• Blicka

Bf Maj 2015

kanien skrev 2015-01-29 06:38:51 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden smile1.gif

Åh vad härligt
  • Blicka
    marriew skrev 2015-01-29 10:44:34 följande:

Jag hoppar också in här i gruppen:) Är 24 år från Lappland. Väntar mitt första mirakel 7e maj :)

Har en livlig liten gosse där inne som jag längtar efter så himla mycket.

Välkommen in
  • Blicka

Inte nog med att barnen är sjuka - nu är jag också det! Feber o ont i kroppen

• Blicka
    pco skrev 2015-01-29 17:25:32 följande:

Hej tjejer? Här är en till som blivit sjukskriven. Ursch vad det bränner o drar i ryggen, kan knappt gå i stan för det kommer direkt och ännu mindre jobba 7-22 och vakna nätter med lyft och golvmoment o allt vad det nu är. Så 1 månad helsjukskriven fick det bli och så får vi se vidare sen. Ska iaf börja hos sg oxå för att underlätta.

Och inte nog med det. Influensan är här :( fyyyfan säger jag bara. Har så mkt slem som sitter på lungorna och sen har jag astma oxå så det blir dubbelt upp för mig, men det värsta av allt är att det inte finns nåt slemlösande alls vi får ta nu :( så jag bävar för att lägga nig på kvällarna. Och hoppas bara att det inte leder till lunginflammation.

Samma här - astma o hostan är inte nådig kräktes tidigare idag när jag hostade så jag knappt fick luft. Högläge, dubbla medicindoser av astmamedicin, honungsvatten o annan dryck kör jag med. Får se om det hjälper.
  • Blicka
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Lunginflammation vill jag inte ha... Haft det två gånger o senast under förra graviditeten. Nu ska jag försöka pallra mig i säng. Bunkrar med vätska, alvedon o näsdukar. Brukar ju inte vara någon fara med bebisen i magen när man är sjuk. Men visst - känns ju inte kul! Krya dig med!
  • Blicka
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Ja tänk om vi inte fick ta astmamedicin - usch vill inte ens tänka tanken!
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-31 10:40:57 följande:

99 dagar kvar idag och vid 13 ska jag å fästmannen till BigBaby och beställa vagnen smile1.gif Wihooo!!

Kul - vad blir det för vagn?
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-31 21:31:25 följande:
    Betalade 30% idag och resten betalas när bi väljer att hämta ut den. I priset denna vecka fick man med gratis bilbarnstol som passar donkeyn (värd 1800kr!). Men ja, det är inte den billigaste vagnen på marknaden men vi planerar att få syskon tätt så då blir det ju en syskonvagn av denna smile1.gif
    Vi behöver syskonvagn o bugaboon är den som just nu står bra till. Nackdelen är de små sittdelarna, fast det verkar vara små på alla syskonvagnar. Kul att ni beställt!
  • Blicka
    sofia86 skrev 2015-02-02 17:26:32 följande:
    Va oxå hos bm idag . 155 slag i minuten. SF måttet låg på 26,3 kilo upp järnvärde låg på 146 så allt såg bara bra ut :) hon fick känna ett par sparkar :)
    Ska till bm om två veckor, då för att mäta magen. Tror att vikten kommer rassla på denna gång jämfört med de andra två graviditeterna - är mkt mera hungrig denna gång o har svårt att hålla mig till att äta för en...
  • Blicka
    pco skrev 2015-02-04 15:34:57 följande:

Nu har vi beställt barnvagnen. Det blev en Emmaljunga edge duoS black&white :) Åh längtar tills den kommer! ????

Har ni andra beställt?

Härligt! Vi är långt ifrån färdiga att bestämma oss...
Svar på tråden Bf Maj 2015