Inlägg från: fantasifull |Visa alla inlägg
  • fantasifull

Bf Maj 2015

Känns som brösten är mindre ömma idag, är det något som går upp och ner för er?

• fantasifull
    Elsa83 skrev 2014-09-15 20:14:34 följande:

Hej tjejer! Tänkte ansluta här, om jag får? Har ingen aning om hur man skriver ett privat meddelande, alltså hur man skriver in sig i listan.

Men jag är i vecka 4+3, plussade i söndags :)

Beräknad förlossning den 27 maj, såg att någon annan oxå hade den dagen, så spännande!

När hör man av sig till MVC?

Och vad betyder UVL som ni skriver om?

Som ni förstår är det första barnet!

Härligt! :)

Vul betyder vaginalt ultraljud - tidigt ultraljud för att se hur långt man är gången eller om man fått blödningar etc :)
  • fantasifull
    sophiejennifer skrev 2014-09-19 19:38:26 följande:

Vi har massor av tvillingar på både min och mannens sida, men vad jag förstod såg hon bara en å VUL. Men vi har fortfarande inte bestämt oss hur vi ska göra med abort eller ej. Det känns ju som att läkaren och BM såg något som var fel eller så eftersom båda rekommenderade det. 

Jag har i alla fall mått lite bättre idag, fick sova nästan hela natten och slapp spy. Men idag har det varit lite spyor. Jag äter bara det jag är sugen på eftersom det vänder sig i magen annars så det slank ner 1/3 kebabrulle. Middag fiskbullar i hummersås! Haha, känner mig som världens bästa fredagsmysare, kommer säkert somna innan idol är klart. Men sambon får väl skylla sig själv, det är hans spermiers fel att jag är tråkig Flört Fast han är så bra att ha, masserar, åker och köper päronsplitt sent på kvällen och står ut med mitt ständiga gråtande. Förstår inte hur någon klarar detta själv! Credd till alla ensamstående morsor. 

Jag har en vän som har ett barn som hon tog dagen efter piller med. Han är frisk och kry! Bestämmer ni er för stt vilja ha barn, Avvakta och gör ev abort om det tagit skada. Tror dock inte det är något Fara!
  • fantasifull

Va många vi är från Örebro i tråden! Väldigt kul! :) igår var jag hos BM men får inget tidigt ul trots MA sist. Får glatt vänta till kub som är om 4-5 veckor ^^,

Har börjat mått illa nu, inga kräkor än, men bra nära några gånger och brösten har expanderat :)

• fantasifull
    MorCaa skrev 2014-09-25 20:23:24 följande:
    Ja jag noterade det oxå.. :) vad trist att du inte fick nåt VUL.. Det var inga problem för mig.. :/ märkligt att det ska hänga på vilken BM man har. :(
    Ena sa att jag skulle få, den andra tyckte inte att det behövdes så vi får väl se. Hade en liten liten blödning nån dag efter BIM, lite i trosan och när jag torkade mig. Sen var den borta igen. Och inget mer. Men därför jag ville ha vul eftersom jag blev sjukt rädd. Dock inga fler sådana och symtomen för graviditet är väldigt starka. De var många veckor sedan nu Så jag behöver inte oroa mig!
  • fantasifull
    Jordgubb90 skrev 2014-10-13 20:38:47 följande:
    Min ser likadan ut v10+2. läkaren sa att det är tarmarna som svullnar :)
    Man ska nog inte lyssna så mkt på vad står i appen, syns en liten bulle på mig med :) v10 ;)
  • fantasifull

Vi ska på kub den 6/11 efter det kanske jag råkar inhandla något när det eventuellt blir en resa till Ullared :)

• fantasifull
    Tuvalie88 skrev 2014-10-15 22:13:41 följande:

Jag tror också att alla graviditeter är olika oavsett kön men man blir ju lite fundersam när det är en sån enorm skillnad från den förra graviditeten. Vi är så extremt nyfikna så vi kommer kika även denna gång, och går det inte att se på rul så hoppas vi kunna se på tillväxtultraljudet vi också kommer få göra.

Någon mer som lider av mycket illamående? Hur gör ni för att få behålla det ni äter?

Jag mår fruktansvärt på kvällarna, kan inte äta middag och blir apatisk i sängen/soffan, för rör jag mig kräks jag.. Försöker undvika att laga middag själv och äter massor på dagen, men jag inte hittat något som fungerar speciellt bra. Samarin gjorde att jag kunde sitta upp kvällstid iaf ... Förra gången mådde jag sämre i form av yrsel etc men så här illa mådde jag inte ena i närheten:/
  • fantasifull
    Hemlig78 skrev 2014-10-20 09:54:17 följande:

Ska på VUL igen ikväll efter att ha haft aprikos/orange flytningar igårkväll.
    Fy fan va jag är lessen nu :(

Samma här för mig! Gadden blödning i v 5 en i v 9 och då så att det var riktigt rött på pappret, sen rosa ... I flytningarna. Fick komma in för vul och allt såg fin fint ut. efter 5 dagar började det igen. Varenda morgon var det rosa/rött samt strimigt blod på pappret & igår hela dagen .. så nu sitter jag & väntar på min vul tid ... Blir galen! Kanske inte är någon fara, men fan det är så jädra jobbigt! Hade ett MA i januari som började med små blödningar så jag kan inte riktgt släppa den tanken. V 11 idag. Ser allt bra ut får jag leva på det efter det här och räkna med fler rosa/röda dagar. Har du varit på ditt vul?
Svar på tråden Bf Maj 2015