffa julmat!!!)

• Zorro

Men det finns en nackdel. Förutom att magen är fin så känner jag mig sååååå ful. Kände samma sak under förra graviditeten också. Min hy är katastrofal, håret är glanslöst, inga kläder sitter som dom ska och jag orkar aldrig sminka mig längre. Och dessutom har jag fruktansvärt stressigt på mitt jobb just nu. Får flera gånger i veckan höra: "Hur mår du egentligen".

Vad ska man göra för att känna sig lite finare egentligen? Jag känner inte alls att jag har den där "utstrålningen" som man ska ha när man är gravid. =(

• Zorro
    Baby Doll skrev 2014-12-17 12:12:09 följande:

Hej alla tjejer!

Jag har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag varit ganska sjuk med lunginflammation Så jag har en del att läsa ikapp

Jag är gravid i vecka 17 + 0 idag- vad snabbt tiden går! Skrattande
    Här är jag + magen idag- 7:e barnet Hjärta

Tänkte passa på att fråga också om det finns fler därute som BLOGGAR?
    Skulle vara så roligt att följas åt även via bloggar då det blir mer "personligt" där

Ni är jätte välkomna att kika in hos mig:

www.mybabydolls.se

-Mamma till 6 småttingar i åldrarna 0-6 år och gravid BF maj -15-

Jag måste bara säga att du är FANTASTISKT vacker Baby Doll! Har du verkligen fött 6 barn?? FörvånadTungan ute

Bloggar tyvärr inte, men vill också ha tips på andra bloggar! Älskar din! =)
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-12-18 08:29:02 följande:

Men det finns en nackdel. Förutom att magen är fin så känner jag mig sååååå ful. Kände samma sak under förra graviditeten också. Min hy är katastrofal, håret är glanslöst, inga kläder sitter som dom ska och jag orkar aldrig sminka mig längre. Och dessutom har jag fruktansvärt stressigt på mitt jobb just nu. Får flera gånger i veckan höra: "Hur mår du egentligen".

Vad ska man göra för att känna sig lite finare egentligen? Jag känner inte alls att jag har den där "utstrålningen" som man ska ha när man är gravid. =(

Känner igen mig i det där! Var ganska nere ett tag pga det. Men jag åkte och köpte nya fina kläder som jag kände mig fin i (och bekväma!) och gick till frissan och slingade och klippte håret. Gjorde faktiskt susen för mitt "glow" :). Min hy är också katastrof nu men jag har accepterat det. Smink tar jag bara på det allra nödvändigaste som mascara och lite rouge typ. Jag brukar annars älska att sminka mig. På helgerna sminkar jag mig oftast inte om vi inte ska iväg förstås. Men en liten renovering är toppen :). Efter jul ska jag satsa på lite behandlingar tänkte jag :).
  • Pyssilullan

Dagen med stort D är Här för mig! om 3.5 timmar befinner jag mig på RUL :)
    Det ska bli så mysigt och spännande.
    Har dock en molande stickande värk i magen idag på vänster sida jag ej känt förr..
    Blir ju lite orolig men jag hoppas att allt ska kännas SÅ Bra ikväll iaf :)
    Min mage syns fortfarande inte (vecka 20 idag) o det är tredje barnet - så lite fundersam blir man ju om varför :)

Men HYN ja - HUA! Jag ser och känner mig hemsk.. Finnar ploppar upp här o där o på bröstet, räda prickar o torrt tråkigt hår som ser skitigt ut. :/ Tråkigt att de ska behöva vara så!

• Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-18 11:14:06 följande:

Dagen med stort D är Här för mig! om 3.5 timmar befinner jag mig på RUL :)
    Det ska bli så mysigt och spännande.
    Har dock en molande stickande värk i magen idag på vänster sida jag ej känt förr..
    Blir ju lite orolig men jag hoppas att allt ska kännas SÅ Bra ikväll iaf :)
    Min mage syns fortfarande inte (vecka 20 idag) o det är tredje barnet - så lite fundersam blir man ju om varför :)

Men HYN ja - HUA! Jag ser och känner mig hemsk.. Finnar ploppar upp här o där o på bröstet, räda prickar o torrt tråkigt hår som ser skitigt ut. :/ Tråkigt att de ska behöva vara så!

Åååh!! Stort lycka till :). Min tur imorgon bitti :)
  • Pyssilullan
    Bebben84 skrev 2014-12-18 11:19:00 följande:
    Åååh!! Stort lycka till :). Min tur imorgon bitti :)
    Ja jag minns att vi hade dagarna efter varann :)
    Overkligt det här! Bara 1 timme kvar nu! Åååååååh att man kan bli så nervös! :)
    Å de står ju att man helst ska vara lite kissnödig då man kommer dit men jag vete sjutton om de kommer gå, har redan kissat två ggr av nervositet. :(
  • Titt ut

När jag är gravid får jag alltid för mig att *fixa till mig"  så även denna graviditet för med sig en ny frisyr Om några dagar sitter jag hos frisören och får mig ett lyft Det brukar hjälpa mig och sen köpa fina gravidkläder, försöker sminka mig varje dag, men ska ta tag i det mer då jag älskar att sminka mig. Blir mest bara att jag slänger på mig maskara.

Pyssil­ullan lycka till nu!

• Pyssilullan

Hej på Er!

Åh nu är det över och vi är hemma igen, Jag blev framflyttad REJÄLT och är inte så långt gången som jag tror. Därav magen inte syns kanske och att jag inte känner puffar.
    Mitt BF är nu 1 Juni, (Hoppas jag får stanna i gruppen ändå) :)
    Så jag ska tillbaka på ett tillväxtultraljud om två veckor, i och med att bebisen var så liten, så vill dom kolla igen i och med att jag flyttades 3 veckor bakåt.. Så allt stämmer! För det stämmer absolut inte då man räknar från sista mensens första dag!