• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Titt ut

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom

• fr0kenandersson
    Titt ut skrev 2015-05-17 13:05:17 följande:

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom smile1.gif

Åh grattis!!<3
  • Isabella93

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom

Jätte Grattis till er! :D
  • Isabella93
    frida-li skrev 2015-05-17 10:27:50 följande:

BF -7 här nu. Har galen halsbränna som gör att jag nästan måste sova sittandes för att det blir värre i liggläge. Har börjat få som sendrag också i rumpa och lår på kvällarna och jag känner hur bebisens huvud trycker på neråt.

Fick en plötslig smärta igårkväll i underlivet av vad det kändes som att det typ öppnade sig inuti. Började gråta av smärtan för att det gjorde så ont men det gick över fort iaf. Kände en superoro då inför hur jag ska klara förlossningen om jag grät för den korta smärtintervallen, Sa till min kille att de lär måsta söva mig om jag e så vek. Gick o la mig och hann sova i nån timme och sen vaknade jag av en tvålaktig smak i munnen och fick rusa till toaletten för att kaskadkräkas.

Började googla på om kräkningar kunde vara upptakten till förlossningen, men hittade inget tydligt skrivet om det. Bara det man redan vet om att man kräks när bebisen är väldigt långt ned när man är öppen 7 cm typ, men jag har ju förmodligen inte ens börjat öppna mig.

Nu är jag såklart på helspänn. Vill så gärna få den här veckan att bara vila upp mig innan bebis kommer, så hoppas hon håller sig kvar i magen till BF. 

Känner igen den där smärtan, får det väldigt ofta när jag går så jag bara böjer mig framåt och får andas ordentligt. I torsdags började jag även få som ett tryck i mellangården och hela vägen upp mot svanken, det känns som att något pressar mot huden inuti samtidigt som en smärta man får när man slår i svanskotan. Kan knappt röra mig för att det gör så ont.

Idag har jag även enorm mensvärk längst ner i magen och tryck nedåt. Mycket ont nu på slutet, bf är om 4 dagar..hoppas lilla bebisen kommer innan det.
  • frida-li

Tack!!!!! Behövde verkligen få höra det. Stickningarna och ilningarna känns superläskiga om de skulle eskalera och hålla sig längre skulle jag svimma.

S1528 skrev 2015-05-17 11:51:56 följande:

Smärtan du kände inuti känner jag precis igen mig i, jag vet inte vad den beror på men jag har läst att den kan bero på att bebisens huvud kommer emot nerver i bäckenbotten..

Jag hoppas att det kanske känns lite bättre när jag säger att förlossningssmärtan inte alls hade samma karaktär..

Jag hade väldigt smärtsamma ilanden i underlivet den sista tiden innan förlossningen och gruvade mig verkligen. Men när det väl var dags så var det helt annorlunda, till att börja med ville jag inte ens ha lustgas, och längre fram ville jag inte höja lustgasen ifrån 50/50 blandningen. Och jag är då absolut inte någon övermänniska när det gäller smärta..

Låt inte smärtan skrämma dig, du är så nära ditt livs häftigaste upplevelse och efteråt kommer du att vara så stolt över vad du klarat av!

• frida-li
    Isabella93 skrev 2015-05-17 14:11:19 följande:

Känner igen den där smärtan, får det väldigt ofta när jag går så jag bara böjer mig framåt och får andas ordentligt. I torsdags började jag även få som ett tryck i mellangården och hela vägen upp mot svanken, det känns som att något pressar mot huden inuti samtidigt som en smärta man får när man slår i svanskotan. Kan knappt röra mig för att det gör så ont.

Idag har jag även enorm mensvärk längst ner i magen och tryck nedåt. Mycket ont nu på slutet, bf är om 4 dagar..hoppas lilla bebisen kommer innan det.

Hajar att du vill att det ska va dags nu när du får så ont mycket. Låter som det är på gång iom mensvärksontet :)

Känner att jag blivit hyffsat skonad från krämpor min sista tid. Bara korta stunder av ont liksom.

Hoppas på mycket egentid och chans till vila den här veckan. De sista dagarna i livet utan barn. Så konstigt att förstå. Väldigt overkligt fortfarande att det kommer finnas en liten bebis i vårt hem snart som jag kommer vara mamma till.
  • Isabella93
    frida-li skrev 2015-05-17 16:51:23 följande:

Hajar att du vill att det ska va dags nu när du får så ont mycket. Låter som det är på gång iom mensvärksontet :)

Känner att jag blivit hyffsat skonad från krämpor min sista tid. Bara korta stunder av ont liksom.

Hoppas på mycket egentid och chans till vila den här veckan. De sista dagarna i livet utan barn. Så konstigt att förstå. Väldigt overkligt fortfarande att det kommer finnas en liten bebis i vårt hem snart som jag kommer vara mamma till.

Vad skönt att du inte haft ont så mycket..ja har nu haft värkar från o till i 2 veckor men idag är det extremt. Och det känns inte som att det är något som kommer o går heller utan det är konstant.

Jaa..man får ta sista tiden nu o bara fokusera på sig själv. Skämma bort sig själv lixom :) jag håller med, känns helt overkligt att man snart är mamma!!
  • Bebben84

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom smile1.gif

Stort grattis!!
  • Blicka

Grattis tittut! Förstår att det är svårt att sluta titta o fokusera på att sova - så det ska vara enligt mig

• Blicka

Nu har jag varit igång hela dagen! Först städning o sen kalas för son, barn o vänner. Förvånansvärt pigg ändå men kommer sova gott i natt. Imorgon inskrivning inför snitt.