Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

eelliinnaa skrev 2015-03-19 19:27:13 följande:

Här finns det ingen föräldrargrupp, vi blev erbjudna med första men håller med om att den inte var så jättegivande, däremot skulle jag vill ha en grupp efter att barnet föds typ föräldragrupp där man kan prata av sig och inse att alla har det lika osv samt fråga dumma frågor;)

Jag avbokade föräldragruppen men önskar också att det finns en grupp efter att bebis är född!
  • Kissemiss
    Sabine skrev 2015-03-20 15:32:22 följande:

Har vart på besök hos barnmorskan idag. Sf-mått var 33 cm hjärtljud 128 bra blodtryck och bra Järnvärdet. Bebisen hade även fixerats sig :)

Går in i vecka 35 imorgon (34+0). inte långt kvar nu!!!

Blir kanske du som får första bebisen här i tråden :D

Jag är i vecka 32+4 idag!
  • Kissemiss

Är det någon som känner ryckningar i magen? Verkligen hela magen gungar. Det kan inte vara hicka eftersom ryckningarna varar över 20 min ibland!! Vad kan det va? Det är väldigt rytmiska rörelser så borde inte vara sparkar heller.. Han borde ju lnte kunna sparka var tredje sekund i 20 min..

• Kissemiss
    Blicka skrev 2015-03-23 05:39:43 följande:

Är du säker att det inte är hicka? Brukar ju " knäppa" regelbundet då.

Nä misstänkte hicka först, men i 20 min? :P
  • Kissemiss

BM idag (v34) SF mått på 33cm och hjärtljuden låg på 148 slag p/m. Han låg med huvudet nedåt men högt och rörligt som hon kallade det. Angående rörelser i magen så är det fortfarande full fart, inte så att han sparkar massor utan vrider och vänder på kroppen hela tiden. Trycker ut rumpan eller en fot.. Aldrig en lugn stund. Hans favoritplats är numera på höger sida av magen då han legat så i flera veckor nu, magen känns tom på vänster sida när jag trycker:P Kan faktiskt känna mig lite sidotung när jag reser mig upp! Känns så tydligt att han är på vänster sida hihi

• Kissemiss
    Blicka skrev 2015-03-24 15:03:29 följande:

Min bebis föredrar höger sida i magen har varit så länge! Ska till bm imorgon.

Ja jag skrev fel i sista meningen, min är också på höger sida Läste någonstans att det betyder pojke i magen.. Någon som kan dementera/bekräfta detta? ;P
  • Kissemiss
    Blicka skrev 2015-03-25 17:51:12 följande:

Bm besök idag. Hb 124 o sf mått mellan 28-29 cm. Gått upp 7 kg. Bebisen ligger med huvud neråt men lite på snedden. Hjärtslag 144 så allt bara fint.

Vilken vecka ?
  • Kissemiss
    marriew skrev 2015-03-25 20:43:05 följande:

Har du gått upp 7kg på hela graviditeten?

Va skönt isf, jag har gått upp 20 kg :/

18kg här (v34), helt galet egentligen! Inte konstigt att det är tungt att gå och resa sig upp! Barnvagnspromenader i sommar löser säkert många kilon !
  • Kissemiss

Jag jobbar sista dagen 2/4 och har BF 10 maj. Ska bli såååå skönt! Känner mig så tung och fogarna värker :( jobbar på kontor. Tar ut gammal semester och komptid som jag hade kvar, så behöver inte ta så många av namnsdagarna innan bebis är född :)

• Kissemiss

Magbild idag v35.. Nu har bristningarna dykt upp överallt.. Tycker även magen sjunkigt lite? Såå tungt :S Sista dagen nu på torsdag.. Har nedräkning...
Svar på tråden Bf Maj 2015