• Bebben84

Bf Maj 2015

litetmoln skrev 2015-04-09 20:55:07 följande:

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Oj låter som om vi har lika med foglossningen :(. Har haft det sedan V8 och kryckor sedan v13. Men i mitt fall diskuterar läkare och bm att sätta igång mig i v38 för att jag ska slippa gå runt och ha ont mer i onödan. Bebisen är ju klar då och då kan man börja tänka på mig för första gången i graviditeten. Inget din bm pratat med dig om?
  • Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-10 10:28:51 följande:
    Fy. Stackare!

Jag fick foglossning runt vecka 20. Och sen bara blivit värre. Hon har inget nämnt om igångsättning. Jag har nog inte den bästa BM då hon inte varit så intresserad av mina smärtor alls. Viftar mest bort det. "vissa får ju foglossning". Men jag kan ju knappt röra mig så förstår inte varför hon inte har mer att komma med. Jag kanske skulle ta upp igångsättning med henne.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Men fy vad trist med en sån bm :(. Min har nog tagit det på mer allvar än jag gjort tror jag. Hon ville sjukskriva mig tidigare än jag gjorde och vill ta ut bebisen så jag kan börja må bra igen. Tar ju oerhört på psyket att konstant ha smärta. Ja du vet ju :/. Ta upp igångsättning och se vad hon säger. Jag får besked om 10 dagar om hur det blir. Hoppas innerligt på att bara behöva gå till v38
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-12 18:39:24 följande:

phpn62sVA41327.jpg

Mina vänner ordnade världens finaste baby shower för mig idag! Känner mig så lycklig och bortskämd!! smile1.gif

Wow!! Gud så fint!
  • Bebben84

Bara jag som har fruktansvärt mycket förvärkar? :( det tar enormt mycket på krafterna. Har varje kväll med ca 3-5 minuters mellanrum i timmar. Nu senaste dagarna med tryck nedåt också. Vecka 35

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-12 23:18:26 följande:
    Gör dom ont? Förvärkar ska väl inte vara smärtsamma?
    Dom känns. Går inte alltid över med alvedon heller. Men jag måste stanna och andas igenom dom. Vissa gnyr jag mig igenom :/
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-04-12 23:27:12 följande:
    Har du pratat med förlossningen?
    Jo några ggr. Är ju omföderska så är inte ovanligt. Fått samma råd varje gång. 2 st alvedon, varmt bad, vila. Nåt brukar oftast hjälpa tillslut. Men är så jäkla jobbigt att ha så varje kväll. Tar på krafterna. Och det är ju lång tid kvar :/
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-04-12 23:39:53 följande:
    Usch det förstår jag. Du tror inte det skulle hjälpa med TENS?
    Har en tens med elektroderna är slut. Ska köpa nya imorgon. Får se om det hjälper
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-04-13 09:31:06 följande:

Jag har med förvärkar som jag måste andas igenom. Men oftast går det över när jag tar Alvedon och duschar eller vilar.

Skönt att inte vara ensam om det :)
  • Bebben84
    Sajood skrev 2015-04-13 15:49:20 följande:

Är i 36+6 idag. Har mycket sammandragningar, så pass att jag blir alldeles andfådd. Men inga värkar alls. Gör dock ganska ont för barnet ligger långt ner och trycker. Svårt att röra sig...

Har också en Bugaboo Donkey (fast med röda suffletter) som står och väntar.

Jag har exakt samma. Klockade dom tillslut.
  • Bebben84
    Moolie skrev 2015-04-13 20:03:27 följande:
    Har glömt fråga dig vad det är för app du alvänder! Den verkar super smidig!
    "Värkapp" heter den :)
Svar på tråden Bf Maj 2015