Bf Maj 2015
Det skulle vara hjärtan ju :(
Eftersom jag känner mig extremt träffad har jag startat en tråd som heter
BF i Maj - OK att ventilera ordet missfall
Kan tyvärr inte länka när jag är i appen men hoppas dom som vill hittar dit, så kan vi prata där istället så att vi inte gör andra illa till mods. Det har naturligtvis inte varit meningen, det räcker för min del att jag själv är väldigt illa till mods över min egen graviditet.
Välkomna :)
Hoppar också in.:)
Är 22 (varför fasiken visar min profil 44!!!???) Och är nu i 7+2. Alltså beräknat till 10 Maj. (Satsar på 3 då blivande gammelmormor fyller) är själv född 10 dagar tidigare än beräknat.
Jag har även adhd, diagnostiserad år 2005 så det är lite spännande då jag vet hurdan jag är.. väldigt spontan och lider av depression som kommer och går (som det ofta är med adhd diagnostiserade).
Men en baby var planerad, nu verkar det dock att min sambo är sympati gravid? Någon varit/är med om det? Han verkar vara mera ivrig över min graviditet än jag :D nädå, vi är jättd lyckliga båda två ?
Dock är jag verkligen jätte jättr trött, mår inte illa eller nåt..men tröttheten tar kål på mig. Haft anemi i tonnåren och verkligen kämpat att få värdet ens till 110... lite orolig att det kommit tillbaka.. och jag är intr van att vara trött direkt :D
Sorry, jag råddar. Vecka 7 (6+2)
Hejhej! Har inte skrivit på nån dag, men jag är i v 5+0! 27 år från ystad och detta är första barnet och jag är jätteglad och väldans nervös, men det är väl normalt?
Jag har haft illamående typ i 3 veckor men har som tur är klarat mig från att kräkas annars bara väldigt uppsvälld och ömmande bröst.
Det är en väldigt härlig känsla att vara gravid, trodde aldrig att det skulle kännas såhär!
Till "Den och den" ,
Kan ju inte citera från mobilen :-/
Vad kul! när är din Bf?
Vi skippar hälsosamtal och går direkt på inskrivning. Det blir i 10+1 och turligt nog är min sambo ledig då så han följer med! Annars är det inte ett besök vi hade prioriterat med tanke på hur bökigt det skulle kunna vara med hans arbetssituation.
Mår nog egentligen oförskämt bra, bara någon liten antydan till illamående någon enstaka gång, lagom ömma bröst, lite mensvärksliknande ibland, rätt gasig och knasig i magen iofs och ganska mycket flytningar. Och trött som en gnu då förstås hehe.
Jag jobbar som förskollärare så det är rätt tufft ibland när tröttheten kommer. Skulle tro att jag kommer jobba mars ut och kanske någon vecka i april men inte längre då jobbet är ganska tungt.
Har tid hos barnmorskan 10/10 och sambon följer med om han har möjlighet (hoppas det).
Förresten vem här var det som skrev att det var kul med någon från Borlänge i början av tråden? Det stod Anonym har jag för mig...
Ha det gott alla!
Lyckan är total idag!
Vi var inne på vårt VUL och fick se en 17mm stor hinnsäck med ett litet pickande hjärta i!
Tror att det är lite litet för tiden (6+6) men säcken var 5 mm i vecka 5+4 så 12 mm ökning på 8 dagar känns ju jättebra och ett hjärta som pickar på är ju kanon! Så jag är hur glad som helst.
Ska bli spännande sen när det gått lite längre att se vilken vecka jag är i :)
Jag ringde BM ganska omgående och det var tur för det fanns ingen tid för inskrivning förrän 10+1 (och den fanns nog inte egentligen utan hon klämde in en) och det är lite senare än dom brukar göra på den kliniken men ingen panik för min del! Huvudsaken för mig är att jag får gå till just denna barnmorskan :)
Det är på en privat klinik och hon är väldigt omtyckt så det har ju med saken att göra. Hon fanns i Sjöbo innan där jag bor men har blivit flyttad till deras mottagning i Tomelilla och hälften av hennes mammor är från Sjöbo ;), värt att åka en bit! :)
Hälsosamtalet hoppade jag över, det fanns ju ingen tid. Men jag har ju två barn sen innan så det känns helt okej!
En fråga till er som vet: Jag har inte haft mens sen i maj pga pco. Vore kul att veta när själva befruktningen skedde. Någon som kan räkna ut vilket datum befruktningen skedde om jag idag är i v 9+6? :) jag vet inte hur man räknar.
Jag har en liknande fråga!
Jag är i vecka 10+6, men betyder inte det att om jag räknar tillbaka 10 veckor och sex dagar så är det den dagen jag blev befruktad?
Jag måste ha missat namndiskussionerna så skulle gärna väcka det igen. Vad har ni tänkt för namn? :)
V13 (12+3)
Så söta ni är som skriver era veckor ;)
Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.
Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?
V9+5