Bf Maj 2015
Fick även en grym present här om dagen! En bedside crib från Troll. Sååå smidig! Så slipper vi ha spjälsängen i vårt rum.
Ah denna vagnsdjungel! Tittat idag igen...Blir tokig eftersom ingen syskonvagn känns klockren
- vill inte ha framåtvänd sittdel till bebis efter liggdelen
- de med vändbara sittdelar blir mindre än de andra på bredden o minstingen kommer inte kunna åka länge
- på längden - minstingen känns inklämd o hävkraften blir konstig o sen långt så klart
- på höjden som PoT tyckte jag extra sitsen kändes så liten
Nu känns det som om jag ska tänka ståbräda eller så är det bugaboo donkey som ändå har fler fördelar än de andra. Men ståbräda o inte ens två år? Är det ens rimligt?
Vägde mig precis på gymmet, 14.1kg plus sedan augusti. Känns som jag gått upp mest av alla i tråden. Det syns ju inte ens, bara magen är stor! Startade på 63kg. Vecka 26+5 idag
Hej! Jag väntar mitt tredje barn nu i maj. Bara 100 dagar kvar enligt min app. Känns galet så fort tiden går ibland!
Får vi vara med? ;)
Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Måste söka snart känner jag! Jag ska få 420 dagar och min fästman får då 60 obligatoriska kvar.
Man måste ta 5 dagar per vecka efter barnet fyllt ett va? Vill ju va hemma så länge som möjligt..
Oj, det där med föräldrapenningen har jag inte satt mig in i än. Får se hur länge jag orkar jobba också.
En sak som grämer mig just nu är fosterrörelser. Jag har känt tydliga buffar och drag varje dag, oftast när jag satt mig ner efter att ha hållit igång ett tag. Men nu de senaste dagarna är det kolugnt i magen. Det kommer endast några få drag eller några små buffar, sen inget mer.
Är det nåt att oroa sig över? Jag är i v 26 just nu.
Som tur är ska jag till bm imorgon så då kan jag ta upp det men vill höra från er också som är runt samma vecka hur er bebis rör sig?
Ska till bm imorgon. Får se hur det ärenden mina värden, mått o vikt. Är rätt nöjd med min bm, men ska träffa en annan imorgon som också är bra.
Sf mått 24, hjärtslag på 150 slag/minut, tog inga prover såsom järn men lämnade urinprov för odling då det gav lite utslag på en sticka. Ikväll ska jag till läkaren för min envisa hosta.