• Sabine

Bf Maj 2015

Oväsen skrev 2015-04-25 08:00:40 följande:

Jag har börjat samlat på mig massa vatten. När jag går utan strumpor känns det som att vatten skvalpar runt i fötterna på mig. Jag har också, under senaste veckan, fått besvär med att mina händer domnar bort när jag har handlederna lite böjda. Är framför allt på nätterna jag har besvär av detta då jag vaknar 3-4 ggr/natt av att händerna värker så fruktansvärt mycket. Känns som att det inte är så lång tid kvar så jag vet inte om jag ska göra nåt åt det eller inte.

Mina händer domnar med speciellt på nätterna. Enligt min BM var det helt normalt att det gör så. Jag har bara samlat på mig lite vatten nu när det var så varmt.

Hoppas bebisen vill titta ut NU!! är i vecka 40 idag (39+0).
  • Sabine
    Mariposas skrev 2015-04-25 12:40:42 följande:

Då är vi beräknade samma dag Sabine. Jag gick oxå in i v 40 idag. Andra barnet här o det här med förvärkar hade jag inte alls sist. Har trott nu 2 kvällar på rad att bebis ska komma :(. Tycker det är dax nu!

Andra barnet här med :) har en son som är född oktober -13. Jag har inga förvärkar knappt ens sammandragningar men det hade jag inte med sonen heller. Med honom sa det bara poff så fick jag värkar och vattnet gick sen föddes han. Hade en väldigt bra förlossning förra gången och hoppas att det ska gå lika bra denna gång. Men jag hoppas att jag inte går över tiden denna gången (gick över 5 dagar med sonen). Så nu till veckan hade det passat bra;)
  • Sabine

Nu har jag äntligen packat klart förlossningsväskan och sonens övernattningsväska :) 4 dagar kvar till BF!

• Sabine

Har varit hos barnmorskan idag sf-mått 37 cm och bebisens hjärtslag låg på 128. Mitt blodtryck såg bra ut. Hon sa även att min mage var super fin haha så lustig kommentar fåörjag själv tycker den är grotesk:P

Är i vecka 40 (39+3) idag....längtar till vår lilla groda tittar ut.

• Sabine
    Bebben84 skrev 2015-04-28 21:42:55 följande:

Åh redan vecka 40!! Lyllos dig :). Är i vecka 37 (36+4) och har tappat både kurvan med magen och vikt så imorgon ska vi på TUL. Ska bli underbart att se vår lilla tös!

Ja skönt att det snart är över :) okej kul att se tösen och hoppas på att hon inte har stannat av i växten utan att hon mår fint inne i magen!!
  • Sabine
    Kissemiss skrev 2015-04-30 12:47:42 följande:

Alla ni som vill att förlossningen ska starta, har ni testat att ha sex? Jag är övertygad om att det var det som startade min förlossning samma kväll!

många säger ju det men enligt forskning så måste mannen få utlösning 3 gånger på 3 timmar i kvinnan för att det ska Få en förlossning att starta.

Hade gärna älskat med det går inte vi har försökt och jag är alldeles för otymplig för att få till det bra.
  • Sabine
    MorCaa skrev 2015-05-01 13:15:55 följande:

Kl ett inatt gick vattnet och 05.52 föddes den här lilla gobiten! Vägde 3675g och var 51cm lång.. LYCKLIG!!

39+5

Åh grattis :) har packat ner likadan mössa i förlossningsväskan :P
  • Sabine
    S1528 skrev 2015-05-04 19:19:21 följande:

Suck.. Det blir uppenbarligen ingen bebis idag heller.. Går in i vecka 42 imorgon och det här känns så otroligt deprimerande och rent av dåligt rent psykiskt vid det här laget.. Ni andra som gått över nu, hur orkar ni?

Visserligen är "bara" på BF+3 nu men försöker inte tänka så mycket på det. Jag städar mest och plockar lite här och var. Det som är mest påfrestande är alla som frågar om bebisen har kommit.
  • Sabine

BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3

Svar på tråden Bf Maj 2015