• Moolie

Bf Maj 2015

Blicka skrev 2015-06-23 21:41:29 följande:

Hur tänker ni andra runt preventivmedel? Vad väljer ni? Måste bestämma mig för ngt men är kluven... Spiral el minipiller typ cerazette. Har kört utan i ca 8 år eftersom vi inte trott oss kunna bli gravida på egen hand, vilket vi ändå blev, o tre barn räcker fint känner jag

Min man klippte! Så sjukt gött!
  • Moolie
    Blicka skrev 2015-06-24 09:48:18 följande:

Skulle inte min göra o inte heller jag är beredd att sterilisera mig. Men smidigt!

Absolut! Min man har tre barn nu och det räcker för honm. Men jag kan inte ta det beslutet då jag kanske hade kunnat tänka mig en till om min man går bort och jag räddar en barnlös man senare... Det är verkligen att ta ut saker i förskott. Men jag är ung ännu, min man är inte lika ung.
  • Moolie
    S1528 skrev 2015-06-25 09:33:59 följande:

Nu behöver jag råd och lite input om hur det fungerar för er andra..

Min snälla lilla bebis som tidigare sovit på nätterna mellan 00-10 endast med avbrott för mat har blivit ett litet nattmonster..

Helt plötsligt kan jag inte natta henne i babynestet i vår säng som förut. Hon är verkligen trött, det syns tydligt och hon somnar av och till, men slår och fäktar med armar och ben som tokig. Dessutom flämtar och grymtar hon i sömnen som om hon vore superstressad, det gör att jag inte får någon sömn heller :/

Hon skriker inte så hon verkar inte ha ont i magen. Mätt är hon och gos hjälper inte heller..

Jag tror att hon nästan 7v gammal har upptäckt sina händer, för de är i munnen betydligt oftare än tidigare. Kan sparkandet och fäktandet ha något att göra med att hon är i något slags fas där de utvecklar motoriken?

Hur funkar det hos er?

EXAKT samma här! Hud mot hud och mamma i sängen är det enda som gäller! Tar det som en fas. Nästa vecka åker spjälsängen fram. Orkar inte sova såhär längre. Men vill inte förstöra eller göra fasen värre genom att ändra för henne NU...!
  • Moolie

Min 5-veckors sover 00-08 och vaknar med 2-4h intervaller för mat. Sen sover hon ibland 2min-2h mitt på dagen. Hon sover mer och längre utomhus i vagnen.

• Moolie
    Kissemiss skrev 2015-06-28 00:14:19 följande:

Vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå? Bollar ni mycket med bebisen eller ligger h*n mycket själv i babysittern tex?

Jag nackövar, benövar, babysittern, går en promenad, vilar middag osv. Och AMMAR mycket. Hon vill INTE vara ensam.
  • Moolie

dropparna får i regel stanna... Men fy som hon klöks. Värre än när jag försöker ge henne nappen!

• Moolie
    S1528 skrev 2015-07-01 14:00:08 följande:

Idag är det riktigt varmt här på västkusten och ännu mer värme är att vänta i helgen.. Hur klär ni bebis, och bäddar i vagnen såhär varma dagar?

Just nu är vi ute på en promenad och lillan har tunn body och bomullsbyxor på sig.. En ljus filt över den svarta suffletten men ingen filt i vagnen eftersom jag är rädd att det blir för varmt.. Sockarna har jag tagit av, det är ändå 20 grader i skuggan och fötterna känns svala men inte kalla..

Så, hur gör ni? Eller stannar ni inne?

Hade enbart body och inget på och vagnen var i skuggan hela tiden med vädringsluckan öppen... ÄNDÅ plockar jag upp en dyngsur bebis...
  • Moolie
    Kissemiss skrev 2015-07-03 07:55:25 följande:

Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D

Ja, jag vill då inte ha fler! Räcker med en! Får rysningar och blir illamående vid tanken på att genomgå allt detta igen!
  • Moolie

Det är 14 månader mellan mina bonusar... Inget jag skulle rekommendera... Men oj så kul de har tillsammans...

För att ha barn tätt är det nog viktigt att man är ödmjuk inför varandras egentid...

• Moolie
    Isabella93 skrev 2015-07-13 06:31:46 följande:

Hej tjejer!

Jag måste få veta vad ni tycker..

min sambo bestämde med sin bror i lördags att de skulle åka iväg o festa. Han frågade mig lite hastigt om han fick och jag som känner mig elak av att säga nej sa bara "det får du avgöra"

Någon timme senare säger han "jag åker iväg sen då isa" framför hans bror, syster och pappa men jag svarade inte, då sa han mitt namn och då svara jag endast ja utan att titta på honom. Då märkte han att jag va lite sur.

På väg hem sen så frågade han igen om det va okej

att han åkte, eller om han fick. Då sa jag att jag inte ville men jag känner mig elak av att säga nej. Han fråga då varför jag inte ville..Joo för att få hjälp med våran dotter såklart..speciellt nu då hon är väldigt gnällig och inte riktigt vet vad hon vill verkar det som. Han blev då butter och stannade motvilligt hemma.

Jag är jämt med henne, jag älskar henne självklart över allt annat...men ibland blir det lite väl mycket, då är det skönt med lite avlastning. Sambon va inte ens hemma de 10 dagarna efter förlossningen och nu vill han redan iväg och festa o va med kompisar och låta mig sköta o fixa allt själv!?

Är det jag som tänker fel o är självisk, borde han få åka iväg o va med sina kompisar o festa?

Jag kände mig lite elak i lördags när han stannade hemma o även blev sur..han somnade dock i soffan vid kl 9..

Hur tänker ni och hur skulle ni gjort? Va brutalt ärliga, säg att jag är en bitch om ni tycker det ;)

Lite tradig var du... Men alla män funkar ju olika när det kommer till festande... Min man körde hem oss från BB där jag legat själv i fem dagar. Dagen efter åkte han på fest. Hade jag blivit bjuden hade jag velat åka om jag varit honom.

Men skillnaden är att min man var uppe och studsade kl 6.00 och hade frukosten dukad åt mig när jag vaknade... De flesta andra ligger bakis dagen efter...
  • Moolie
    Isabella93 skrev 2015-07-15 22:06:05 följande:

Aa..kan ju vara det..Han brukar ibland säga på kvällarna att "Nae, nu duger inte jag längre" så tar jag henne igen. Hoppas det blir så..Vi pratade om henne när vi åt idag att nu är hon fruktansvärt mammig men sen blir hon kanske jätte pappig istället och min sambo skämta till det med att säga att jag kommer vara så tråkig sen så då är det roligare att vara med pappa ;)Oj okej..Det hade jag inte tyckt va okej..Och jag hade nog inte heller velat åka just för att finnas där och kunna hjälpa till ist. Men vi alla är ju olika såklart :)

hehe jaa..det va ju en fördel att han va så..Min sambo ligger halvdöd hela dagen efter en kvälls/natt festande! ;)

Jo men precis. Jag kan onte klaga eftersom han hade varit hemma på 10 minuter om jag krävt det. Och han lämnar i ge mig i "sticket" dagen efter så att säga...

Så i ditt läge hade jag sagt nej. I mitt läge hade jag sagt ja. :P
  • Moolie
    Kissemiss skrev 2015-07-20 11:35:27 följande:

Vad gör ni på dagarna? Speciellt ni som bara har ett barn. Om man har två så tycker säkert bebisen om att titta på syskonet som far runt!

Min bebis blir tre månader på lördag och han ser sååå uttråkad ut när han sitter i sin Babysitter och kollar på mig :P När jag går fram till honom och pratar så skiner han verkligen upp!! Haha får ju dåligt samvete om jag inte underhåller honom varje minut :S

Han har inget babygym men jag lägger ut massa leksaker på en filt och så får han ligga på mage och kolla på dom. Det är populärt i ungefär tio minuter....känns verkligen som han börjar vilja upptäcka världen nu! Gärna stå upp i mitt knä och kolla sig runt:) Tycker det är lite jobbigt med magträningen för han spyr Alltid när det blir tryck mot magen..

Skulle vilja lära mig lite sånger att sjunga för honom! Någon som vet någon lista på spotify? :)

Det värsta jag vet är barn som inte klarar av att ha tråkigt! ;) Jag har inte ett dugg dåligt samvete då min skrutta tydligt visar när hon inte vill ha fler intryck. Då lämnar jag henne ifred helt enkelt.

Jösse hare är en kul sång! :) Ska nog finnas på youtube.
Svar på tråden Bf Maj 2015