Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

När man ska ansöka om föräldrapenning, hur redovisar man vad man tjänat då? Via lönespec eller? Jag har inte mina sparade och har haft 3 olika jobb de senaste året :O

• Jordgubb90
    MorCaa skrev 2014-10-22 19:04:14 följande:
    Ring respektive arbetsplats och be om arbetsgivarintyg så ser du exakt vad du tjänat.. ;)
    Men hur ser jag det i ett arbetsgivarintyg? Där står väl inte vad man tjänat? Alltså man har ju varit sjuk vissa månader och haft obetald semester och så.
  • Jordgubb90
    MorCaa skrev 2014-10-22 19:31:22 följande:
    Nä på mina står även vad jag tjänat.. Har precis haft en lååååång utdragen process med fk då jag precis som du haft tre olika anställningar fast egentligen är det samma företag..
    Jaha, vad bra då om man kan få det på det viset. En fråga till *tjatigaste tjejen i tråden*. Tror ni att man kan dölja sin mage till v18? Vill inte berätta på jobbet förrän jag varit på vul då jag har en provanställning.
  • Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-10-22 19:53:07 följande:
    Vissa syns det ju knappt på i v40, medan jag knappt kan dölja nu i v12:P stoora tröjor kanske funkar ;)
    Jag har också rätt stor mage nu i vecka 12, men det är ju inte bebismage på mig iaf för när jag ligger på rygg och drar in magen så försvinner den. Men jag är riktigt svullen ;) Jag tänkte att svullnaden kanske lägger sig och den riktiga magen kommer senare?
  • Jordgubb90
    Elsa83 skrev 2014-10-28 13:45:03 följande:
    Åå vad underbart! Vad heter den du använder? Vad tycker barnmorskan om det?

Fler som har testat?
    Jag undrar också... Kan det vara skadligt för bebisen att använda den?
  • Jordgubb90

Jag måste ha missat namndiskussionerna så skulle gärna väcka det igen. Vad har ni tänkt för namn? :)

V13 (12+3)

• Jordgubb90
    Yonndax skrev 2014-10-28 18:51:23 följande:

Lutar åt Cornelia om det blir en flicka och Lukas om det blir en pojke. Har en son sedan tidigare som heter Ludvig.

v 9+3

Jättevackra namn :) jag har idétorka på killnamn.
  • Jordgubb90

Någon mer som upplever sveda/hugg i bebismagen? På mig svider det till och känna som knivar som sticker i magen lite då och då... Det gör inte jätteont men det oroar mig.

• Jordgubb90
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 07:51:05 följande:

Någon mer som upplever sveda/hugg i bebismagen? På mig svider det till och känna som knivar som sticker i magen lite då och då... Det gör inte jätteont men det oroar mig.

Glömde skriva v13 (12+6) :)
Svar på tråden Bf Maj 2015