• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84

Min dotter på 8 år börjar fatta vad som händer. Självklart har vi inte sagt något. Men igår såg hon min kvällssvullna mage och stirrade med STORA ögon. Idag var hon med mig och köpte nya kläder. Hon vaktade mig som en hök och iaktog varje steg. Hon brukar annars alltid gå till sin avdelning och titta. Men inte idag. Sen kom det fråga efter fråga om varför jag köper så stora kläder som inte sitter tajt om magen. Nu över middagen säger hon spontant "mamma, bara så du vet så kommer jag bli ÖVERLYCKLIG när jag får ett syskon". Sen frågade hon massor om bebissaker osv. Blir tufft att dölja det här i 2 månader till :/

• minismurf86
    Bebben84 skrev 2014-09-12 11:18:12 följande:

Precis, har en dotter sedan innan men hon är 8 år (annan pappa).

Men jag räknas som andragångsföderska så kroppen kommer ihåg allt= allt händer snabbare.

Skönt att jag inte är ensam om att behöva mammabyxor redan . Ska köpa ett par mamma-tights idag. Får bo i dom ett par veckor.

Med min dotter så syntes magen rejält i v10 och det gick inte att dölja längre än så. Folk kom fram och grattade och frågade om jag hade två st i magen haha! Var inställd på att bli stor som ett hus MEN- det blev jag inte! Magen växte i raketfart i början men sen inget mer. Hade knappt mammakläder.

Denna gång räknar jag med att bli större. Ska redan nu börja låna sambons skjortor. Får bli det och tights fram tills efter kub-testet

Oj, V.10!! Ja ska bli intressant att se hur stor man blir hehe

Ska bli kul att följa och se hur de går!!!

Just nu tycker jag att det spänner både här och där!!!

Önskar en trevlig fredag och helg!!
  • Anonym

Roligt med någon i precis samma fas. Min växtvärk har vilat i några dagar, har bara känt någon gång. Men idag verkar det ha kommit igång igen. Jag får som mensvärk, men det håller i sig kan 1-2 minuter och sen släpper det. Det är nu någon gång under helgen som hjärtat börjar slå för den lilla för oss, det tycker jag är jättehäftigt! När ska du till mvc? Jag har tid 22a Sep, om drygt en vecka. :)

Anonym skrev 2014-09-12 18:15:50 följande:

Vad kul, du och jag är på precis samma dag! Jag är svullen på kvällarna, sura uppstötningar, konstant växtvärk (känns mest när jag sitter eller ligger). Jag sover nästan 9-10 timmar/dygn nu.

• Erikali
    Anonym skrev 2014-09-12 19:42:03 följande:

Roligt med någon i precis samma fas. Min växtvärk har vilat i några dagar, har bara känt någon gång. Men idag verkar det ha kommit igång igen. Jag får som mensvärk, men det håller i sig kan 1-2 minuter och sen släpper det. Det är nu någon gång under helgen som hjärtat börjar slå för den lilla för oss, det tycker jag är jättehäftigt! När ska du till mvc? Jag har tid 22a Sep, om drygt en vecka. :)

Haha gud så roligt lika vi är. Jag ska också på inskrivning 22 sep. Ja, jag är jättefascinerad av allt men samtigigt jättelost. Ingen aning om vad man ska göra! När vågar man köpa grejer? När är det för sent att beställa vagn tex. Var bor du? :)
  • Ciconiidae

Jag kommer få alla kläder från en vän, resten köper jag väldigt sent tror jag. Vagn vet jag inte alls vad jag ska ha eller om jag ska ha ny eller begagnad. Tänkte kolla i någon barnvagnsbutik när jag går förbi vecka 12 och försöka reda ut djungeln. Sen kommer jag försöka köpa så lite som möjligt och istället köpa när barnet kommit om jag känner behov av det.

Jag bor i Göteborg, var bor du?

Erikali skrev 2014-09-12 20:07:29 följande:

Haha gud så roligt lika vi är. Jag ska också på inskrivning 22 sep. Ja, jag är jättefascinerad av allt men samtigigt jättelost. Ingen aning om vad man ska göra! När vågar man köpa grejer? När är det för sent att beställa vagn tex. Var bor du? :)

• kathen
    nathalieg91 skrev 2014-09-12 07:56:28 följande:
    Jag går också på progesteron :) känner inget annorlunda från tidigare graviditeter då jag inte tagit progesteron! Har lite ömma bröst, lite molvärk som kommer och går och uppsvälld mage, men hade somsagt likadana symptom då jag inte gick på progesteron så det har inte påverkat mig direkt!
    Jag har också väldigt ömma bröst och bröstvårtor. Det spänner till i brösten och gör ont, känns som att dom blir större och det gör riktigt ont ibland. Magen sväller upp fast det gör den alltid på mig (har IBS) men jag är riktigt trött också och idag har jag varit supertrött. Thank God it's friday säger jag bara... kändes riktigt tungt att jobba idag!  Fast allt det här kan även vara biverkningar från progesteronet.... men jag hoppas såklart att det beror på graviditeten. Är så himla orolig över att få MA igen så har svårt att slappna av. Har tagit progesteron (crinone) i 25 dagar nu och det stod på bipacksedeln att eventuella biverkningar är snabbt övergående så då borde de ha gått över vid det här laget, visst?

Vad tar du för typ av progesteron?
  • kathen
    Den och den skrev 2014-09-12 07:07:27 följande:
    Jag tar progesteron :)

Symptom på graviditet som jag har är extrem trötthet, ömma bröst och "mensvärk".

Jag kommer knappt ihåg vad det stod för biverkningar, men det var väl att man kunde få uppspänd buk bland annat? Vet att jag var lite nervös för det för jag har rätt känslig mage så. Men jag har inte känt det precis faktiskt...

När jag hade tagit det i tre dagar så fick jag jätteobehagliga skakningar! Gick över på någon timme, men fy vad läskigt det var. Har tagit det i 12 dagar nu :)

Hur känner du då?
    Tar du också progesteron pga upprepade missfall? Vi får stötta varandra lite extra i så fall :) Jag avundas dom andra som pratar barnvagnar och sånt redan. Jag tänker inte ens i dom banorna, för mig är ett plus inte lika med barn utan lika med missfall...

Läskigt med skakningar! Jag har ungefär samma symptom som du! Vilken typ av progesteron tar du?
  • Bebben84

Usch min mage är så stor nu på kvällen att jag ser ut att vara i femte månaden. Spänner och gör ont också :(. Hoppas det bara blir så i början och att det lägger sig igen snart. Längtar efter att få mage men detta är ju inte bebis utan bara svullnad

• nathalieg91
    kathen skrev 2014-09-12 20:44:02 följande:
    Jag har också väldigt ömma bröst och bröstvårtor. Det spänner till i brösten och gör ont, känns som att dom blir större och det gör riktigt ont ibland. Magen sväller upp fast det gör den alltid på mig (har IBS) men jag är riktigt trött också och idag har jag varit supertrött. Thank God it's friday säger jag bara... kändes riktigt tungt att jobba idag!  Fast allt det här kan även vara biverkningar från progesteronet.... men jag hoppas såklart att det beror på graviditeten. Är så himla orolig över att få MA igen så har svårt att slappna av. Har tagit progesteron (crinone) i 25 dagar nu och det stod på bipacksedeln att eventuella biverkningar är snabbt övergående så då borde de ha gått över vid det här laget, visst?

Vad tar du för typ av progesteron?
    Okej!! Jag har också IBS så är typ alltid lika svullen haha :) jag tar lutinus pga upprepade missfall (ma).. Har haft 3 i rad som upptäckts i v10 (graviditeterna har avstannat i vecka 8 varje gång ) så jag vågar inte njuta, planera eller vara glad för denna graviditet än!! Blir helt svettig när jag ser alla diskutera barnvagnar redan!!
Svar på tråden Bf Maj 2015