Bf Maj 2015
BF +2 och jag börjar klättra på väggarna nu.. Tycker synd om alla som fått gå över två veckor alltså.. ;(
BF +2 och jag börjar klättra på väggarna nu.. Tycker synd om alla som fått gå över två veckor alltså.. ;(
MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)
S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm
Om bebis har svårt att rapa, prova hålla den över axeln och lyft ena benet uppåt (som om bebis tog ett stort kliv uppför en trappa typ). Resulterar alltid i stor rap hos oss :)
Min lilla tjej blev fem veckor i måndags.. Imorgon är det dags för bvc igen och det ska bli så spännande att se hur mycket hon växt. Förra veckan hade hon gjort en spurt och växt 2 (!) cm på fem dagar! Hon har lagt på sig nästan 300g mellan varje mätning så jag tror att vågen kommer visa närmare 5 kilo imorgon :)
Hon ler mycket och ofta nu, och tur är väl det.. Det är liksom belöningen efter en jobbig natt med alldeles för lite sömn!
Eftersom liten växer så det knakar är det dags att fylla på bebisgarderoben med nya storlekar..
Men, vart hittar man fina barnkläder utan en massa tryck och grejer? Något lite i stil med Kappahl's Newbie? Jag söker neutrala färger som beige, ljusrosa, lila etc. Har bara hittat några guldkorn på Lindex och HM.. Tycker att jag plöjt igenom alla de "vanliga" webbshopparna utan att hitta så mycket :/
Tips mottages tacksamt :)
Nu behöver jag råd och lite input om hur det fungerar för er andra..
Min snälla lilla bebis som tidigare sovit på nätterna mellan 00-10 endast med avbrott för mat har blivit ett litet nattmonster..
Helt plötsligt kan jag inte natta henne i babynestet i vår säng som förut. Hon är verkligen trött, det syns tydligt och hon somnar av och till, men slår och fäktar med armar och ben som tokig. Dessutom flämtar och grymtar hon i sömnen som om hon vore superstressad, det gör att jag inte får någon sömn heller :/
Hon skriker inte så hon verkar inte ha ont i magen. Mätt är hon och gos hjälper inte heller..
Jag tror att hon nästan 7v gammal har upptäckt sina händer, för de är i munnen betydligt oftare än tidigare. Kan sparkandet och fäktandet ha något att göra med att hon är i något slags fas där de utvecklar motoriken?
Hur funkar det hos er?
Hej.
Rätt så intim fråga men måste fråga..Hur lång tid efter fl hade ni sex? Bör man vänta 8 veckor med tanke på infektionsrisken eller är det lugnt så länge allt hat läkt där nere?
Min lilla är sju veckor och brukar vara vaken mellan ungefär 10.30 och 00.00 med avbrott för någon kort sovpaus (ca 5-10 min) då och då.. Sen sover hon resterande tid med avbrott för mat.. Tacksamt med koncentrerad sovtid :)
Vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå? Bollar ni mycket med bebisen eller ligger h*n mycket själv i babysittern tex?
Idag är det riktigt varmt här på västkusten och ännu mer värme är att vänta i helgen.. Hur klär ni bebis, och bäddar i vagnen såhär varma dagar?
Just nu är vi ute på en promenad och lillan har tunn body och bomullsbyxor på sig.. En ljus filt över den svarta suffletten men ingen filt i vagnen eftersom jag är rädd att det blir för varmt.. Sockarna har jag tagit av, det är ändå 20 grader i skuggan och fötterna känns svala men inte kalla..
Så, hur gör ni? Eller stannar ni inne?
Ska vi starta en majtråd o fortsätta skriva där? Kanske hittar några fler dit?