Bf Maj 2015
Här där jag bor i Blekinge finns ingen privat ultraljudsklinik utan närmsta är Malmö :/ Hade det vart lite närmre hade vi nog åkt.
Här där jag bor i Blekinge finns ingen privat ultraljudsklinik utan närmsta är Malmö :/ Hade det vart lite närmre hade vi nog åkt.
När jag fick min första dotter fick jag tipset att strunta i alla bröstvårtesalvor och trycka ut lite bröstmjölk istället och smörja brösten med (för hur gott kan det vara att suga på ett bröst med salva på). Sagt och gjort, smörjde med bröstmjölken och vårtorna mådde prima :). Spar på pengar med :P
Vet ni förresten om det finns en Facebookgrupp eller nåt där man kan prata lite mer privat?
Kan ingen lägga ut länken till Facebook sidan ?
Hej!
Jag hoppar in i denna tråd :) Bf 31/5, vecka 21. Andra barnet, bor i Västerås :) vi gärna bli inbjuden till fb-gruppen!
Hej,
Jag skulle gärna vilja gå med i fb-gruppen.
29 år, BF 21 maj och jag bor i Göteborg. :)
Hejsan alla blivande majmammor!! ( Och grattis igen Kanien) Kul att man känner igen någon!
Jag har inte bf juni, utan bf maj numera, så tänkte kolla med er om jag får hänga lite med er 27 åring, från Västmanland som väntar vår första lille skatt
Såg att det finns en FB grupp också, vore jättekul att vara med i den! Vet inte vilka som är aktiva här längre, någon som vet hur jag gör för att vara med?
Ha det bra!
Jag vill också vara med i fb gruppen! Vet inte hur man skickar pm på familjeliv, sitter bara på mobilen.. Kan inte du vara snäll och lägga till mig i fb gruppen? Jag heter Siri Alina Karlenius
Har läst tråden men aldrig kommenterat då jag glömt inloggning osv. Väntar barn 16 Maj och har en dotter innan född Maj 2011. Tänkte bara tillägga att det med smärtlindring är väldigt inv, jag använde tens och var öppen 7 när jag kom in, och fick ryggbedövning vid 9 cm vilket jag tyckte vart konstigt i 3 år tills jag nu fråga min bm om varför. Hon sa att man inte bara kollar hur mycket man är öppen utan även hur långt ner barnet är o kanalen vilket mitt barn inte var långt ner, därav varför jag fick bedövning sent för att kunna slappna av och låta barnet sjunka ner. Hade jag inte fått den hade det tagit minst 6 timmar mer än det gjorde trodde hon så skönt att nu få ett svar:) Så självklart kan man få bedövning även om mankommer in senare till förlossningen:), sen är det väl inte jättevanlogt att få ryggbedövning så pass sent som jag men bedövning finns om man vill och hinner, kan ju gå väldigt fort oxå:) spännande med så mycket bebisar i maj<3